Povezano
U prestoničkoj galeriji Monolog otvorena je ekskluzivna izložba Godard Bardot irske umetnice Jean Curran, kojom je počeo ovogodišnji Beogradski Irski Festival. Izložba će trajati do 5. aprila, a na njoj je Jean Curran predstavila 13 originalnih, ručno izrađenih printova nastalih iz kadrova filma Prezir, remek-dela Jean-Luca Godarda iz 1963. godine.
Ovaj projekat realizovan je uz podršku Brigitte Bardot, StudioCanala i samog Godarda, otvarajući novo viđenje ovog filmskog klasika kroz umetničku intervenciju. Radovi su prvi put predstavljeni u The Horse Gallery u Dablinu, odakle su stigli u Beograd.

Otvaranju je prisustvovala i Jean Curran koja je govorila šta je inspirisalo da tema njenih radova budu kadrovi iz filma Prezir.
– Interesovala me je tema filma, kreativna i seksualna sloboda. Takođe inspirisale su me boje u filmu, snažna crvena, čista žuta, sveža plava. To je zanimljiva paleta boja za rad. Sa druge strane Brižit Bardo je muza, izuzetno moćna žena i glumica, kao i njen lik u filmu. Negativ filma sam zatekla u lošem stanju i drago mi je da imamo inicijativu i da je film Prezir restaurisan.

Jean Curran je jedna od retkih umetnica u svetu koja i dalje koristi specifičnu tehniku prenosa boje – i jedina koja je ovu gotovo zaboravljenu metodu postavila u osnovu svog rada. Njena reinterpretacija ključnih scena iz filma Prezir otvara novi pogled na ovo delo koje je promenilo estetiku kinematografije. Jean Curran ovim radovima omogućava publici da Prezir sagleda iz jedne veoma savremene perspektive. Kadrove koji su nekada bili trenuci na bioskopskom platnu, Curran dekonstruiše i ponovo oblikuje na papiru. Na taj način ne samo da neguje nasleđe koje je film Prezir ostavio, već i otvara novi pogled na lik i delo slavne Brigitte Bardot.

Nestabilnost slike je nešto čime se umetnica aktivno bavi. U izložbi Godard Bardot njen proces u osnovi podseća na ono što svi nesvesno radimo: rastavljanje i ponovno sastavljanje zapamćene slike. Naizgled nepomične kadrove filma, zamrznute u vremenu, ona ručno rekonstruiše. Boju po boju, sloj po sloj, sve do ne nastane novi rad, koji nalikuje originalu, ali to više nije, a nije ni kopija, istakao je Denis Leo Hegić, kustos galerije Monolog.
Fotografije: Miloš Sovilj