Tri filma Brigitte Bardot koja ove nedelje gledamo u Jugoslovenskoj kinoteci

autor Božica Luković
brigitte bardot

Brigitte Bardot je ostavila je neizbrisiv trag u istoriji kinematografije, a njene filmove možete pogledati u Jugoslovenskoj kinoteci, do 19. januara, u sali „Makavejev“.

Bardot je ključna figura u istoriji filma iz nekoliko razloga, ne samo zbog svojih uloga, već i zbog uticaja koji je imala na modu i kulturu. Ona je postala jedan od najpoznatijih simbola seksepila tokom 1950-ih i 1960-ih godina, posebno u Francuskoj.

Uprkos tome što je najpoznatija po ulogama koje su je učinili seks simbolom, Bardot je takođe bila deo francuskog filmskog pokreta poznatog kao nouvelle vague (Francuski novi talas). Ovaj pravac je promenio pristup produkciji i naraciji, favorizujući improvizaciju, neprofitabilne filmove i fokus na svakodnevni život.

Često je igrala zavodnice, ali je istovremeno davala dubinu svojim likovima, tumačeći njihovu emocionalnu složenost i unutrašnje konflikte. Njena sposobnost da prikaže snagu i ranjivost u isto vreme bila je novina u filmskoj industriji tog vremena. Ona je oblikovala popularnu kulturu i bila je inspiracija mnogim pesnicima, umetnicima i modnim dizajnerima. Brigitte Bardot je tako postala žena koji je uticala na poimanje feminizma, seksualnosti i slobode u eri posleratne Evrope.

Evo koje filmove ove legendarne glumice ove nedelje gledamo u Jugoslovenskoj kinoteci.

FILMOVI BRIGITTE BARDOT KOJE NE PROPUŠTAMO: LE MÉPRIS

Prošle godine se mnogo govorilo o ovom kultnom filmu Jeana-Luca Godarda, zbog kuće Malaparte na ostrvu Kapri u kojoj je snimljen. Naime, modna kuća Jacquemus je održala reviju upravo u toj zadivljujućoj vili, a dizajner iza brenda je takođe odao počast Brigitte Bardot kroz svoje kreacije. U ovom filmu, brak francuskog pisca se pogoršava dok radi na verziji „Odiseje“ Fritza Langa, jer ga njegova žena optužuje da je koristi kako bi stekao naklonost samouverenog američkog producenta filma.

Godard koristi razne inovacije u „Le Mépris“, kao što su nelinearna naracija, probijanje četvrtog zida, neprestan prelaz između dijaloga i tišina, kao i eksplicitnu igru sa simbolikom i značajem. Ove karakteristike ovo ostvarenje čine jedinstvenim u kinematografiji tog vremena. Film se prikazuje u Jugoslovenskoj kinoteci u četvrtak, 16. januara, u 20:30 časova.

VIVA MARIA!

U ovoj komediji, prelepa IRA operativka Maria (Brigitte Bardot) beži od britanskih vlasti i dolazi u Meksiko, gde upoznaje zadivljujuću ženu, takođe po imenu Maria (Jeanne Moreau), pevačicu u lutajućem cirkusu. Nove prijateljice započinju vaudeville nastup – koji postaje eksponencijalno popularniji nakon što u svoj program uključe striptiz. Kada se pevačica Maria zaljubi u harizmatičnog meksičkog pobunjenika, devojke napuštaju cirkus i ponovo se ostvaruju kao divlje revolucionarke.

„Viva Maria!“ je značajno ostvarenje zbog toga što spaja različite žanrove i teme na inovativan način, prikazujući političke, društvene i feminističke dileme kroz humor i avanturizam. Bavi temama poput slobode, borbe protiv opresije i ženskih prava, dok istovremeno kritikuje kolonijalizam i patrijarhalne norme. Prikazuje se u Jugoslovenskoj kinoteci u petak, 17. januara, u 18 časova.

À CŒUR JOIE

Ovo je ljubavna drama koja se bavi emotivnim životima svojih likova, a centralna tema filma je odnos između dvoje ljudi koji se suočavaju sa sopstvenim problemima i izazovima u ljubavi. Radnja se fokusira na Mariu (Brigitte Bardot), ženu koju muči dilema između lične slobode i ljubavi prema svom partneru, i njenog odnosa sa Robertom (Jacques Charrier). Maria ulazi u složeni odnos sa Robertom, dok pokušava da balansira između svojih emocija i želje za nezavisnošću.

Iako se njen lik u filmu bori sa dubokim emotivnim dilemama, film se bavi univerzalnim temama ljubavi, gubitka i samospoznaje. Kroz likove i njihove odluke, prikazuje kako složeni odnosi oblikuju živote i kako je teško uskladiti unutrašnju slobodu sa ljubavnim vezama. Film se prikazuje u Jugoslovenskoj kinoteci u petak, 17. januara, u 20:30 časova.