Pretraga

Victoria’s Secret (konačno) rekao zbogom svojim anđelima

Victoria’s Secret (konačno) rekao zbogom svojim anđelima

Tekst: BURO.

Prilično bombastična vest iz modnog sveta glasi: Victoria’s Secret oprašta se od svojih anđela. Na njihovo mesto stupaju žene koje će se slaviti zbog ličnih uspeha, a ne zbog fizičkog izgleda. Ipak, ne možemo a da se ne zapitamo da li je, možda malo kasno?

Sada kada se čitav univerzum brendova okrenuo osvešćivanju i promeni politike poslovanja (bez ulaženja u motive iza takvog postupanja), nije ni čudo da je jedan ovakav gigant postupio identično. Diktiranje trendova je glasnije nego ikada i samo je pitanje vremena do kog će se momenta oni koji žele da ostanu u igri praviti da to ne čuju.

Nije tajna da je jedan od vodećih trendova u modnom svetu biti deo ekipe koja igra za women empowerment. Pitanje je samo šta su oni do sada čekali i ko je koliko iskren u svom stavu prema pravom ženskom osnaživanju a kod koga je zaista u pitanju to, trend? Kao i šta je sa problemima zbog koje je Victoria’s Secret već bio na udaru javnosti - kopiranje mladih dizajnera, problemi sa plaćanjem radnika…?

Stubovi Victoria’s Secret dugi niz godina bile su poznate manekenke: Alessandra Ambrosio, Gisele Bündchen, i Heidi Klum. One su bile suština marketing brenda. Pored toga, zauzimale su važno mesto u pop kulturi, budući da su predstavljale simbol nečeg prestižnog i nedostižnog za sve. Najpopularniji brend donjeg veša širom planete odlučio je da (konačno) promeni pravila igra. Neće više manekenke biti te koje će nositi poznata VS krila, već će novi-stari brend nositi snažne žene koje se ističu svojim drugim kvaltetima ne samo fizičkim.

Tako će iza brenda sada stajati jedna sveža i drugačija postava žena, među kojima su: popularna glumica, Priyanka Chopra, Paloma Elsesser - manekenka koja pomera granice modelinga, fudbalerka Megan Rapinoe, kao i olimpijska skijašica Eileen Gu.

CEO Martin Waters priznaje da dok se čitav svet menjao, oni su kasnili. Izjavio je za The New York Times: “Bilo je vreme da naš brend prebaci fokus sa onoga što žele muškarci na ono što žele žene.”

Novo lice Victoria’s Secret, fudbalerka Megan Rapinoe, kaže da je pristup radu kakav je ovaj brend praktikovao do sada bio seksistički. Ne samo da je čitav VS svet formirao definiciju onoga šta je sexy, već i onoga što je odeća trebalo da poruči i to kroz mušku prizmu. Jasno je da je to bilo izuzetno stresno za mlade devojke koje su sve to gledale i upijale.

Brend je podvrgnut zasluženo pojačanom nadzoru nakon pokreta #metoo. Istraga iz 2020. godine pokazala je da su bivši izvršni direktor Leslie Wexner (čije su veze sa Jeffrey Epsteinom postale očigledne) vodili posao u atmosferi mizoginije, nasilja i uznemiravanja. Ed Razek se još 2019. povukao, posle intervjua u kom je izjavio da VS neće glumiti da se zalaže za transrodne i plus-size modele, budući da je njihova emisija “fantazija”.

“Već dugo znam da smo morali da promenimo ovaj brend, ali jednostavno nismo imali kontrolu nad kompanijom da bismo to mogli da uradimo”, rekao je Waters. Što se tiče anđela, “trenutno to ne vidim kao kulturno relevantno”. Iskreni da budemo, ni mi.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor