Teško je zamisliti da nekom pada na pamet da u sred cele situacije u kojoj se nalazimo lansira ne samo novu kolekciju već, praktično, celu novu liniju. Ipak, grčka dizajnerka koja radi u Londonu Mary Katrantzou uradila je upravo to i pritom nivo igre digla na novi nivo u svakom smislu.
Sama kolekcija, po imenu Mary Mare, u pripremi je bila mnogo pre nego što je pandemija pomolila svoje lice i zamišljena je kao praktičan odgovor na mnoge od problema sa kojima se modna industrija susreće i bori. Iako je prvobitno stavljena u resort kategoriju, zapravo se radi o capsule kolekciji koja praktično ne prati sezone i trendove već je lični odraz estetike i komada koji pokreću samu Mary i koje ona, kao i njeni kupci, želi da nose iz godine u godinu. Pored toga, tkanine koje je koristila su gotovo 100% prirodnog porekla, sa izuzetkom kupaćih kostima koji imaju mali postotak likre.
Ono što jeste neplanirano prilagođavanje jeste sama kampanja za čije snimanje nije bilo uslova. Mary je i ovo okrenula u svoju korist i odlučila da nove komade predstavi ilustracijama na zamišljenim markicama – gotovo kao idejni produžetak koncepta italijanskog izdanja magazina Vogue za januar 2020. godine. Dok ne budemo bili u mogućnosti da ih kupimo i na plažu ponesemo i sami, znamo šta ćemo nositi dok maštamo o vilama na ostrvima.
Neverovatan kolorit i očaravajući printovi nisu nikakava novost kada je ime Katranzou u pitanju ali kolekcija Mary Mare je zamišljena i kao korak ka ultimativnoj demokratizaciji: cene su niže od klasične linije i kreću se od 140 funti, a raspon veličina ide do američke 20 (poređenja radi, većina manekenki je veličina 4). Model po kome će se prodavati, osim što ne prati zvanične modne kalendare, jeste direct-to-consumer čime se izbegavaju mnogi bespotrebni troškovi i cilja na transparentnost proizvodnje.
Celokupnu kolekciju možete videti i kupiti na zvaničnom sajtu.