Povezano
Crvene cipele odlučno koračaju kroz užurbanu prostoriju, dok se svi sklanjaju… Miranda Priesly se vratila na ekrane posle 20 godina, u teaser trejleru za The Devil Wears Prada 2, o kom internet ne prestaje da bruji!
Nastavak kultnog (možda i najvažnijeg) filma o modi najavljen je uz čuvenu referencu: „Nastavak? Na proleće? Revolucionarno. Meryl Streep, Anne Hathaway, Emily Blunt i Stanley Tucci se vraćaju u The Devil Wears Prada 2, u bioskopima od 1. maja 2026.“
Film ponovo okuplja originalnu glavnu postavu sa rediteljem Davidom Frankelom i scenaristkinjom Aline Brosh McKennom, a uvodi i potpuno novu postavu likova među kojima su Kenneth Branagh, Simone Ashley, Justin Theroux, Lucy Liu, Patrick Brammall, Caleb Hearon, Helen J. Shen, Pauline Chalamet, B.J. Novak i Conrad Ricamora.
Jednominutni teaser počinje krupnim planom koji bi mogao da ućutka celu kancelariju: par Valentino Rockstud salonki od lakirane crvene kože, ukrašenih zlatnim piramidalnim nitnama.
Dok se Madonnina pesma Vogue pojačava, kamera prati Mirandine potpetice kako odjekuju hodnicima redakcije magazina Runway uz brze isečke haljina, bliceva fotoaparata i čepova šampanjca – sve dok ne stigne do lifta. Ruka zaustavlja vrata. Pojavljuje se i Andy Sachs.
Šta je priča iza ovih kultnih cipela koje najavljuju filmski spektakl?
Cipele koje su obeležile čitavu eru
Crvene cipele vode poreklo iz Valentino kolekcije Rockstud iz 2010. godine, koju su kreirali Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli.
Dizajn je inspiraciju za oštre metalne detalje uzeo iz bugnato kamene ornamentike, uklesane u rimske palate – spoja klasične arhitekture i uličnog stava koji je definisao narednu deceniju brenda.
Rockstud je ubrzo postao globalni hit, podstakavši prodaju Valentina tokom 2010-ih i postavši jedan od njegovih najprepoznatljivijih simbola.
Prema The Fashion Law, cipele iz Rockstud linije su same generisale prihod od 152 miliona dolara u periodu između 2014. i 2019. godine, rasprodavajući se iz sezone u sezonu, a uz torbe su postale zvezda kampanja brenda koje je fotografisao Terry Richardson.
Relativna jednostavnost dizajna cipela i torbi dovela je do toga da se tokom godina pojavi mnogo imitacija, koje su proizvodili fast fashion ili high-street brendovi, što je ono čemu je Valentino želeo da stane na put registracijom svog žiga – u čemu nisu uspeli.
Godine 2020, američke nadležne vlasti su navele da su „kvadratni klinovi previše uobičajeni da bi postali žig jednog brenda“. U odgovoru na ovo odbijanje, u 227-stranom dokumentu, advokati kuće Valentino su takođe citirali poznatu tužbu brenda Christian Louboutin iz 2011. protiv Saint Laurenta u okviru njihove čuvene borbe oko crvenih đonova. Ipak, nisu dobili slučaj.
Najzapaženiji slučaj kopiranja dogodio se 2016. godine, kada je ASOS plasirao sandale gotovo identične onima iz Valentina, što je podstaklo engleski list The Sun da sa možda nesvesnom ironijom naslovom napiše: „Valentino štikle od 600 funti u kojima svaka zvezda želi da bude viđena… i par od 45 funti iz ASOS-a koji izgledaju potpuno isto.“
S obzirom na ogroman uticaj Rockstud linije u oblikovanju identiteta kuće Valentino, prirodno je da se brend odvažio i na kreativnu reinterpretaciju ovog dugovečnog motiva. Tako je nastao Roman Stud: evolucija slavnog motiva.
Godina 2021. označila je značajan trenutak kada je Pierpaolo Piccioli, kreativni direktor brenda, predstavio Roman Stud na reviji za proleće/leto. Inspirisan veličanstvom italijanske arhitekture, ovaj dizajn ponovno interpretira Rockstud , ali u većem, impresivnijem formatu.
Roman Stud, uvećana verzija originalnog motiva koja je krasila cipele i torbe, otvorila je novo poglavlje u narativu brenda.

Rockstud motivi su se vratili u kampanji za jesen 2023. godine, koju je fotografisao Steven Meisel, Glumica Florence Pugh tada je oživela Rockstud torbu i cipele kroz spektar osećanja.
Naslovna fotografija: 20th Century Studios / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia
