Pretraga

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni

A bićete i vi

Tekst: Manda Javorina

Foto: Mihailo Anušić i Adem Grljević

Svaki put kada pišem o brendu Mihano Momosa - ali i Mihailu - želim da napišem "moja omiljena kampanja" i uopšte vas ne lažem pošto mi svaka nova koju vidim zaista i postane omiljena! Jedna od prednosti ovog posla jeste i ta da dobijam male sneak previews, a kada mi ih pošalje Mihailo znam da mi po koja fotografija nikada neće biti dosta. Tad se osećam malo kao gledalac, malo kao saučesnik ali uvek me uhvati neko uzbuđenje zato što zaista volim kako rade. Svakom kolekcijom, svakom kampanjom, Mihailo i njegov voljeni tim, pomeraju brend Mihano Momosa napred. 

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 1)

Ovaj put sam imala priliku da zavirim i na deo snimanja. Priznajem da mi je bilo malo čudno što nisam imala drugog posla na njemu osim da gledam, pošto se ne sećam kad sam bila u nekom studiju, a da se nisam latila makar nešto da uradim ili (dobronamerno) popravim. Ovde jednostavno nije bilo šta da se popravlja, niti je falilo ruku, a meni je ostalo da izbliza pogledam odeću koju vi sada gledate na fotografijama. I prvo da vam odgovorim na pitanje da li je zaista toliko lepa kao što to na fotkama izgleda? Jeste.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 2)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 3)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 4)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 5)

Boje su jednako žive, materijali neodoljivi na dodir (priznajem, ovde sam pristrasna, pošto inače ceo život volim žoržet), modeli potpuno nosivi, krojevi precizni baš onako kako smo od Mihano Momosa brenda i navikli. Ipak, ima i nekoliko novina. Za početak, kolekcija nije sezonska i zato ne nosi tradicionalnu oznaku proleće/leto. To mi se, onako filozofski, mnogo dopada i zato što verujem da će ova vrsta kategorizacije biti sve manje važna i zato što su ovo modeli koji se vole zauvek. Zatim, tu su i neke nove boje, a ceo kolorit kolekcije je, da citiram: "...priroda je veoma direktno izvor inspiracije. Mnogo cvetnih motiva simbol su prirode koja se budi. Plave, žute i puder boje bude sva čula." Zapravo, cela kolekcija u sebi nosi simboliku buđenja. U opisu koji je prati stoje sledeće reči: "Ideje su samo dolazile, kao da su imale sopstvenu volju. Setili smo se kako je to stvarati nešto značajno, kako je pretvoriti misli u opipljive stvari koje služe da unesu lepotu u svet. I setili smo se ko smo. Tako, pred vama je kolekcija Awakening - buđenje. Ona je manifest naše odanosti snovima. Obećanje da postoji nada i da veza sa nama samima nije izgubljena."

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 6)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 7)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 8)
Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 9)

Ipak, pored fotografija kampanje koje su pravi dokaz toga da "jedna slika vredi 1.000 reči", najbolje će vam stvari objasniti sam Mihailo.

Ovaj put smo videli varijaciju na temu prepoznatljivog Mihano Momosa cveta ali i nove boje. Kako odlučuješ kada je vreme da uvedeš nove motive?

Najviše radim po osećaju i nekako me je iskustvo naučilo da je tako najispravnije, a i najkreativnije kada je moja umetnost u pitanju. Volim da živim po svom ritmu, ma koliko god to bilo teško u današnjem svetu, kako modnom tako i onom privatnom.

Šta simboliše svetlo-žuta u ovoj kolekciji? 

Svetlo-žuta simboliše buđenje, asocira me na boju sunčanog jutra. Dan koji se iznova rađa i sam život. Kada sam prvi put ugledao žuto perje, nekako sam osetio snagu mitskog Feniksa, koji se iznova rađa i povezan je sa suncem i nekako se cela ta ideja zaokružila. Taj utisak sam, čini mi se, najviše preneo na žuto odelo gde sam perje postavio na način koji dočarava dinamiku pokreta. I zaista ima mnogo simbolike u toj tako upečatljivoj i živahnoj boji, ali i u celoj ovoj kolekciji.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 10)

Tvoje kolekcije su male u obimu ali su besprekorno zamišljene i izrađene, kako si se odlučio na takav pristup i da li je to bila svesna odluka ili se jednostavno tako iskristalisalo vremenom?

