Povezano
Preporučeno
Ako se samo zapitamo šta je zajednički imenilac stila Michelle Obame, Kate Middleton, Amy Winehouse i Madonne ili bilo koje smrtnice koja bi da svojim stajlingom pošalje poruku da želi da bude shvaćena ozbiljno, ali ipak da istakne svoju figuru, pa to bi bila definitivno the one and only haljina na preklop.
Ta mala haljina me je naučila svemu što znam o modi, životu, ženama i samopouzdanju, izjavila je slavna dizajnerka Diane von Furstenberg o svom izumu, koji opstaje u mainstream modi već više od 50 godina.
DvF
Haljina je bila jedan od prvih odevnih komada koje je Diane von Furstenberg dizajnirala, a gotovo slučajno je i ušla u modnu industriju.
Godine 1968, Diane Halfin, kako se tada zvala, počela je da radi kao asistentkinja agenta za fotografe u Parizu, gde je upoznala razne ljude iz industrije. Među njima je bio i Angelo Ferretti, koji ju je pozvao u svoju fabriku tekstila u Italiji, gde je otkrila žersej tkaninu, koju će koristiti za svoje haljine, i naučila tehničke aspekte dizajniranja odeće.
HOW IT STARTED..
Haljina na preklop zvanično je debitovala u septembru 1973. godine i odmah je postigla uspeh. Super udoban i laskav dizajn – koji je Diane von Furstenberg kreirala kao alternativu kostimu – bio je veliki hit među američkim radnicama 1970-ih. „To je bila osnovna uniforma za posao i simbol nezavisnosti i oslobođenja,“ piše Nikola Lor u knjizi Diane von Furstenberg: Woman Before Fashion. „Ovo slobodno i nezavisno stanje uma nikada je nije napustilo; nastavilo je da oblikuje njenu ličnost i karijeru do danas.“
Dizajnerka je haljinu opisala kao „savršenu za zavođenje muškarca i zadovoljavanje njegove majke“. Haljina na preklop nije bila samo svestrana po pitanju prilika za nošenje, već je bila dizajnirana da laska svim tipovima tela, kao i da bude udobna i praktična. Lako se stilizovala (zahvaljujući načinu na koji se obavijala oko tela bez formalnog kopčanja) i laka za održavanje – bila je lagana, periva u mašini i otporna na gužvanje. Ukratko, bila je spas za poslovne žene koje imaju utisak kao da im je život na pokretnoj traci.
Haljina je delimično inspirisana omotanim majicama koje su nosile balerine i debitovala je kao gornji deo u Diane von Furstenbergi prvoj kolekciji 1970. godine, uz odgovarajuću suknju. Kada je videla jednu od svojih klijentkinja kako nosi ove komade zajedno, pretvorila je stil u haljinu, i tako je stvorena istorija.
VESELE SEDAMDESETE, PA I DEVEDESETE
Haljina na preklop bila je veoma popularna 1970-ih, ali je ponovo i iznova je imala svoje uspešne trenutke u raznim momentima narednih dekada.
Godine 1997, Diane von Furstenberg je ponovo pokrenula svoju modnu kuću, a do 1999. prodaja njenih haljina na preklop premašila je 20 miliona dolara. Tokom godina, verzije ove haljine nosile su mnoge od najpoznatijih žena sveta.
LUXURY FASHION
Haljina na preklop nije samo ostala sinonim za svakodnevnu eleganciju, već je postala i inspiracija za luksuzne modne brendove širom sveta. Tokom decenija, luksuzne kuće poput Chanel, Givenchy, Gucci i Saint Laurent predstavile su svoje varijante ovog klasičnog komada, dodajući detalje poput luksuznih tkanina, inovativnih krojeva i bogatih ukrasa.
Reinterpretacije haljine na preklop često sadrže elemente haute couture-a, spajajući bezvremensku jednostavnost originala sa vrhunskom sofisticiranošću. Ovakav dizajn pokazuje kako je haljina na preklop evoluirala od praktičnog odevnog komada do pravog luksuznog simbola koji zrači prestižem i stilom.
Foto: Pinterest, Instagram, Noseća foto – promo – Diaria Werbowy za Diane von Furstenberg