Givenchy potpisuje najlepšu haljinu Venecijanskog filmskog festivala

Silueta po kojoj pamtimo Audrey Hepburn.

autor BURO.
Givenchy

Na Filmskom festivalu u Veneciji, Kaia Gerber je prošetala jednu od najlepših haljina koje smo videli tokom manifestacije. U pitanju je Givenchy haljina od prozirne čipke, koju je dizajnirala Sarah Burton. Nova kreativna direktorka na nežan način obnavalja nasleđe francuske modne kuće, koju sasvim izvesno čeka renasansa pod njenim vođstvom.

Upečatljiv autfit učinio je da Kaia Gerber izgleda poput filmske zvezde starog Holuvda. Crna čipkasta haljina, ukrašena diskretnim šljokicama i sa providnim korsetom, sašivena je po meri.

Uz ovu haljinu kombinovala je crne Repetto Cendrillon cipele, kao i Khaite x Oliver Peoples 1969C naočare – uz clutch torbicu iz jesenje kolekcije 2025.

Givenchy
Foto: Alessandro Bremec / Zuma Press / Profimedia

Ova haljina je, bez sumnje, „Audrey Hepburn momenat“ za manekenku – silueta je klasična i odmerena, ali zbog izbora materijala i delikatne prozirnosti istovremeno izgleda veoma moderno, mladalački i senzualno.

Ali više od svega, haljina je oličenje vizije koju Sarah Burton gradi za brend, negujući ženstvenost koja je istovremeno snažna i nežna. Njen odmeren ukus, zanatstvo i promišljen dizajn polako „vraćaju na mapu“ istorijski brend.

profimedia 1033426799
Foto: Alessandro Bremec / Zuma Press / Profimedia

Givenchy kampanja kao omaž intimnosti prijateljtva

Jesenja kampanja koju je Sarah Burton osmislila za brend je takođe bila zapažena, a donosi povratak mode intimnosti, jednostavnosti i – ljudima. Burton je angažovala američku fotografkinju Collier Schorr da zabeleži dinamičnu i raznovrsnu postavu višegeneracijskih lica. Uz 23-godišnju muzu Kaiu Gerber, kampanja prikazuje Evu Herzigovu, Adut Akech, Vittoriu Ceretti, Liu Wen, Nyaduolu Gabriel i Emeline Hoareau.

Dugogodišnja saradnica Burtonove, stilistkinja i modna urednica Camilla Nickerson, pojavljuje se u prvom planu, kao i šminkerka Lucia Pieroni.

Svi modeli poziraju u komadima iz njene prve kolekcije za kuću, predstavljene tokom Nedelje mode u Parizu u martu.

„Lepota svih žena me inspiriše – uključujući i moj tim. Želela sam da u postavi prikažem sjajne žene sa kojima radim – stvarne trenutke u kojima svi zajedno učestvuju“, napisala je Burton o kampanji.

„Bilo je toliko različitih Givenchy narativa. Uvek mislim da, da bi se krenulo napred, mora da se vrati na početak – da bi se shvatila sama suština kuće“, rekla je ona za Vogue o kući kom su poslednjih decenija, između ostalih, rukovodili John Galliano, Clare Waight Keller, Riccardo Tisci i njen bivši šef i mentor Alexander McQueen.

Brend se prepoznaje po silueti, smatra Sarah Burton, pa na modnu kuću gleda iz svih uglova.

„Givenchy ima veoma lepu istoriju. Privlači me zato što je to mala kuća, i što je u Parizu. Volim odnos Huberta de Givenchyja sa ženama koje je oblačio – imao je mnogo empatije“, izjavila je.

Ona danas postavlja isto pitanje koje je Hubert de Givenchy verovatno postavljao sebi pre 70 godina, kada je pokrenuo svoj brend.

„Nije stvar u preteranom ukrašavanju; radi se o vraćanju osnovama – na neki način, vraćanju kroju, formi i liniji. Zapravo je mnogo teže napraviti nešto što je jednostavno i lepo“, zaključila je Burton.

Foto: ABACAPRESS, Abaca Press / Alamy / Profimedia