Danas je objavljena vest da je legendarni francuski brend Sonia Rykiel ušao u proces likvidacije pošto su propali i poslednji pokušaji da se pronađe kupac za njega. To znači da se sve njihove radnje u Francuskoj i Monaku zatvaraju, 134 zaposlenih ostaje bez posla, a intelektualna svojina i arhiva brenda stavljaju na prodaju.
Kultni francuski brend osnovala je sama Sonia Rykiel 1968. i podarila svetu džempere i trikotažu začinjene francuskim buntom kao nove modne komade. Prve kreacije je napravila dok je bila trudna jer nije imala gde da nađe stvari koje bi joj odgovarale, i te kreacije počela da prodaje u ateljeu svoga muža. Usledio je neverovatni uspeh nakon čega je dobila nadimak „kraljica pletiva“. „Poor Boy Sweater“ koji je Audrey Hepburn nosila stalno i koji joj je postao deo imidža učinio je da Sonia stekne reputaciju koja se samo razvijala i dovela do formiranja njenog malog carstva pletiva. Nakon što joj je dijagnosticiran Parkinson ona se povukla, a nakon 15 godina borbe sa tom bolešću umire 2016. u 86oj godini. Dizajnerka Agnes Trouble, osnivačica francuskog brenda Agnes B, nakon što je čula današnju vest izjavila je: „Imam osećaj kao da je umrla po drugi put. Ovo je kraj jedne ere. Dior i Saint Lauren su danas samo gomila šljokica, nestalo je francuske elegancije koja je nekada postojala.“ Šta je dovelo do ovakvog kraja?
Sonia Rykiel je svakako bila jedno od naprepoznatljivijih lica mode sa svojom fantastičnom crvenom kovrdžavom kosom i jednostavnim crnim outfitima. Bila je jednostavna i neustrašiva, živeći u duhu revolucije šezdesetih, noseći često majice sa političkim sloganima, i aktivno učestvujući u društvenim zbivanjima. Bila je jedna od potpisnica poznate feminističke deklaracije 1971. koja je dovela do legalizacije abortusa u Francuskoj. Sedamdesetih, dok je plamtelo rivalstvo bivših prijatelja-sadašnjih suparnika Karla Lagerfelda i Yves Saint-Laurenta, njen uticaj na francusku modu bio je toliko velik da je dobila nadimak „Coco Rykiel“.
Nakon što je bolest uznapredovala i spečila je u radu, Sonia 2012. prodaje 80% svoje kompanije kineskoj biznis grupi First Heritage Brands i povlači se. Na mesto glavnog dizajnera dolazi Julie de Libran, dizajnerka koja uspeva u roku od nekoliko sezona da vrati sjaj pomalo umornom brendu i da ga učini ponovo relevantnim. I pored tog što je modna industija obožavala novi Sonia Rykiel pravac prodaja nije išla kako se očekivalo. To je dovelo do restruktuiranja brenda, otpuštanja i zatvaranja druge linije 2016.
2018. desio se novi udarac: glavna dizajnerka Julie de Libran napušta brend. Njena verzija priče jeste da je otpuštena i izbačena na ulicu sa kutijama u kojoj su joj se nalazile lične stvari, dok su se vlasnici držali priče da je dala otkaz pošto nisu uspeli da se dogovore oko plate i produžetka ugovora. Ovo ostavlja brend bez glavnog dizajnera, bez ideje o tome ko će je naslediti, i samo produbljuje već ionako tešku situaciju.
Mnogi diskutuju o tome da je ovo samo još jedan primer poslovanja kineskih kompanija koji u svom vlasništvu imaju francuske modne brendove: prvo Lanvin, a sada i Sonia Rykiel. Kineski konglomerati očigledno imaju veliku želju da učestvuju u luksuznoj modnoj industriji ali način na koji posluju donosi više pitanja nego pozitivnih ishoda.
Svi ovi razlozi doveli su do velikog pada u prodaji i do zahteva za likvidaciju brenda Sonia Rykiel u aprilu ove godine. Pošto su svi mogući pregovori o novim vlasnicima propali dočekala nas je današnja vest o gašenju modne kuće, otkazima i prodaji svih butika. Možda ovo jeste i kraj jedne bezbrižnije modne ere.