MILANO FASHION WEEK se zahuktava, ali do kraja nas čeka još nekoliko VELIKIH iznenađenja

autor Dubravka Kovačević
1 47

Modni mesec ne zastaje, on se zapravo tek zahuktava, nakon Nedelja mode u Njujorku i Londonu, prelazimo na Milano FW. Otvoren je za sve fashion entuzijaste i A-listere od 17. do 23. septembra, a glavni program sadrži 58 standardnih i tri digitalne revije, gde neki od najvećih modnih giganata predstavljaju svoje kolekcije za proleće/leto 2025.

Repertoar je bez sumnje prepun zvučnih modnih imena, što čini ovu sezonu najiščekivanijom do sada. Od Fendi i Prade do brendova Gucci i Versace, naravno, tu je i Dolce & Gabbana: možemo se složiti da niko ne razume umetnost odevanja kao Italijani. Iako je Milano FW tradicionalno fokusiran na žensku modu, sve veći broj brendova predstavlja uniseks kolekcije. Za brendove kao što su Bottega Veneta i Ferragamo ono što je nekada bila novina, sada je postalo deo vizuelnog identiteta.

Italija je zemlja bogata istorijom, a samim tim i tradicijama, pa je italijanska moda uvek nosila određenu „starinsku energiju“. Međutim, poslednjih godina, nova imena i inovativni dizajneri uspeli su da preoblikuju lepotu italijanskog dizajna, unoseći u njega svežinu i modernost kakva nikada ranije nije viđena. Govorimo o brendu Iceberg, koji ove godine slavi 50 godina, ali je oduvek obraćao pažnju na nove generacije, zatim o Dieselu, koji pod vođstvom Glenna Martensa istražuje dinamiku savremene mode, kao i o Loro Piani, koji nakon više od sto godina istorije nastavlja da usavršava jedinstveno zanatsko umeće. Iako je Giorgio Armani preskočio MFW i prešao u Njujork, ovaj modni festival nudi paletu iznenađenja.

A evo kako su protekla prva dva dana Milano FW:

Fendi

Snapinsta.app 459742360 18462518242039118 8578501915163958727 n 1080

Kim Jones Fendi SS25 revija je zvanično otvorila Nedelju mode u Milanu. U pripremi za proslavu stogodišnjice kuće, kolekcija je crpela inspiraciju iz epohe kada je Fendi osnovan, spajajući svetove nosive i visoke mode, ručnog i mašinskog rada, večernje i dnevne odeće, formalnog i svakodnevnog. Reviju je otvorio outfit koji je ukljucivao prozirnu košulja-haljinu u Art Deco stilu uparenu s radničkim čizmama, sto je savršeno dočaralo esenciju kolekcije. Podsećajući na davne dvadesete godine prošlog veka, u kolekciji su se našle haljine na preklop, meke antilop tkanine, baletanke i mnoštvo baguette torbi. Prozirne tkanine, Art Deco ukrasi i retro siluete dominirale su revijom, kao i neutralna paleta boja.

Snapinsta.app 459818213 18462518170039118 4100081487425457997 n 1080

Jedno je sigurno- Fendi čizme u kolaboraciji sa Red Wingom će uskoro biti najtraženija obuća za predstojeću sezonu. Italijanska kuća fokusirala se na pokret, lakoću i jednostavnost u svojoj prêt-à-porter kolekciji. Sa spuštenim strukovima, izduženim siluetama, prozirnim organzama i svetlucavim perlicama.

Marni

Snapinsta.app 459861237 18462524653039118 2474088848166874716 n 1080

Kolekcija Francesco Rissa za Marni je evocirala nadrealnu fantaziju; modeli su se šetali kroz slabo osvetljenu prostoriju, što je dodatno doprinelo mističnoj atmosferi. Od napoleonskih šešira i umetničkih printova na čvrstim tkaninama do pelerine i velikih suknji koje su podsećale na rasklopljene kartonske kutije, kolekcija je prikazala niz sve većih i voluminoznijih kombinacija.

