Ružne patike su postale još ružnije i za to je opet zaslužna Balenciaga

autor BURO.
balenciagapatike square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/balenciagapatike-cover.gif

Da se razumemo: „ružne“ patike nije izumela Balenciaga. Ali da su ih podigli na nivo globalnog fenomena – jesu. I usput napravili jedan od svojih najprodavanijih artikala, Triple S patike koje niste mogli da ne vidite osim ako ne živite ispod kamena. Od pomame iz 2017. godine, sa tim ružnim patikama stižemo do danas: i novih ružnih patika. Balenciaga je objavila da izbacuje model Zen (koji nije napravljen od kože) i ne znamo tačno šta da mislimo. To jest, znamo – ružne su. 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578913904445815.jpg

Kao što vidite, silueta je potpuno drugačija od one ne koju smo navikli da viđamo kod Balenciaga patika. Ove podsećaju jako na one Puma potpisom koje smo kupovali i nosili pre 15 godina. Ili na Lonsdale ili Slazenger patike koje možete kupiti za 30 dolara. Samo što Balenciaga Zen model košta 550 dolara i naći će se u prodaji 20. januara. I ljudi na internetu ne mogu da se smire. Jedni zbog cene, drugi zbog sličnosti sa prethodno pomenutim modelima patika.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578926437060617.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578926437014417.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/01/1578926436859944.jpg

Ali Balenciaga upravo i jeste to što jeste zbog ovakvih reakcija koje izaziva na internetu. Te reakcije su upravo srž filozofije koju zastupa Demna Gvasilia, koji je umetnički direktor. Jer on uzima patike koje su bile sinonim za siromaštvo i kao takve skoro da ih ne menja u smislu siluete, dodaje BB logo i prodaje ih za 20 puta veću cenu. Vidite ironiju? Kupujete nešto po basnoslovnoj ceni da biste izgledali siromašno. 

I za ljude na Zapadu kojima je bilo poražavajuće da se pojave u jeftinim Londsdale patikama na času fizičkog (kao nekada većinu Jugoslavije u baletankama za fizičko) je šok što su doživeli da im se te patike predstavljaju kao modni trend. I verovatno će biti rasprodate kao Balenciaga kroksice. Ili Balenciaga torba koja podseća na onu Ikea torbu za šoping. A brend Balenciaga je upravo na ovim trolovanjima i izgrađen. I sigurno će se naći ljudi sa parama koji će biti spremni da izdvoje ovih 550 dolara za nešto što je ranije bio simbol poniženja koje su generacijama dece prouzrokovali roditelji koji su im kupovali jeftine patike. I neka bude tako. Ovaj par Balenciaga patika sigurno se neće zaboravljati namerno u salama za fizičko. Hej, ovaj par patika neće nikada ni videti salu za vežbanje.