Iz sezone u sezonu, modna kuća Miu Miu diktira raspoloženje i oblikuje svaki trend koji postaje masovan, a istovremeno i subverzivan. Sledeći odevni komad koji će ovaj brend učiniti popularnim je možda i najčudniji do sad: u pitanju je takozvani bullet bra, odnosno „šiljasti“ grudnjak, koji potiče iz vremena Drugog svetskog rata, a ponovo je oživeo u Miu Miu kolekciji za jesen/zimu 2025.
Dvanaest godina nakon početka pokreta Free the Nipple protiv cenzure ženskih bradavica, grudnjak se vraća na modnu pistu kao glavni akter.
Osim Miu Miu, tokom poslednje dve sezone, brendovi kao što su Mugler, Masha Popova, Courrèges i Vaquera stavili su u prvi plan ovaj komad donjeg veša – ponekad previše neudoban, a ponekad previše seksi da bi ostao skriven.
Danas je grudnjak sastavni deo odevnih kombinacija: od top bra modela do ključnog aksesoara koji osnažuje celu kolekciju.
Valerie Steele, direktorka i glavna kustoskinja Muzeja pri Fashion Institute of Technology, osvrćući se na Miucciu Pradu i povratak tzv. bullet bras, istakla je u Harper’s Bazaar: „Oni su marker falične žene. S jedne strane su ženstveni, ali su ujedno i vrlo falični: štrče pravo napred i veoma su agresivni.“
Možda je upravo to poenta njihovog povratka – suprotstavljanje uobičajenoj konformističkoj ulozi grudnjaka i njegovo uzdizanje u sredstvo ličnog kreativnog izražavanja, piše nss mag.

GRUDNJAK KAO SLEDEĆI VELIKI MODNI TREND
Neki istoričari veruju da poreklo grudnjaka seže barem do četvrtog veka pre nove ere, tek je 1910. godine Mary Phelps Jacob, usred krize na balu debitantkinja i ne mogavši da pronađe korset koji bi odgovarao njenoj haljini, napravila ono što danas poznajemo kao moderni grudnjak, od dve svilene maramice vezane trakicom.
Od tog trenutka, struktura grudnjaka prolazila je kroz brojne promene: od torpedo bras do conical cups, koje su nosile najpoznatije ikone pedesetih poput Marilyn Monroe, Jane Russell i Sophie Loren. To je bilo doba kada je grudnjak postao ključan za oblikovanje tela i osećaj seksualnosti.
Upravo zbog toga, krajem šezdesetih godina, tokom ženskog oslobodilačkog pokreta, počeo je da nestaje, ili tačnije, da se spaljuje – kada ženama izgled i seksualna privlačnost više nisu bili prioritet.
Ipak, korisnost grudnjaka ostala je neosporna, što je navelo Polly Smith, Lisu Lindahl i Hindu Miller da kreiraju jogbra, danas poznatiji kao sportski grudnjak.
U modi se sve vraća. Prema najnovijim podacima Mordor Intelligence, grudnjaci trenutno dominiraju tržištem donjeg veša sa porastom prodaje od 55,94% u 2024. godini i projekcijom rasta od 8,79% do kraja 2025. godine.
Ipak, neki brendovi su to predosetili još pre nekoliko godina. Naime, Louis Vuitton, Loewe i Margiela počeli su još 2018. da koriste grudnjake kao ključne aksesoare u modnim kombinacijama na pisti, stilizujući ih preko jednostavnih košulja ili majica kako bi uneli dozu kreativnosti i provokacije. A iz provokacije često proističu najbolje ideje.
U maju ove godine, Kim Kardashian je lansirala svoj Ultimate Pierced Nipple Push-Up Bra: pravu odu zavođenju koja je srušila Skims sajt u roku od nekoliko sati. Sa ugrađenom istaknutom bradavicom i uklonjivim pirsingom, ovaj grudnjak ne samo da nudi novi oblik za one koje žele da se osećaju neodoljivo čak i kada su obučene, već i podiže standarde udobnosti zahvaljujući sjajnom mikrofiber materijalu, prilagodljivosti i svestranosti.
Naravno, Jean Paul Gaultier bio je ispred svog vremena još devedesetih, kada je dizajnirao satenski bustijer sa konusnim korpama koji je Madonna nosila tokom svoje Blonde Ambition turneje. Povratak prošlosti ide ruku pod ruku s inovacijama budućnosti. McQueen, Acne Studios i Coperni samo su neki od brendova koji su pokrenuli „opsesiju grudnjacima“.

Dok Sarah Burton u svom debiju za Givenchy bira nežniji pristup za ovaj trend, Duran Lantink redefiniše siluetu pozajmljujući estetiku airbaga, uz bomber jakne koje uvećavaju grudi do karikaturalnih razmera nalik Betty Boop.
Osim grudnjaka, u 2025. čak i donji veš postaje politička izjava – u vremenu obeleženom društveno-političkim tenzijama širom sveta.
Lantink i Prada, kao nekada Gaultier, preispituju pravo značenje ženstvenosti: često, kao što njihovi grudnjaci pokazuju, igranje s ovim odevnim komadom može biti jednako zabavno koliko i politički subverzivan trend.
Fotografije: John Roca / Shutterstock Editorial / Profimedia; x / Avalon / Profimedia