Snapinsta.app 459593651 18462524689039118 3974973373417145260 n 1080

Nosivi odevni komadi inspirisani su uniformama, od dečačkih šortseva do slip haljina. Kolekcija je najavila novi trend koji ukljucuje statement šešire, dokazujući moć aksesoara. Umetnički oblikovani mornarski šeširi pokazali su da je ekscentricnost u modi još uvek poželjna kategorija. Nijedan detalj nije bio zanemarljiv: kontrastni reveri, sirena krojevi na cvetnim haljinama i zgužvani cvetovi s dramatičnim dekolteima i porubima.

BOSS

Snapinsta.app 460332571 18462658192039118 3168794655083658087 n 1080

BOSS je odbacio korporativni outfit kako bi predstavio novu out-off-office kolekciju. Fokus je bio na opuštenim siluetama koje su prekršile konvencionalne granice korporativnog oblačenja. Revija je održana u Palazzo del Senato u Milanu. Uz trodelna odela, BOSS je predstavio dekonstruisane svilene kapute sa reverima, opuštene košulje s jednim džepom i skrivenim dugmadima, kao i šortseve ispod kolena.

Snapinsta.app 459817142 18462658225039118 8271893051189542175 n 1080

Za žene, tu su bili mantili, blejzeri, haljine i suknje koje su naglasile prioritet slobode pokreta. Ova promena teme je sigurno reset za brend, a debi je bez sumnje bio hit.

Roberto Cavalli

Snapinsta.app 460172471 18462738643039118 806030117942244674 n 1080

Na prvoj reviji nakon smrti osnivača kuće, Fausto Puglisi odao je počast reinterperacijom sedam kultnih komada iz arhiva. U pravom glamuroznom stilu, ovo je uključivalo tri asimetrične zebra haljine iz jeseni 2000, crnu kožnu i šifonsku sirena haljinu iz jeseni 2003, i tri pernata komada iz jeseni 2004.

Snapinsta.app 460315932 18462738616039118 1585747749382433281 n 1080

Nova kolekcija proleće/leto 2025 inspirisana je Pugisijevim rodnim gradom, Mesinom, pomešanom s njegovom ljubavlju prema drami. Kolekcija je započela nizom belih kombinacija inspirisanih fasadama kuća u Mesini.

U fokusu su i revije drugih brendova:

The Attico

milano


Nakon prošlogodisnjeg debija na Milano FW, The Attico priprema povratak na pistu s novom kolekcijom. Sav italijanski glamur kreativnih direktorki Gilde Ambrosio i Giorgie Tordini zauzeće centralno mesto u Milanu sa, kako je najavljeno, spektakularnom revijom.

Prada

Nema potrebe za dugim opisima kako bi se reklo da je Prada revija jednostavno spektakl kojem svako iz industrije želi da prisustvuje bar jednom u životu. Nije toliko zbog brojnih poznatih ličnosti koje ne propuštaju događaj, već zato što je sama revija postala monumentalni trenutak u celom kalendaru Nedelje mode. U svojim kolekcijama, kreativni direktori Miuccia Prada i Raf Simons uvek uspevaju da uhvate duh vremena, mešajući javne ličnosti, trendove i nove stilske kodove u revijama koje iznova demonstriraju neosporni uticaj ovog brenda na savremenu modu.

Sportmax

Snapinsta.app 459374644 882294787111057 4167236197579310698 n 1080


Sportmax je jedan od onih brendova koji se kreće tiho, a ipak postavlja jasne stilske pravce koji su tokom godina okupili značajnu nišu obožavalaca. Kolekcije ovog brenda uvek uspevaju da harmonično ujedine kontrastne emocije poput straha i senzualnosti, pričajući vrlo romantičnim Gen Z jezikom i koketirajući sa futurizmom. Ove sezone takođe očekujemo da vidimo skulpturalne haljine i jednako privlačne aksesoare, snažne teksture i savršen spoj funkcionalnosti i elegancije koji čini DNK brenda.

Foto: Instagram