Povezano
Ni Sabrina Carpenter, ni Cillian Murphy, a ni Anne Hathaway nisu pomogli modnoj kući Versace da ispliva iz krize u kojoj se nalazi već duži period. Dok su se pojavile vesti da će Prada Group možda kupiti brend, kao i da Donatella Versace napušta mesto kreativne direktore, industrija se glasno pita: ima li mesta za Versace estetiku u svetu kojem dominira The Row?
Kako je došlo do sloma italijanske modne kuće?
VERSACE BURA: ŠTA NAM GOVORI O MODNOJ INDUSTRIJI?
Između 2024. i 2025. godine, kolaps dogovora između kompanija Tapestry i Capri Holdings izazvao je značajne finansijske poremećaje, delimično i zbog opšte krize u luksuznoj industriji, zbog čega američka grupa koja stoji iza modne kuće Michael Kors navodno razmatra prodaju jednog od svojih najvažnijih resursa: brenda Versace.
U poslednjim nedeljama čak su se pojavile spekulacije da bi Donatella mogla da se povuče sa pozicije kreativne direktorke brenda, ali su italijanski mediji zatim izvestili o još šokantnijim glasinama: prema sve učestalijim spekulacijama, Prada Group ozbiljno razmatra akviziciju brenda.
Prada Group je kompanija poznata po ovakvim ekspanzionističkim ambicijama: između 1990-ih i početka 2000-ih, podstaknuta globalnim uspehom Prade, grupa je počela da preuzima renomirane minimalističke brendove kao što su Helmut Lang i Jil Sander. Tada, međutim, stvari nisu išle dobro, a oba brenda su na kraju promenila vlasnika – ali danas imaju znatno jaču poziciju nego pre dvadeset godina, i zapravo, ishod bi mogao biti drugačiji.
Ali da li bi bilo smisleno za Pradu da preuzme ovaj brend?
Versace je u vlasništvu Capri Holdings od 2018. godine, kada je luksuzna multinacionalna kompanija preuzela italijansku kuću za otprilike 1,83 milijarde evra od osnivačke porodice i američkog investicionog fonda Blackstone. U narednim godinama, radili su na unapređenju brenda, značajno povećavajući njegov prihod, koji je 2023. godine premašio 1,1 milijardu dolara.
Međutim, sa skorašnjim smanjenjem globalne potražnje, prodaja je počela da opada. Stvari su se pogoršale nakon neuspeha spajanja sa Tapestry, američkom grupom koja poseduju brendove kao što su Coach i Kate Spade, a koje je blokirala presuda saveznog suda u Njujorku, smatrajući ovu operaciju pretnjom konkurenciji na tržištu luksuza. Spajanje vredno 8,5 milijardi dolara stvorilo bi konglomerat sa dominantnim tržišnim udelom od 59% u svom segmentu, što su vlasti smatrale neprihvatljivim. Nakon neuspešnog spajanja sa Tapestry, kompanija Capri Holdings je angažovala Barclays da istraži tržište i predstavi dosije potencijalnim kupcimam, što se tumači kao jasan signal da razmatraju prodaju jednog od svojih najprestižnijih brendova.
Ključna tačka u pregovorima biće procena vrednosti modne kuće, koja bi, s obzirom na pad prodaje, mogla učiniti ovu akviziciju atraktivnijom nego ranije. Uostalom, u pitanju je brend koji svi prepoznaju i ima potencijal da se brzo vrati u prosperitet. Takođe, Prada očigledno nije jedini potencijalni kupac: prema glasinama, kompanije Exor i Kering mogle bi biti zainteresovane za brend.
Kako era vladavine „tihog luksuza“ možda dolazi kraju, veruje se da će brendovi koji u svojoj srži imaju maksimalizam ponovo biti u centru pažnje – što šansa za „glasnu“ i ponekad čak camp estetiku koju italijanska modna kuća donosi na tržište.
Versace bi takođe mogao uskoro da se rastane od Donatelle, koja je bila kreativna direktorka decenijama, a čiji ugovor bi mogao da istekne narednog februara i da ne bude obnovljen. Uprkos tome što je sve na nivou glasina, mnogi su potvrdu za to pronašli u Instagram „karuselu“ koji je dizajnerka postavila, a čiji poslednji slajd prikazuje video na kojem ona izgovara „to je sve“ pre nego što se okrene u svojoj kancelarijskoj stolici.
Ostaje da vidimo šta budućnost sprema za kultnu italijansku modnu kuću.
Fotografije: instagram versace