Pitanja o tome kako će modna industrija izgledati nakon pandemije Covid-19 samo se nižu, a konkretnih odgovora o trajnim promenama ima jako malo (kampanja koju su za Zaru manekenke slikale kod kuće jeste genijalan zeitgeist ali teško da će se praksa nastaviti kada se okonča karantin). Brend Saint Laurent nam je možda dao i prvi: oni odbijaju da učestvuju na sledećoj Nedelji mode u Parizu i prebacuju se na sopstveni raspored koji će biti napravljen u odnosu na tempo koji kompaniji bude odgovarao. Osnovni razlog za ovakav potez jeste potreba da se brend prilagodi novonastalim uslovima usled globalne pandemije.
“Imajući u vidu trenutno stanje stvari kao i radikalne promene koje nam predstoje, u Saint Laurentu je odlučeno da firma preuzme kontrolu nad tempom kojim se predstavljaju kolekcije i da promeni taj raspored”, glasi zvanična izjava (objavljena na njihovom zvaničnom Instagram nalogu). Nedavno smo saznali da je kvartalni profit grupe Kering opao za 15.4%, a profit samog brenda Saint Laurent je u prvoj polovini 2020. godine opao za 13.8%, a ni jedno ni drugo nisu trenutno usamljeni slučajevi u modnoj industriji.
Još jedna od promena za koju smo saznali pre nekoliko dana jeste ta da se, nakon četrdeset godina postojanja, nedelja mode u Londonu prebacuje u digitalni svet kao i to da će se istovremeno predstavljati brendovi koji rade žensku, mušku i rodno neutralnu konfekciju. LWF koji organizuje British Fashion Council od 1984. godine, odvijaće se od 12. do 14. juna, a na isti način biće održana i manifestacija zakazana za septembar. Da li će se u periodu posle toga vratiti “na staro” ostaje da se vidi.
Prvi odgovori su dakle počeli da stižu, a koliko će se predviđanja modnih profesionalaca ispuniti i koliko istinskih novina i nove energije će nam doneti, pokazaće vreme. Ovo je samo početak. Watch this space.