Audrey Hepburn, poznata ne samo kao filmska zvezda već i kao osoba koja je posvećena humanitarnom radu, osvojila je svet svojim prepoznatljivim izgledom i ženstvenom pojavom – nežne, srnaste oči, besprekorno čista koža i karakteristične, najčešće usne u boji koralnih ruževa. Iza tog ikoničnog izgleda stajao je jedan od najpoznatijih šminkera vremena u kom je glumica živela.
Alberto de Rossi, italijan koji je, osim sa Hepburn, radio i sa zvezdama poput Elizabeth Taylor, Maria Callas i Ava Gardner. Njegov rad ostao je upamćen kroz neke od najpoznatijih filmova, poput „Rat i mir“, „Kleopatra“ i „Šarada“.
Erin Parsons, šminkerka, nedavno je na svojim mrežama otkrila intervju sa de Rossiem iz 1972. godine, u kojem je govorio o svom iskustvu rada sa glumicom. Njihova saradnja počela je na filmu „Praznik u Rimu“, a nastavila se kroz godine na brojnim filmskim setovima i fotošutinzima. Kako je de Rossi izjavio tada, žene su generalno uvek želele da oponašaju izgled Audrey Hepburn – a to se nije promenilo do danas.
Audrey Hepburn – Rutina nege kože i šminkanja
De Rossi je uvek polazio od osnovne nege – čista koža bila je ključ za sve dalje korake.
Kako je objasnio, sapun i voda su bili njegova početna faza, uz specijalne sapune za suvu kožu. Parsons predlaže da bi danas hidratantni sapun poput Dove-a bio dobar izbor. Na vama ostavljamo da podržite ovaj savet ili ga potpuno odbacite.
Za podlogu, de Rossi je birao proizvode koji daju laganu, prirodnu pokrivenost, što je stvaralo efekat nežnog sjaja. On je voleo da opisuje podlogu kao „laganu prašinu“, dok bi danas sličan rezultat postigli sa proizvodima poput Chantecaille Future Skin Gel Foundation puderom, objasnila je Parsons.
Njegov pristup šminkanju bio je gotovo revolucionaran za tadašnje vreme – prvo bi fotografisao modela bez šminke, a zatim bi pomoću tih fotografija analizirao i redizajnirao lice, koristeći tehnike poput konturisanja. Pre nego što je konturisanje postalo popularno, de Rossi je već senčio lice puderima, stvarajući dubinu i naglašavajući najpre: jagodice, vilicu i slepoočnice. Dakle, potpuno suprotno od modernih metoda konturisanja.
Takođe, ten je rađen bez bilo kakvih hidrantnih krema, a puder za matiranje nanosio je u velikim količinama. Mnogima danas nezamislivim.
Za setovanje koristio je termalnu vodicu, koju pre nanošenja rumenila treba ostaviti da se osuši.
Što se tiče Audrey Hepburn i njenih obrva i očiju, de Rossi je znao koliko su one bitne za njen prepoznatljiv izgled. „Popularno lice mora imati istaknute obrve“, isticao je, koristeći puder za obrve i olovku, posebno u kasnijim godinama njene karijere. Tako je često dizao njene obrve ka čelu kako bi ih dodatno istakao, a glumica je održavala prirodnu debljinu obrva.
U svom radu sa Hepburn, de Rossi je često govorio o tome kako su – emocije bile ključni deo procesa.
Šminka je za njega važila za vid umetnosti koja oblikuje i transformiše lik, stvarajući magiju koja je trajala decenijama, a koja i danas inspiriše žene širom sveta.
Jedan zaključak definitivno možemo da izvučemo, da li su nama danas zaista potrebni svi beauty i makeup proizvodi koje koristimo. S obzirom na to da je jedna od najlepših žena sveta svoju kožu prala sapunom i koristila se termalnom vodom?
Foto: Instagram