Korejska kozmetika je tu da ostane – šta je sledeće?

autor Manda Javorina
kbeauty square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/07/kbeauty_cover.jpg

Ako ste mislili da je u pitanju prolazni trend, pogrešili ste

 

Pre nekoliko godina sam, šetajući po Sephori u Novom Sadu, blizu kase primetila pandu koji izgleda kao igračka. Ispalo je da se radi o kremi za ruke, i to minimalnoj količini iste za ozbiljne pare ali je nekako ipak završila u mojoj kesi. Držala sam je na stolu bez otvaranja, onako kao neki izlet iz uobičajenog ponašanja i estetike, dok mi nije zatrebala. I tada sam shvatila da je o.d.l.i.č.n.a. U tom momentu sam već koristila sheet maske (hello, puževa sluzi) i bavila se razmišljanjima da li je otrov pčela dobra stvar za kožu (po tome kako izgledam nakon maski sa njim, rekla bih da jeste), znala sam šta je K-beauty ali sam ceo fenomen doživljavala više kao Instagram trend i apsolutno nisam znala kakvo će mesto zauzeti na globalnom nivou.

Koristili je ili ne, bili pristalice režima nege od 10 koraka ili ne, moramo se svi složiti da korejska kozmetika više nije “nova” i da je tu da ostane. Ono što je pre nekoliko godina bila egzotika, danas se može naći u svim lancima parfimerija i to po svim cenama. I ne samo to, korejski sastojci, pristup lepoti i filozofija iza kozmetike toliko su rasprostranjeni da ih više ni ne registrujemo kao neobične, a zapadnjačke kompanije prave svoje verzije istih. Uprkos Trumpu, Koreja je ipak osvojila i Ameriku, i to ne samo Njujork ili L.A. Ne, osvojila je tzv. Middle America – slatko mesto prodaje koje skoro da garantuje besmrtnost i od koga danas živi i Gwyneth Paltrow. Jednom rečju, ne može više mejnstrim od toga.

 

Konglomerat AmorePacific koji, pored istoimenog brenda drži i Etude House (čiji potpis nosi moja panda krema) je još 2017. godine premašio zapadnjačke beauty gigante Chanel i LVMH u prodaji kozmetike. Dr Jart, Missha, Laneige… Imena se samo ređaju. I danas, kada ih poznajemo i koristimo, pravo pitanje je: Šta sad? Lično, sumnjam da će se uskoro pojaviti neka nova kozmetika koja će ovako izvrnuti industriju naglavačke. Trendovi da. Prolazne zaljubljenosti, naravno. Već gledam ispod oka nekoliko brendova iz Australije, da, toliko sam prevrtljiva. Japan je takođe na listi beauty opsesivaca pošto kombinuje prefinjenost i efikasnost. Skandi kul bi uskoro mogao da postane opšteprihvaćen i u svetu kozmetike, a ne samo dizajna (i poneke parfemske kuće). Za niche potrošače, to je sve ok. A kojim putem će krenuti K-beauty?

 

Adaptiraće se. I ostati relevantan igrač. Jedan od glavnih razloga zbog kog su ovi brendovi i opstali ovoliko i zauzeli novu teritoriju je to što slušaju potrošače. Nisam držala tačan tajmlajn ko je šta uradio prvi, ali mislim da je i Rihanna nešto naučila od Koreanaca po pitanju interakcije sa kupcima i željama javnosti, uopšte. Primer? Kada su se korejski proizvodi za izbeljivanje/posvetljivanje kože pojavili u SAD-u, izazvali su negativne reakcije zbog izbora reči. Kada se saznalo da „White Power esencija“ ima naziv koji vređa potrošače, kompanija koja je pravi ne samo da je promenila brending već je poslala mejlove izvinjenja lično svima koji su izrazili negodovanje. Danas, kada se vode vatrene diskusije o zaštiti životne sredine, neke od korejskih kompanija odustaju od sheet maski, svog core proizvoda, iz ekoloških razloga.

 

Jedan od potencijalnih problema je komplikovana famozna rutina od 10 koraka za koju, sada kada više nije novost koju svako želi da proba, žene realno nemaju vremena. Kupci na zapadu ne poseduju istočnjačko strpljenje i žele da vide rezultate odmah. Pored toga, danas kada brendovi od Garniera do La Mera prave svoje sheet maske i gel-kreme, velik je izazov ostati relevantan u toj masi sličnih proizvoda. Originalni proizvođači i brendovi iz Koreje i dalje imaju bliske veze sa svojim laboratorijama kao i godine i godine arhiva o tome šta se i zašto najbolje prodaje. Iako se proizvodi danas osmišljavaju i proizvode i u Americi i u Koreji, K-beauty poklonici prepoznaju njihov originalni DNK kao i originalne sastojke koji su njihov zaštitni znak. Proizvođači koji su izašli na svetsko tržište uzeli su najbolje od oba sveta, ne zaboravljajući svoje nasleđe i autentičnost koja ih je i dovela tu gde su danas. Svi dokazi idu u prilog tome da će opstati u ovom maratonu. Ako mi ne verujete, samo se prošetajte do najbliže Sephore. Ili Lillyja. Ili DMa.