Hip hop anarhija na Hiroshi Fujiwara način

autor Dubravka Kovačević
1 2024 04 27T163607.802

Hiroshi Fujiwara je još početkom osamdesetih godina počeo da gradi svoju karijeru otkrivajući Punk i Hip Hop, što se dogodilo kada je kao osamnaestogodišnjak posetio London, a potom i Njujork. Ova dva muzička-subkulturalna pravca su umnogome odredila njegovu estetiku, a smatra se i začetnikom japanskog hip hop-a, debitujući sa bendom Tiny Panx.

U vreme kada hip-hop i skejtbording još uvek nisu bili povezani, Fujiwara se povezuje sa Shawn Stussy-em, koji ga proglašava počasnim članom svetskog Stüssy plemena i snabdeva tokijsku underground ekipu skejt opremom.

Inspirisan Stüssy-em i engleskom BMX etiketom Anarchic Adjustment, Fujiwara pokreće svoj prvi solo poduhvat GOODENOUGH – jednu od najpoštovanijih uličnih modnih oznaka u Japanu.

Fujiwarina i Jun Takahashijeva ljubav prema panku rezultira zajedničkim projektom na liniji odeće AFFA (Anarchy Forever Forever Anarchy), koju proizvode u jednoj, limitiranoj seriji koja se po pravilu rasproda prvog dana.

Sarađivao je i sa brendovima: Louis Vuitton, Nike, Burton, Moncler, Levi’s, BVLGARI, Supreme, Starbucks, Converse, Apple, TAG i Pokemon. Takođe je dizajnirao gitaru za Erica Claptona i sarađivao sa Yanmar-om za luksuznu jahtu X47 Cruiser.

Ideološki smisao Hiroshi brendinga

Fujiwara bi se pravedno mogao navesti kao jedini centralni izvor iz kojeg je proizašla savremena ulična moda; bio je ključni predak za Virgila Abloha, NIGA, Kima Jonesa, Juna Takahashija i sve one koji su ih sledili, dok njegova fashion kompanija funkcionalno ostaje na čelu ulične kulture, istom mestu koje je zauzimala veći deo poslednje dve decenije.

hiroshi

Kako je Hiroshi Fujiwara održao Fragment Design konstantno relevantnim?

Jednostavno, doslednost.

Fragment Design

Kritičari tvrde da Fragment Design samo može staviti svoj logo na postojeće objekte, artikle. Specifican je princip rada koji obično uključuje partnerstvo sa drugom kompanijom, ponovno izdavanje poznatog proizvoda sa ko-brandingom i eventualno diskretnim twistom.

Na primer, u poslednjih nekoliko godina, Fujiwara je jednostavno stavio logo fragment dizajna na vrh laptopa; Moncler jakne od pufera; plišane Pikachu igračke; Oakley Frogskins sunčane naočare;Vogue dukseve; i Levi’s farmerke.

Lista se nastavlja u nedogled sa bezbrojnim sličnim rezultatima i izražava jednu jednostavnu istinu.

Tokom dve decenije, Fragment Design je dosledno pokazao da je, posebno u uličnoj modi, brendiranje sve. Položaj logotipa utiče na atraktivnost artikla.

Ovaj otvoreno materijalistički pristup ogoljava visoko-pompeznu ozbiljnost modnih kuća i dolazi do srži onoga što čini stvari poželjnim na najosnovnijem nivou konzumerizma: logotipi.

b8802759fe7a6bf14be90904b54b9c94

To je genijalan recept koji je Fujiwara razvio, Supreme usavršio, a Virgil Abloh doveo do savršenstva.

Više sam mislilac nego modni dizajner, rekao je Abloh jednom prilikom. Proizvodim da bih izazvao misao. Želim da predstavim ideje, a ne samo objekte.

Abloh opisuje uličnu modu u njenom arhetipskom obliku, gde proizvod nije samo proizvod već komodifikovana ideja. Rad Hiroshija Fujiware uvek je bio najjasnija destilacija tog sentimenta; Ljudi kupuju fFagment Design jer kupuju Fujiwarin ukus.

Od samog početka, Fragment je sustinski samo prodavao Fujiwarinu podršku.

I ta podrška ima uticaj. Daje Fragmentovim saradnicima pristup Fujiwarinom beskrajnom izvoru kulturnog kapitala, čineći ih kul . I ovde ponovo, fragment dizajn pruža šablon svim uticajnim uličnim modnim brendovima koji su usledili.

Fragment Design je ultimativni test za uličnu modu. Svim tim drugim brendovima koji su krenuli stazom koju je Fujiwara osvetlio, njihova vrednost zavisi od linije proizvoda ili estetskog predstavljanja koje je podložno hirovima, vremenu, trendu.

Fujiwara, s druge strane, uložio je svoju karijeru u sposobnost prodaje sebe. Da njegova odobrenja nikada nisu poželjna roba, ostao bi bez posla. Ali, kako naziv fragmenta implicira, Fujiwara mora samo da privuče mali deo – fragment potrosaca ulične mode, jer njihova odanost je svedočanstvo njegovog ukusa.

Zato danas, Fujiwara je angažovan da izazove uzbuđenje oko lansiranja automobila, partnerstava sa sportskim brendovima i ponovnog pokretanja patika.

Snapinsta.app 415486807 18409664578045794 2219769345207332596 n 1080
@ramidustokyo RAMIDUSx Fragment Design

Princip je jednostavan: Fujiwara koristi Beats slušalice, pa je stavio fragment logo na njih, Fujiwara nosi John Smedley, pa je stavio fragment logo na Smedley džempere. Fujiwara pije Starbucks, pa je naravno stavio fragment logo na neke Starbucks šolje.

Kao i Duchamp, Fujiwara pretvara obično u izvanredno kroz jednostavno rekontekstualizaciju. Fountain je tvrdio da pisoar može biti umetnost kada je izložen u galeriji; a Fragment Design sugeriše da sve može biti atraktivno dodavanjem logotipa.

Doslednost, ništa više i ništa manje. To je suština igre.

Ta igra – ulična moda u svom najosnovnijem obliku – nije inovacija, već iteracija, i niko ne iterira bolje od Hiroshija Fujiware.

Fujiwarina Instagram stranica je zabavna mala odstupnica uglavnom oslobođena trenutaka isticanja i traganja za uticajem bogatih i uticajnih. Većinom, to je dnevnik njegovog svakodnevnog života, od hrane koju jede do automobila koje vozi.

Do kraja ove godine biće objavljena njegova autobigrafija, za koju jos uvek nije otkriven naslov, ali pretpostavljamo da će biti prevedena na vise svetskih jezika.

Fotografije: Pinterest