Ima li života posle lajkova?! Instagram preti ukidanjem prikazivanja brojki

autor BURO.
SQUARE LAJKOVI 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/COVER-LAJKOVI.gif

Zamislite Instagram na kome niko ne može da vidi koliko pratilaca imate, niti koliko je ljudi lajkovalo vašu objavu. Sada zamislite da ste korisnik koji je upravo te statistike koristio kako bi opravdao svoj zvezdani influenserski staus. 

Iskreno, teško je zamisliti svet oslobođen terora brojki, ali sa druge strane, pre nego što je zavladao našim svetom bilo je teško zamisliti da jedna aplikacija za deljenje slika postane toliko moćna. 

Jane Manchun podelila je screenshot novog koncepta na Twitteru, a čelnici Instagrama to nisu poricali, šta više, za TechCrunch su izjavili da je pomenuti anti-lajk dizajn samo jedan od prototipa koje isprobavaju.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/04/prateek-katyal-1482341-unsplash-scaled.jpg

Instagram testira ideju da pažnja umesto na brojke bude usmerena na samu suštinu objave, sećate se? Baš kao pre nekoliko godina kada je ova aplikacija bila izvor zabave i veselja, umesto današnje frustracije i konstantnog poređenja. Reakcije na ovakvu promenu su oštro podeljene, sa jedne strane su oni koji žele odmor od svega i (online) život u miru, dok su sa druge strane oni kojima u brojkama leži core biznisa koji su izgradili zahvaljujući Instagramu. 

Konstantan pritisak da je uspeh na Instagramu jednak (ako ne i značajniji) uspehu u stvarnom svetu dokazano utiče na psihološko stanje i samopouzdanje korisnika te aplikacije. 

Pa kako bi izgledao taj novi Instagram? U tom slučaju brojke i statistike bi mogli da vide samo korisnici koji su sadržaj i postavili, za ostale te brojke nikada ne bi postale javne. Ako bi došlo do takve promene, influenserima bi bilo teže da sklope poslove i održe sponzorisani sadržaj na istom nivou. Kompanije zanima reach i engagement na postovima i time se vode pre nego što bilo koga angažuju. To bi praktično značilo da bi postalo nemoguće odrediti ko je popularan, i samim tim uticajan, na toj platformi. 

Nama to deluje kao vest iz Utopije, ali priznajemo, bilo bi lepo da možemo da odmorimo od konstantnog terora u koji se ova mreža pretvorila i da se umesto toga fokusiramo na kvalitet sadržaja koji korisnicima postavljamo. Ipak, ova vest pre deluje kao dobar PR trik nego kao opcija koja je izvesna.

Šta vi kažete?

Glasajte!