Zašto Prada Group nije želela da Dario Vitale vodi Versace?
Šta kažu vesti, a šta glasine?

Povezano
Već ste čuli: Dario Vitale napušta mesto kreativnog direktora u modnoj kući Versace, nakon samo jedne kolekcije, dva dana nakon što je Prada Group kupila italijanski brend.
Ovo su samo naizgled šokantne vesti, koje su ipak bile sasvim očekivane svakom ko je čitao „između redova“. Da stvari ne štimaju u brendu bilo je jasno i pre nego što je Vitale predstavio prvu kolekciju, izazvavši žučne rasprave među ljubiteljima mode.
Jednima je revija bila povratak u izvorne dane brenda, pre Donatelle, dok je drugima falilo elegancije, ukusa, jasne vizije.

Problemi su počeli i pre intimne revije koja je održana tokom Nedelje mode u Milanu.
„Dario Vitale je već predstavio projekat sa svojom vizijom brenda. Ako je, kako se čini, prvi rezultat te vizije toliko nezadovoljavajući da je septembarska revija otkazana, možda problem ne leži u Dariu Vitaleu, već u onima koji su taj projekat odobrili“, napisao je italijanski modni novinar Andrea Batilla u svom newsletteru još u avgustu.
Vitale je navodno angažovan od strane „bivših“ vlasnika brenda Versace tokom prelazne faze, dok se čekala akvizacija od strane grupacije Prada, koja je ovih dana završena. Zašto ga nisu želeli?
Prada Group ima drugačije planove za Versace
Generalni direktor Prade, Andrea Guerra, izbegavao je da odgovara na pitanja o Dariu Vitaleu tokom poziva s investitorima.
Prema navodima Business of Fashion, „čini se da rukovodstvo Prade nije bilo uvereno da on može da pređe iz pozadinske uloge u veoma vidljivu kreativnu direkciju, niti da njegov senzibilitet odgovara brendu“.

Dizajner i Prada Group imaju zajedničku istoriju: Vitale je ove godine napustio Miu Miu, najuspešniji brend grupe, kako bi u martu preuzeo kormilo kuće Versace – potez koji je Business of Fashion opisao kao „neprijatno iznenađenje“.
Miu Miu je retka istinska modna uspešna priča.. U oktobru je Prada Group prijavila 9% rasta prodaje u prvih devet meseci godine, što je podstaknuto skokom od 41% u prodaji ovog kultnog brenda.
U istom periodu, brend Prada je zabeležio pad prodaje od 1,6%. Istovremeno, u poslednja tri meseca 2024, Versace je prijavio pad prodaje od 15% u odnosu na prethodnu godinu, na 193 miliona dolara.
Možda je Prada Group želela kreativnog direktora s većim javnim profilom; možda Vitale (koga je, kako podseća Fashion Network, rukovodstvo kuće Miu Miu pokušalo da zadrži kada je dao ostavku) nije želeo da se ponovo nađe u poziciji da radi za iste poslodavce koje je upravo napustio; možda se određeni elementi komunikacijske strategije brenda i prijem debitantske revije nisu poklopili sa idejama novih vlasnika, kojima ne treba postepen uspeh, već eksplozija popularnosti kako bi brzo povratili ogromnu investiciju uloženu u brend, navodi nss magazine.
U međuvremenu će kreativni tim nastaviti da radi pod vođstvom izvršnog direktora brenda Versace, Emanuela Gintzbürgera.
Sada počinje igra nagađanja oko Vitaleovog naslednika. Izvori tvrde da su dva dizajnera, posebno povezana sa Pradom, potencijalno idealan izbor.
Anthony Vaccarello, sadašnji kreativni direktor brenda Saint Laurent, štićenik je Donatelle, koja ga je 2015. postavila na čelo linije Versus. Od 2016. značajno doprinosi uspehu francuskog brenda, ali matična kompanija Kering prolazi kroz veliku restrukturaciju pod novim generalnim direktorom Lucom de Meo, za koga se kaže da preispituje svaki posao i brend pod svojom nadležnošću.
Izvori ukazuju i na Petera Muliera, kreativnog direktora Alaïe, koji je blizak Rafu Simonsu, ko-kreativnom direktoru brenda Prada. Međutim, matična kompanija Compagnie Financière Richemont verovatno ne bi rado pristala da ga izgubi, jer je od 2021. uspešno uneo novu energiju u brend.
Olivier Rousteing, koji je napustio Balmain nakon 14 godina u oktobru, poseduje glamuroznu estetiku po kojoj je Versace poznat. Kim Jones, koji je napustio Fendi i Dior u oktobru, odnosno januaru, takođe bi mogao biti dobar izbor. On je radio na saradnji između Versace i Fendi, poznatoj kao Fendace, 2022. godine.
Ostaje da vidimo šta budućnost donosi za ovaj kultni brend, kojim Prada Group želi da parira svojim konkurentima – konglomeratima LVMH i Kering.
Fotografije: instagram versace