Pop-up moda na Dorćolu: Kako sestre Proković pretvaraju kupovinu u jedinstven doživljaj

autor Dubravka Kovačević
1

Pop-up događaji već godinama osvajaju modne metropole, od Londona i Pariza do Njujorka. Na Zapadu, oni su postali jedan od omiljenih formata za dizajnere koji žele da publici ponude više od obične kupovine — iskustvo, priču i lični susret sa brendom.
Ovog leta, u Beogradu, i sestre Proković pridružile su se toj tradiciji. Sa preostalim komadima iz letnje kolekcije i prvim zimskim modelima, odlučile su da svoj rad predstave na intimnom događaju u renoviranom ateljeu na Dorćolu.

„Htele smo da to bude susret, a ne samo prodaja. Da svakome ko dođe posvetimo vreme, pomognemo mu da izabere komad ili da ga samo posavetujemo. I da iz ateljea ode sa nečim lepim — makar to bila samo uspomena“, objašnjava Jelena Proković.

BURO pop up sestre prokovic 13

Za atmosferu i organizaciju pobrinule su se Barbara i Ivana iz Hulapop koncepta, poznatog po stvaranju malih, umetnički osmišljenih pop-up događaja. Osveženja, promišljeni detalji u prostoru i doza iznenađenja deo su paketa, a Prokovićeve ističu koliko im to olakšava da se fokusiraju na ono što najbolje rade — modu. Od jeseni, Hulapop planira da ovakve događaje organizuje na mesečnom nivou, uz saradnje sa umetnicima iz drugih grana umetnosti, što obećava da će se beogradska scena obogatiti za još jedan kulturni ritual.

BURO pop up sestre prokovic

INSPIRACIJA IZ LJUBLJANE

Ideja nije nastala slučajno. Pošto JSP (Jelena i Svetlana Proković) već godinama paralelno radi u Beogradu i Ljubljani, iskustvo iz Slovenije poslužilo je kao savršena inspiracija.
„U Ljubljani već godinama organizujemo showroom prezentacije i to izuzetno dobro funkcioniše. Svi modeli su ispred vas, možete da ih dodirnete, probate, da se posavetujete direktno sa dizajnerom. To je način rada koji je blizak našoj publici i mnogo iskreniji od online iskustva“, kaže Svetlana.

pop-up

Ključnu ulogu ima i podrška grada Ljubljane, kroz kulturni centar Rog, koji dizajnerima obezbeđuje ateljee za rad. Više puta godišnje organizuju se prezentacije, okrugli stolovi i showroom događaji. Publika uživa u tome da im dizajner lično kreira stajling i objašnjava priču iza komada — pristup koji sada Prokovićeve prenose i u beogradski kontekst.

BURO pop up sestre prokovic 11

EVOLUCIJA REGIONALNE MODE

Od početaka JSP-a do danas, modna scena Balkana promenila se iz temelja. Kada su sestre Proković započinjale, društvene mreže nisu postojale, konkurencija je bila manja, a kolekcije su se radile isključivo dva puta godišnje.

pop up


„Sada tržište diktira brže, fleksibilnije kapsul kolekcije. Online prisustvo postalo je presudno, a pored dizajna, dizajner mora da vodi računa i o digitalnoj prezentaciji, društvenim mrežama i direktnoj komunikaciji sa klijentima. Da biste opstali, morate stalno da osmišljavate nove sadržaje i nove načine da doprete do publike“, objašnjava Jelena.

BURO pop up sestre prokovic 4

PLANOVI KOJI NISU PLANOVI

„Planove uglavnom imamo za sledeći dan… ne planiramo dalje od sutra“, kaže Svetlana uz osmeh. Ipak, jedno je sigurno — u oktobru ih čeka revija na Ljubljana Fashion Weeku, a Beograd može da računa na još jedan pop-up posle nove kolekcije.

Time nastavljaju da grade most između grada u kojem su odrasle i grada koji im je otvorio vrata međunarodne publike, dok Dorćol postaje nova tačka okupljanja onih koji žele modu koja ima lice, glas i priču.

Foto: Katarina Stefanovic, BURO.