Postoje izgledi da će Supreme uskoro raskinuti sa velikom modnom korporacijom VF Corporation. Prema nedavnom izveštaju WWD-a, matična kompanija je počela da „nudi“ luksuzni brend streetwear-a potencijalnim kupcima na velikom modnom tržištu. Kompanija se još uvek nije javno izjasnila o prodaji, međutim, WWD objašnjava da je pristup prodaji zaista agresivan.
VF Corporation je originalno kupio Supreme za 1,2 milijarde američkih dolara 2020. godine i sada je angažovao veliku investicionu kompaniju Goldman Sachs da pregleda portfolio brenda u celini i donese konačan sud kada je reč o prodaji.
Vest da se VF Corporation povlači ne predstavlja veliko iznenađenje, s obzirom da je kompanija već duže vreme otvorena za ideju o odvajanja delova svog portfolija, iako sam brend Supreme nikad nije bio posebno ciljan. WWD je u svom izvešatavnju podelio izjavu portparola VF-a koji objašnjava priče o prodaji: „Kao pravilo, ne komentarišemo tržišne glasine ili spekulacije,“. Sa druge stranje investiciona kompanija Goldman Sachs odbila je da komentariše saradnju u ovom trenutku.
Zašto Supreme?
Supreme je već godinama na vrhu modnih brendova street kulture, posebno na tržištu luksuznog casual wear-a. Prisetimo se da je privatna investiciona firma Carlyle investirala u poslovanje brenda kada je vrednost bila procenjena na milijardu američkih dolara 2017. godine, a zatim udvostručila svoju zaradu nakon dogovora sa VF Corp-om. Od tog momenta sve oči su bile uprte u Supreme, a prodaja je pomogla brendu da postane još popularniji i veći.
Međutim, kako je vreme prolazilo, čini se da brend Supreme nema više istu težinu kao nekada kada se tek pojavio i izazvao veliko interesovanje u modnoj industriji. Investicioni bankar specijalizovan za rad u modnoj industriji rekao je za WWD: „Brend je postao prevelik da bi ostao kul.“
Poslednjih godina, Supreme je dobio negativan publicitet počev od problema sa lancem snabdevanja 2022. godine do zapošljavanja i odlaska bivšeg kreativnog direktora Tremaine Emory-a zbog „sistemskih rasnih problema.“ Da li su uspeli da reše ta sistemska rešenja, za sada nemamo nikakve izglede da je tako.
Bez obzira na ova dešavanja, kompanija nastavlja da se širi globalno. Od nedavno su čak počeli da otvaraju prodavnice u Seulu i Šangaju. VF beleži i godišnju prodaju od skoro 11 milijardi američkih dolara što je dobar rezultat. Osim Supreme-a, kompanija VT poseduje Vans, Timberland, Altra, Smartwool, Icebreaker, The North Face, Napapijri, Dickies, Kipling, Eastpak i Jansport. Kao veliki igrač u modnoj industriji već godinama, VF je bio aktivniji u prodaji brendova koji više ne odgovaraju njihovoj viziji za budućnost.
Novi CEO Bracken Darrell se pridružio kompaniji sa ciljem da smanji VF-ov portfolio kako bi osigurao da ostane na pravom putu, i izgleda da bi Supreme mogao biti kolateralna šteta.
Foto: Instagram