Kako adidas i Tike Shop otvaraju vrata novoj generaciji stilista i modela

Kada mladost, kreativnost i relevantni brendovi imaju isti cilj

autor BURO.
187

U studiju Punkt krajem novembra vladala je modna energija koja se retko viđa. adidas u saradnji sa Tike Shop-om organizovao je improvizovanu modnu reviju, čiji je cilj bio jasan: otvoriti prostor mladim stilistima i modelima, dati im vidljivost i stvoriti novi kulturno-modni hab

Ovaj projekat na delu je pokazao koliko je danas važno da mladima pružimo priliku da eksperimentišu i razvijaju svoje ideje u okruženju koje je otvoreno za to da prepozna njihov potencijal i ideje.

„Naučila sam da razmišljam brzo, radim pod pritiskom, ovo je bilo veliko iskustvo i moj prvi veći projekat“, rekla je jedna Jana Jokanović studentkinja prve godine modnog dizajna, dok je mladi kolega Đorđe Voštić dodao: „Ovo je bila prilika da radim sa nekim novim ljudima, oni su bili lekcija meni, verujem da sam i ja bio lekcija njima”

adidas
Nikolina look 1 9 4x5

Mentorska podrška i profesionalno iskustvo

Učesnici revije imali su priliku da rade pod mentorstvom stilistkinje Vladislave Joldžić, koja je pomogla da se koncepti finalizuju i da autfiti mladih dobiju jasnu priču. Pre same revije, svi učesnici prošli su kroz njenu mentorsku sesiju, što je po rečima mladih dodatno osnažilo njihov kreativni izraz i ulilo im samopouzdanje.

Manekenka Antonina Lončarević bila je moderator revije, vodeći čitav proces i pružajući dodatnu energiju i podršku mladima. 

„Ovo je više od revije, ovo je prostor gde učimo. Moja lekcija bila je recimo to da je nekada jednostavnije – bolje, važno mi je da dobijem komentar“, istakla je mlada dizajnerka Petra Đukić, učenica srednje škole, dok je Antonina dodala: „Ovaj projekat je veoma važan, kažem to zbog toga što je i tokom mojih početaka bilo veoma malo javnih poziva i praksi, adidas je napravio veliki iskorak, dobili smo preko osamsto prijava za modele i preko pedeset prijava za stiliste“.

Teodora T. look 1 10 4x5
Nina look 2 6 4x5
Nina look 2 5 4x5

Brojke koje govore o potrebi za jačanjem modne zajednice

Odziv je, kao što i ističu organizatori i učesnici, zaista bio impresivan. Više od osamsto prijava modela i tačno pedesetšest prijava stilista. Brojka svedoči o tome koliko mladi ljudi žele da budu deo modne scene u našoj zemlji i koliko je kreativna energija među njima jaka. Platforma koju su kreirali adidas i Tike Shop ujedno je relevantna, ali i ono najvažnije od svega, potrebna.

Projekat jasno pokazuje da moda jeste poseban način izražavanja, kreiranja identiteta, sredstvo povezivanja, razmene, jačanja zajednice, kulture i budućnosti. Održivost i odgovornost se sve više vrednuju, zbog čega je bitno mladima pružiti priliku da razmišljaju o tome kako njihov rad može da utiče na svet oko njih.

„Ovo za nas nije bila samo revija nego realan prostor gde možemo da testiramo svoje ideje“, dodala je Petra.

Saradnja sa velikim brendovima kao što je ova sa adidas-om može da ponudi neprocenjivo ukupno iskustvo: mladima priliku da uče, brendovima da eksperimentišu.

“Stvari se menjaju kada je reč o novim generacijama. Oni imaju društvene mreže – možda im je put zbog toga lakši, a možda i teži.” objašnjava mentorka i stilistkinja Vladislava Joldžić.

Andrea Look 1 1 4x5
Kristijan look 1 2 4x5
Andrea Look 1 4 4x5

Inspiracija za buduće generacije

Kada mladost, kreativnost i relevantni brendovi imaju isti cilj, rezultat je inspiracija – ne samo za učesnike, već i za sve koji prate razvoj scene. 

adidas i Tike Shop opet dokazuju da je moda više od estetike: ona može biti alat za povezivanje i zajednički rast.

Nadamo se da je ova improvizovana adidas revija bila samo početak nove priče o tome kako mladi mogu da učestvuju u modi, oblikuju svoj izraz i grade zajednicu uz malu pomoć.

Pavle look 1 2 4x5
Teodora T. look 1 9 4x5

Foto: Boris Jovanović; Ivan Jovanović