White Space Group, novoformirana kompanija za upravljanje brendovima sa sedištem u Njujorku, objavila da vest da je kupila Von Dutch, nekada popularan brend iz 2000-ih. Brend je od 2009. bio u vlasništvu francuske kompanije za obuću Groupe Royer. Uslovi ugovora nisu objavljeni, ali su ambicije jasne. Nade White Space-a su da predvode najnoviji talas online popularnosti brenda Von Dutch.
Von Dutch: Globalni fenomen
Kenny Howard, poznat kao Von Dutch, bio je pionir „pinstriping“ tehnike i osnivač kustom kulture – američke subkulture koja se razvila 50-ih godina, a bavila se farbanjem, printanjem i jednostavno prilagođavanjem dizajna i printa automobila i motocikala. Kenny je preminuo 1992. godine, a nakon njegove smrti, njegove ćerke prodale su ime Von Dutch Michaelu Casselu i Robertu Vaughnu. Oni su 1999. godine osnovali kompaniju za odeću koja ima za cilj isto što je Kenny radio.
Početkom 2000-ih, brend je bio poznat isključivo na motociklističkoj sceni, ali 2003. godine došlo je do globalne eksplozije. Najveće holivudske zvezde su se zaljubile u kamiondžijske kape brenda Von Dutch, među njima su: Britney Spears, Nicole Richie, Paris Hilton, Justin Timberlake, Dennis Rodman, Gwen Stefani, Halle Berry i Madonna.
Popularnost brenda je eksplodirala preko noći, ali ubrzo nakon ogromnog talasa između 2003. i 2005. godine, Von Dutch je pao u zaborav.
Druga šansa: Zahvalimo se Kylie Jenner
Godine 2009, francuska grupa Royer kupila je brend, a 2014. godine kada započeli su rad na ponovnom lansiranju zahvaljujući izvršnom direktoru Royal Brands International-a. Namera je bila da se Von Dutch pozicionira kao izraz nove kulture i da reflektuje svoj originalni identitet. Otvaranje vodeće prodavnice u Los Anđelesu 2017. godine je nesporni dokaz toga.
Pravi početak ponovnog rođenja desio se 2012. godine kada je Kylie Jenner započela neku vrstu kampanje za oživljavanje brenda. Bez formalnog poslovnog dogovora, Kylie je često postavljala fotografije na Instagramu i pojavljivala se u javnosti noseći odevne predmete Von Dutch-a, što je izazvalo veliki interes javnosti i označilo novi početak za ovaj brend. Rame uz rame sa Kylie, Travis Scott je takođe nosio odevne komade brenda, a poslednji put bilo je to za vreme 2018 MTV Video Music Awards-a.
Sada, kada biste pokušali da pronađete odevne komade koje je Kylie nosila, nećete ih pronaći jer su obrisane.
Svakako, njen uticaj poslužio je svrsi. Kačketi Von Dutch-a su rasprodati u rekordnom roku, a influenseri poput Sfera Ebbasta, Dark Polo Gang-a i Domenico Formichetti-a zakačili su se za ovaj trend i pomogli brendu da se istakne.
Strategija White Space Group-a
Prioriteti White Space Group-a su da izgrade poslovanje u SAD-u (trenutno 90 procenata prodaje dolazi iz inostranstva), osveže marketing novim saradnjama i globalnim kampanjama fokusiranim na američko tržište, i uspostave odnose sa pravim partnerima.
Kako je istakao operativni direktor WSG Brands-a, brend ima relevantnost, globalnu prepoznatljivost i mogućnost za licenciranje. Kada spojite te parametre sa pokretom Y2K brendova i onim što oni predstavljaju mlađoj generaciji, sve se poklopilo.
Von Dutch je spreman za novi početak, a sudeći po entuzijazmu i strateškim planovima White Space Group-a, povratak ovog kultnog brenda iz Y2K ere mogao bi biti jednako impresivan kao i njegova prvobitna popularnost.
Foto: Instagram, Pinterest