Ne volim da idem u širinu, volim koncept, a moj koncept je uvek precizan i konkretan. Ni na samom početku kada nisam imao ovo iskustvo, nikada nisam stvarao samo da bih stvarao, moje svaka nova kolekcija je kao moje malo umetnicko delo, a njega ne definiše količina. Pri tom, ni jedna moja kolekcija nije definitivno vremenski određena i ne završava se objavljivanjem look booka. Novi modeli se stvaraju i naknadno u studiju kada radim sa klijentima i time se neformalno proširuje. Sama zvanična kolekcija je zapravo predstavljanje moje kreativne ideje koja nastavlja da živi.

Mihano Momosa je brend koji svakom kolekcijom pomera granice. Kako svoje tako i onog što očekujemo od mode kod nas. Tekst koji prati kolekciju Awakening pisan je u prvom licu množine, ispred tima. Koliko rastu brenda doprinosi timski rad?

Ja ne bih mogao da se u potpunosti izrazim da iza sebe nemam ljude koji mi daju tu slobodu i na koje mogu da se oslonim. Svom timu sam beskrajno zahvalan i imam veliku sreću da radim sa ljudima koji razumeju moju viziju, moje srce, moje zalaganje, oni razumeju jezik moje umetnosti... To je jako velika retkost. Velika je čast biti deo ovoga tima i kada je to obostrana ljubav onda su rezultat i širenje granica neminovno.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 11)

Kako je izgledao početak rada na ovoj kolekciji?

Ja skoro svaku kolekciju nacrtam za dan, nema tu velike filozofije... Ovaj put sam samo malo duže čekao da taj dan dođe, jer sam kao i ostali, bio uspavan. Otuda i naziv kolekcije Awakening. Za vreme te uspavanosti, ideje su mi se uvlačile u podsvest i onda sam ih samo jednog dana materijalzovao. Počeo sam da skiciram i posle izrađenih crteža, zajedno sa svojim timom, krenuo sam u samu izradu. Kako prolazi vreme i kako ja sazrevam, imam osećaj da mi je sve lakše da izrazim svoju umetnost.

Da li je ona predstavljala i logistički, a ne samo kreativan izazov s obzirom na period u kom je nastala?

Kolekcija nije nastala na početku ove krize kada smo svi bili nespremni, tako da nije bilo većih izazova jer smo već bili prilagođeni na novonastalu situaciju. Lanac snabdevanja nije bio naročito ugrožen, a i mi smo pokušali da koristimo što više materijala koji su nam već bili na raspolaganju. Rad u ateljeu jeste zahtevao drugačiju organizaciju osoblja, ali i na to smo već naviknuti. Čak ni onaj završni deo, snimanje, nije predstavljao problem jer na našem setu inače nema mnogo ljudi. Sve u svemu, taj "new normal" nije baš više tako "new" tako da ni jedan izazov nije ostao neprevaziđen zbog trenutnih okolnosti.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 12)

Koji deo izrade kolekcije ti je najdraži?

Svaki segment pratim sa velikim interesovanjem i svaki deo stvaranja nove kolekcije mi je izrazito bitan i potpuno sam predan poslu... Ako bih baš morao da biram, verovatno je to sama završnica kada svi polako dobijamo osmeh na licu jer je krajnji rezultat ono što smo i želeli da iskažemo.

Da li ćemo uskoro imati priliku da dobijemo neku vrstu capsule kolekcije bestselera koja neće biti vezana samo za jednu sezonu? Mislim da je sa ovoliko divih stvari vreme i za to.

Kolekcija Web Celebration koja je dostupna u okviru naše online prodavnice je upravo to. Kada smo počeli sa izradom web shopa, nismo želeli da on bude vezan samo za tekuću sezonu, već da to bude mesto na kom se mogu naći naši najistaknutiji proizvodi iz različitih kolekcija. Dakle, Web Celebration jeste naša capsule kolekcija koja je veoma dinamična i koju ćemo iznova osvežavati i obnavljati.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 13)

Hexagon je naša ljubimica ali nismo zaboravili ni na Olya Bag. Šta nju čeka u budućnosti?

Pandemija je usporila izradu Olye i zbog specifičnosti izrade tu imamo logističkih izazova koje si pomenula u jednom o prethodnih pitanja. Očekujemo da ćemo uskoro završiti uzorak i da će što pre ugledati svetlost dana... Biće to awakened Olya, sveža i odmorna.

Kampanja za novu kolekciju Awakening brenda Mihano Momosa je ekskluzivno na BURO. Srbija i potpuno smo oduševljeni (фото 14)

Kreativni direktor: Mihailo Anušić

Art direktor: Adem Grljević

Model: Ines Ćulibrk

Šminka: Zlata Blagojević

Kosa: Aleksandar Gligorievski

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor