Izjava zbog koje je Steve Madden postao obožavan na TikToku

Steve is for the girls.

autor Božica Luković
steve madden

Steve Madden je dobro poznat brend koji obožavamo i u Srbiji, ali da li ste ikada videli ili slušali dizajnera čije ime nosi? On je gostovao u popularnom modnom podcastu The Cutting Floor, u kojem je oduševio TikTok svojom iskrenošću, neposrednošću i humorom.

Osnivača imperije obuće i dizajnera cipela nedavno su pitali o dugoj istoriji njegove kompanije kada su u pitanju dizajnerske „kopije“ cipela, a njegov odgovor je mnoge oduševio.

Na pitanje voditeljke podscasta, Recho Omondi: „Šta kažete ljudima koji tvrde da je Steve Madden brend kopija?“, dizajner je odgovorio:

„To je kao da kažete su The Beatles kopija jer su uzimali pomalo od Motowna, pomalo od Elvisa. Dizajniramo gomilu cipela, ali desilo se da sam poneku cipelu i ‘maznuo’ tu i tamo“, rekao je.

Da bi razgovor otišao korak dalje, Maddenu su potom pokazali fotografije njegovih cipela i pitali ga ko je originalni dizajner. Prve su bile Alaïa Fishnet baletanke, koje je naravno odmah prepoznao.

„Mislite li da neke od mojih devojaka uopšte znaju ko je Alaïa?“, upitao je kao odgovor.

To što je Steve Madden nazvao žene koje kupuju njegove cipele „svojim devojkama“, odnosno „my girls“ je postalo toliko viralno na TikToku, da će slogan brenda sigurno brzo postati: Steve is for the girls.

Sledeći par cipela koji je bio prikazan mogulu obuće bile su ravne sandale Steve Madden s braon kaišem u obliku slova „H“, koje podsećaju na Hermès Oran papuče.

„Napravio sam toliko ovih cipela. Naravno da znamo čije su. Ovo je jedna od najboljih cipela na svetu. Mi smo je malo izmenili“, bio je iskren.

steve madden
instagram stevemadden

Treći par cipela na koji je odgovorio bile su bež baletanke s crnim vrhom.

„Ma dajte,“ rekao je Steve Madden, dodajući: „Obožavam te cipele. One su inspirisane Chanelom.“

Zatim su mu pokazali par gumenih baletanki brenda The Row, koje je takođe prepoznao.

„To je veoma slatka cipela. Cipela je drugačija. Nije ista. Trudim se da ih ne radimo potpuno isto. Utiču na nas, naravno, ali plastična cipela od 700 dolara – ma dajte. Molim vas“, začudio se Steve Madden – a to je još jedna njegova izjava koja je oduševila korisnike TikToka.

steve madden
instagram stevemadden

Steve Madden je takođe ponudio uvid iza kulisa svog uspeha, podelivši: „Uspesi i padovi, razočaranja, ljudi koji su ostali iza – nisu krenuli na to preduzetničko putovanje – to je bio težak rad. Nije bilo romantično. Bilo je važno ne odustati. Sav onaj otrcani fazon. Samo nastavi. Uradi sledeću stvar. I budi izložen prilikama. Mislim da imam prosečnu inteligenciju. Mislim da su većina ljudi koje srećem jednako pametni kao ja. Možda i pametniji. Ali sposobnost da prepoznaš da se otvorio prozor sreće i da onda svom snagom uskočiš kroz taj prozor i iskoristiš priliku – to je ono što ljude čini uspešnima. Jer, znate, mnogo toga u uspehu je sreća. Kad kažem sreća, ne mislim da možeš biti glup. Ali ponekad lopta odskoči kako treba: prilika ti se jednostavno ukaže“.

NIJE TEŠKO POGODITI ZAŠTO JE STEVE MADDEN ODUŠEVIO TIKTOK

Mnogi TikTok kreatori koji su podelili intervju zaključili su da je dizajner sam sebi ovim iskrenim razgovorom uradio najbolji marketing – dok su ih takođe zabavili njegovi iskreni stavovi o replikama luksuznih brendova, koje zapravo mnogi dele.

U doba recesije, kada cena odeće i obuće luksuznih brendova sve više raste, dok je često ne prati kvalitet, niko ne može kriviti „devojke“ koje žele da nose sličan dizajn uprkos tome što ne mogu da ga priušte. Na taj način, Steve Madden postaje brend koji donosi istinsku demokratiju na modnu scenu.

Takođe, nekoliko skandala u poslednje vreme otkrilo je da se brojni luksuzni aksesoari proizvode u sumnjivim uslovima rada za mnogo nisku cenu, da bi se kasnije prodavali za desetine puta veći iznos.

Poslednji primer je Valentino. Nakon optužbi na račun velikih modnih kuća poput Hermèsa i Chanela zbog premeštanja proizvodnje u Kinu, dok se završni detalji obavljaju u Evropi, krajem aprila, sud u Milanu stavio je kompaniju Valentino Bags Lab Srl – koja je pod kontrolom Valentino Spa – pod sudsku upravu zbog poveravanja proizvodnje torbi radionicama koje vode kineski preduzetnici, gde su navodno zabeleženi ozbiljni prekršaji zakona o radu, uključujući neprijavljene radnike i migrante bez dokumenata.

Prema navodima tužilaštva i istrazi, kompanija nije sprovela adekvatne kontrole kako bi proverila radne uslove i tehničke sposobnosti svojih dobavljača. Ovo propust, iako nenameran, navodno je omogućio širenje sistema eksploatacije radne snage.

U pojedinim slučajevima, unutar fabrika su otkriveni ilegalni smeštaji za radnike, koji su omogućavali neprekidan rad u smenama, uključujući noćni i praznični rad. Svedoci opisuju iscrpljujuće radne sate, nadnice ispod zakonskog minimuma i potpuni izostanak bezbednosnih mera: mašine su bile bez zaštitne opreme, uslovi nehigijenski, a radnici nisu dobijali nikakvu obuku. Neke torbe su, prema izveštajima, proizvođene po šokantno niskim troškovima, od svega 35 do 75 evra, da bi potom bile prodavane u maloprodaji po cenama između 1.900 i 2.200 evra.

Dakle, kada neki brend pravi replike tih luksuznih komada, možda ih zapravo prodaje po realnoj ceni?

Fotografije: instagram stevemadden