Pretraga

Igra (ne)autentičnosti: Zbog čega Gen Z influenseri i zvezde štancuju parfeme

Tekst: BURO.

Za generaciju koja se od jutra do sutra poziva na autentičnost, Gen Z je po (bar) jednom pitanju poprilično licemerna. To pitanje su parfemi koje "njihovi" poznati izbacuju isto tako "od jutra do sutra". Devedesete i dvehiljadite vratile su se na sva zvona, a osim modnih trendova zvezde nove generacije odlučile su da treba ponovo da se vratimo u "Smells Like Teen Spirit" stanje svesti i to vrlo bukvalno. Svi mi koji smo ih preživeli u prvom krugu - i kosa nam se na glavi diže od farmerki niskog struka i Juicy Couture trenerki - dobro se sećamo da se tada nismo osećali kompletno bez još jedne stvari, koja se fakat ne vidi na fotkama, a to je neka od mirisnih vodica sa potpisom Britney Spears, J.Lo, Beyoncé ili Paris Hilton.

Igra (ne)autentičnosti: Zbog čega Gen Z influenseri i zvezde štancuju parfeme (фото 1)

I tako, jedna za drugom, nižu se parfemi iza kojih stoje Billie Eilish, Addison Rae, Ariana Grande, Charlie D'Amelio... Lista je svakim danom sve duža. Ali, nasuprot onome što bi trebalo da poverujemo (i progutamo kao kuku, štap i olovo), ovo suštinski teško da ima puno veze sa iskrenim ličnim izrazom i gorepomenutom autentičnošću već se radi o proračunatom poslovnom potezu. 

Ne, naravno da u tome nema ničeg lošeg, samo je malo smešno što bilo ko očekuje da bude protumačeno na neki drugi način, zar ne? Prema poslovnoj osvešćenosti i sposobnostima Gen Z, onako generalno, imamo vrlo visoko mišljenje ali ideju da je bilo ko od njih preko noći od TikTok zvezde postao vrstan parfimer zaista je teško shvatiti ozbiljno. Pre će biti da su njihovi marketinški timovi jednoglasno odlučili kako se treba ukrcati na voz koji je startovala Eizabeth Taylor još davne 1991. godine svojim legendarnim parfemom White Diamonds.

Igra (ne)autentičnosti: Zbog čega Gen Z influenseri i zvezde štancuju parfeme (фото 2)

Ništa čudno kada se ima na umu bum celebrity šminke koji nas je snašao i od koje se više ne možete sakriti nigde na planeti. Parfem, ipak, ima određenu prednost u tome što je naizgled ličniji, intimniji i konkretniji od maskare ili hajlajtera, on kao da pruža pristup "deliću nečije duše". Osim što se ovde ne radi ni o kakvoj duši već o serijama parfema - pošto vrlo često poznati izbacuju ne jedan signature scent već desetak - kako bi osigurali profit. A taj profit je potencijalno ogroman.

Ariana Grande je, na primer, lansirala već 11 parfema od 2015. godine nakon što je zaradila 150 miliona dolara od njihove prodaje u toku samo prve dve godine. Paris Hilton ih ima čak 28 (rečima: dvadeset i osam!), a doneli su joj oko 3 milijarde dolara od 2004.

Igra (ne)autentičnosti: Zbog čega Gen Z influenseri i zvezde štancuju parfeme (фото 3)

Tvrdnje kako Gen Z kupci "lako prozru svaki lažni proizvod" ovde nekako ne vredi i, ne mlada gospodo, po ovom pitanju, uopšte se ne razlikujete od bilo kojih svojih prethodnika. Neke specifičnosti tržišta ipak postoje - što je jedino i logično - pa tako, na primer, Gen Z ne želi jedan parfem po kom će ih svi prepoznavati već tzv fragrance wardrobe sastavljenu od parfema kojim će izraziti svako svoje raspoloženje, što može da shvati svako ko je pogledao bar 2-3 #PerfumeTok videa.

Gen Z zvezde odlučile su da svojim fanovima olakšaju ovaj posao.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor