Nina Rajak na sajmu White Milano: srpski dizajn na mapi novog luksuza

autor Dubravka Kovačević
1 2

U trenutku kada modna industrija sve glasnije traži odgovore na pitanja održivosti, identiteta i evolucije luksuza, sajam White Milano ponovo je potvrdio svoju poziciju kao jedno od najvažnijih evropskih središta za otkrivanje novih imena i redefinisanje tržišnih paradigmi. Ovogodišnje izdanje, posvećeno ženskoj modi za sezonu proleće/leto 2026, okupilo je brendove iz celog sveta — od Brazila do Katara, od Jermenije do Španije — slaveći izvrsnost novog luksuza i odgovorniju modu, onu koja „poštuje životnu sredinu i nove generacije potrošača“, kako su istakli organizatori kompanije M.Seventy.

U tom pejzažu globalne mode, Nina Rajak Atelier upisala je svoje ime među selektovanim učesnicima, čime je srpski dizajn simbolično zakoračio na mapu savremenog evropskog tržišta.

image01411

WHITE – SCENA NOVOG LUKSUZA

Sajam White Milano, koji se tradicionalno održava u modnom distriktu Via Tortona, odavno je prevazišao okvire obične izložbe. On funkcioniše kao platforma koja povezuje kreativnost i biznis, nudeći vidljivost brendovima koji deluju „izvan uobičajene geografske mape mode“. Projekat Expo White, pokrenut 2022. godine, osmišljen je upravo da bi pružio podršku modnim realnostima u razvoju – onima koje dolaze izvan tipičnih modnih centara, ali čija energija i inovacija zaslužuju globalni prostor.

Ove godine, događaj je proširen i konceptom White Resort, održanim u prostoru Daylight unutar Superstudija, dok je zona Inside White u Base prostoru bila posvećena tzv. istraživačkoj modi i aksesoarima u open space postavci. Partnerstvo sa Talents International Association dodatno je ojačalo prisustvo brendova iz istočne Evrope- a  među njima i Nine Rajak, čiji je izlazak na međunarodnu scenu bio više od simboličnog koraka.

white

SRPSKI POTPIS NA MAPI EVROPSKE MODE

Za Ninu Rajak, ovo učešće označava prekretnicu: „Izlaganje na prestižnom sajmu White Milano predstavlja jedan od najznačajnijih trenutaka u istoriji našeg brenda. Nakon godina posvećenog rada i građenja identiteta u Srbiji i regionu, konačno smo zakoračili ka dugo očekivanom cilju – izlasku na evropsko tržište“, istakla je dizajnerka.

„Ovo nije samo učešće na sajmu, već početak nove ere za Nina Rajak Atelier – prvi zvanični korak ka prodaji van granica naše zemlje. Milano, svetska prestonica mode, nije mogao biti bolji prostor da predstavimo kolekciju koja spaja sofisticiran dizajn, kvalitet i autentičnost.“

DSC6215

Njen ton je istovremeno ponosan i smiren – onaj koji dolazi iz mesta svesti da je ovo tek početak šireg puta. U modnom ekosistemu gde se uspeh meri i vidljivošću i održivošću, Rajak precizno definiše svoje ambicije: ulazak na evropsko tržište ne kao hir, već kao prirodnu evoluciju brenda koji je sazreo da govori univerzalnim jezikom stila.

„Ulazak na tržište EU za nas je potvrda da moda koju stvaramo ima univerzalnu vrednost. Ono što je počelo kao ideja, sada prerasta u ozbiljan poslovni poduhvat – izvoz u velikim količinama i plasman kolekcija na evropsko tržište.“

DSC6314

IZMEĐU ELEGANCIJE I INDUSTRIJE

Dizajnerka je odlučna u tome da modni izraz spoji sa strateškim razmišljanjem. Ona ističe da „ulazi na velika vrata“ – ne samo estetski, već i kroz ozbiljan obim proizvodnje i logistiku koja zadovoljava evropske standarde.

To je možda i najznačajnija poruka u vremenu kada se moda ponovo vraća svojoj suštini – vrednosti zanata, izdržljivosti i etike. Kolekcije Nine Rajak, prepoznatljive po čistim linijama, izraženoj silueti i kombinaciji snage i ženstvenosti, sada dobijaju novu dimenziju: onu u kojoj lokalno postaje globalno.

„Za nas, ovo nije samo poslovni uspeh – ovo je dokaz da se trud, istrajnost i vera u viziju uvek isplate. White Milano je tek početak, a pred nama je čitav novi svet mogućnosti i izazova koje prihvatamo sa ponosom i odlučnošću.“

image00006

ŠTA WHITE ZAPRAVO SIMBOLIZUJE DANAS?

U poslednjih nekoliko godina, White se sve više pozicionira kao kontrapunkt tradicionalnim modnim nedeljama – manje o trendovima, više o tržišnom realizmu i kreativnoj autentičnosti. To je mesto gde se inovacija susreće s biznisom, gde se pričaju priče o poreklu, materijalu, ideji.

White je, u tom smislu, i simbol demokratizacije luksuza: luksuza koji više ne dolazi iz pariskih ateljea, već iz globalne mreže nezavisnih kreatora koji razumeju svoje zajednice, svoje žene, svoje kupce. Upravo zato prisustvo Nine Rajak u tom kontekstu ima višeslojni značaj – ono predstavlja glas Balkana u novom narativu globalne mode.

white1 1

NAJZNAČAJNIJI TRENUTAK DO SADA – I TEK POČETAK

Prisustvo brenda Nina Rajak Atelier na sajmu White ima značaj koji prevazilazi pojedinačni uspeh. Ono pokazuje da se modna scena Balkana sve više otvara prema svetu – ne kroz egzotiku, već kroz ozbiljan profesionalni pristup, pažljivo izgrađene identitete i jasne poslovne strategije.

U kontekstu globalnog dijaloga između održivosti i luksuza, Nina Rajak predstavlja glas regiona koji ne traži da bude primećen – već da bude prepoznat kao ravnopravan.