Povezano
Zamislite da Margot Robbie i Jacob Elordi idu na dejt. A zamislite da ceo dejt bude seksi kao filmovi Luce Guadagnina. Okej, ne morate više da zamišljate jer ćete to uskoro gledati u novoj kampanji za Chanel No. 5 parfem, See You at 5, čiji su glavni akteri upravo Jacob i Margo – dugogodišnja ambasadorka brenda Chanel, sada i novo lice parfema sa oznakom broja 5.
– Chanel No. 5 je jedan od najpoznatijih parfema na svetu. I neverovatno je biti deo cele te priče, deo svih tih žena koje se povezuju sa parfemom. Neverovatno sam počastvovana time što sam na listi svih tih predivnih osoba, rekla je zvezda Barbie filma.
Lista Chanel No. 5 lica, parfema koji je ove godine „proslavio“ 103 godine, zaista je impozantna. No, pre nego što je se prisetimo, hajde da vidimo zašto je ovaj, verovatno najpopularniji parfem na svetu, toliko voljen. Možda zato što je nastao iz čiste ljubavi? Dakle, sve je počelo u Monte Karlu, gde je Coco Chanel bila na odmoru, sa svojim ljubavnikom, velikim vojvodom Dmitrijem Pavlovichem (bio je rođak ruskog cara Nikolaja II), koji je bio dobar poznanik Ernesta Beauxa, carskog bivšeg parfemera rođenog u Moskvi. Vojvoda je predstavio Beauxa Coco, koja je razmišljala o kreiranju parfema — modernog parfema, koji se mora razlikovati od jednoličnih mirisa koji su bili rasprostranjeni u to vreme.
Kreacija Ernesta Beauxa označavala je prekretnicu u svetu parfema. Sa notama majske ruže, jasmina, ilang-ilanga i nerolija — svi ubrani u Grasu, originalna formulacija sadržala je najmanje 80 sastojaka, sa dodatkom sandalovine i vanile za toplinu. Ovaj moderni pristup parfemu značajno se razlikovao od teških mirisa ljubičice i ruže, koji su dominirali trendovima početkom 20. veka (za 100 godina, formulacija Chanel No. 5 veoma malo se promenila).
Za takav parfem, i bočica je morala da bude ultra moderna, što je u to vreme značilo – jednostavna, baš kao kreacije Coco Chanel. Mali neobičan detalj na bočici, a koji je tada znala samo Coco, jeste poklopac – ako ga pogledate odozgo, videćete osmougao, dizajniran da imitira raspored pariskog trga Place Vendôme.
Ime No. 5 je ukorenjeno i u činjenici i u sujeverju. Jedan od najviše pominjanih elemenata legende o parfemu Chanel No. 5 jeste da je dobio ime po tome što je bio peti miris koji je Beaux predstavio dizajnerki, dok mnogi tvrde da je u odabiru prevagnula njena ljubav prema astrologiji – Coco je rođena 19. avgusta 1883. u znaku lava – petom znaku zodijaka. Parfem je lansiran 5. maja, dakle, petog dana petog meseca, 1921. godine.
Zanimljivo je da Chanel No. 5 obožavaju zvezde, a u orbitu popularnosti lansirala ga je 1952. godine Marylin Monroe, kada je u intervjuu za časopis Life na pitanje šta nosi u krevetu odgovorila: „Samo nekoliko kapi parfema Chanel No. 5.“ Parfem je toliko bio popularan da je umetnik Andy Warhol, poznat po portretisanju poznatih ličnosti svog vremena, interpretirao njegovu bočicu u seriji printova koje je izdao osamdesetih, a za sve to vreme su ga nosile poznate dame i – da se na kraju vratimo na početak priče – reklamiraju. Lista zvezda koje su bile Chanel No. 5 lica je poduža, a na njoj se nalaze Marylin Monroe, Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Estella Warren, Nicole Kidman, Audrey Tautou, Gisele Bündchen, Lily-Rose Depp, Marion Cotillard.
Treba pomenuti i to da je trominutna reklama za Chanel No. 5 sa Nicole Kidman, u režiji Baza Luhrmanna – snimljena pre tačno 20 godina, i dalje najskuplja TV reklama ikada – koštala je 33 miliona dolara. Takođe, ovaj parfem nisu reklamirale samo žene. U kampanji za miris 2012. godine pojavio se Brad Pitt, a sada ćemo u njoj gledati i Jacoba Elordija, sa Margot Robbie, dok celu priča režira divni Luca Guadagnino. Jedva čekamo.
Fotografije: Instagram, Pinterest, Promo