Clare Waight Keller je danas na svom Instagram nalogu objavila da napušta mesto kreativne direktorke modne kuće Givenchy, nakon tri godine koje je provela na njenom čelu. Ovo je možda iznenađenje, ali ne toliko ako ste modni znalac ili insajder.
Clare je svakako postala mali deo istorije kao prva žena na čelu ove modne kuće. Pre toga je napravila pravi boom sa brendom Chloé, koji je dovela do cifre od 400 milona dolara zarade godišnje, zahvaljujući aksesaorima koje je dizajnirala, a koje su devojke i žene obožavale i kupovale. Kada je prešla u modnu kuću Givenchy svi su očekivali da će nastaviti svoj put „komercijalne“ dizajnerke, ali to se nije desilo. Umesto toga potpuno se okrenula haute couture kolekcijama na koje se fokusirala. I upravo to je i dovelo do toga da grupa LVMH (koji poseduju Givenchy) odluči da ne produži ugovor sa njom: prodaja. Clare nije uspela da napravi nijedan aksesoar koji bi poneo it komad titulu, i čija prodaja bi uspela da opravda njen ostanak tamo. Imajmo na umu i drugu činjenicu: najveći Givenchy prihodi u vreme dok je Riccardo Tisci bio kreativni direktor (kojeg je Clare nasledila na toj poziciji) jeste bila muška konfekcija i aksesoari. Clare je potpuno zapostavila taj deo biznisa i muške stvari ubacivala samo kao dodatak ženskim revijama. Izgleda da ni genijalne stvari koje je radila za ovu kuću kao ni hajp koji je doživela kada je dizajnirala venčanicu za Meghan Markle nisu uspeli da donesu povećanje u prodaji.
Sada već počinju priče (naravno) ko će je naslediti na ovoj poziciji. Jedno ime koje iskače sa svih strane jeste Matthew Williams, koji u svoje saradnike i prijatelje svrstava imena kao što su Virgil Abloh i Kanye West. Njegov brend Alyx ima kult sledbenika, a Kim Jones ga je odabrao kao saradnika na aksesoarima za Dior Men kolekciju. Sigurno se sećate njegovih kopči na Dior kaiševima, kapama, i torbama. AKo je ovo slučaj i vest se ispostavi kao tačna to samo znači da će ovo biti još jedan brend koji će se okrenuti streetwear estetici u pokušaju da kreira stvari koje će privući mlađu klijentelu u velikom broju. Čekamo rasplet.