
Da li generacija Z ima krizu modnog identiteta?
Ako je suditi po stilu Portie iz serije "White Lotus", onda je odgovor jedno glasno da.

Za razliku od njenih besprekorno stilizovanih koleginica, izgleda da je Portia u ovom deljenju izvukla loše karte. Ali, njen neujednačeni izgled i jeste poenta a ako je kostimografkinja serije, Alex Bovaird, izvrsna u jednoj stvari, to je upravo da kroz odevne kombinacije komunicira kompleksnost svakog karaktera. Isto je učinila i kada je u pitanju Portia, ne samo otkrivajući nam dublje slojeve njene ličnosti, već i postavljajući jedno pitanje oko čijeg odgovora nikako da se dogovorimo, a to je da li generacija Z ima originalan smisao za stil.
Portia je verni predstavnik ove generacije, ona je u dvadesetima, depresivna je i teško pronalazi smisao u svakodnevnim aktivnostima. U tom tihom očaju, ona se okreće svom garderoberu i pokušava da od komada koji se u njemu nalaze napravi bar jednu celinu koja je smislena. Ona nosi vintage i second hand, oversized Tommy Hilfiger košulje, funky naočare, ugly sandale i čuveni heklani šešir.

U pokušaju da bude drugačija, iako je njen stil suštinski mešavina mikro trendova koje sa društvenih mreža bespogovorno usvaja kao imperativne, zapravo je nejasno ko je i šta, i njoj i publici. Njen orman je, kao i njena ličnost, haotičan. Opšti utisak je da ona ni sa čim ne može da se iskreno poveže, a ako njena odeća nešto komunicira onda je to manjak samopouzdanja.
„Portiu je usisao TikTok. Zato smo mislili da ima smisla da se ona trudi da isprati različite trendove“, rekla je Haley Lu Richardson, koja je iznela ovu ulogu, za W magazin. „Ona donosi loše odluke i izgubljena je, radi stvari nasumično, pa smo kroz svaki outfit pokušali da ispričamo i ovu priču."
Ukoliko ste uspeli da izbegnete nagazne mine u obliku spojlera do sada, Portia radi kao asistentkinja Tanye, privilegovane, bogate i usamljene sredovečne žena koju igra genijalna Jennifer Coolidge, sa kojom ona putuje na Siciliju u luksuzni rizort White Lotus. Sećate se kada ju je Tanya pozvala na ovaj put i nije bila sigurna kada ju je Portia uveravala da ima cute stuff koje će poneti?

Izbor odeće koju Portia nosi treba čitati kao kostim koji je napravljen tako da pomogne daljem seciranju njenog karaktera i nema sumnje da to funkcioniše. Svaki od njih je biran pažljivo i u dogovoru između kostimografkinje i glumice, upravo kako bi prikazali odsustvo jasnog pravca kako u odevanju Portie, tako i u njenom životu. Oni komuniciraju i njen ograničen budžet ali i ogledalo u kome vidimo kako se cela jedna generacija oblači. Ali, stilski krahovi jedne mlade asistentkinje zapravo su deo mnogo veće debate od toga da li se gledocima Portia i njeni outfiti sviđaju ili ne.
„Ona toliko govori o tome da ne želi da bude deo istosti koji vlada na društvenim mrežama, da ne želi da bude kontrolisana time, ali tužna je ironija je to što je ona uveliko iskontrolisana i toliko duboko u tome da to ne može da vidi", nadovezala se glumica u izjavi za W. Ne možemo da se ne prisetimo stiha iz pesme Vojka Vrućine: Šta znači da ste svi drugačiji od ostalih kad ste svi drugačiji na isti način?

Bez osude i generalizacije, nema sumnje da je gen Z sklona usvajanju raznoraznih mikro trendova sa TikToka (i to se ne odnosi samo na modu), kao što se ni pitanje autentičnog (stilskog) izraza ne odnosi samo na ovu generaciju. Kolektivna uznemirenost odudarajućim odevnim kombinacijama jednog izmišljenog lika može biti i poziv za odgovor koji prevazilazi sferu mode, a to je pitanje istinske originalnosti - u ormanu, razmišljanju i životu.