Poznajete sigurno gomilu prijateljica koje ste pogledali popreko kada ste ih videle da nose UGG. Ali verovatno vam je svaka od njih rekla istu stvar a to je da „ne postoji udobnija obuća od ove“. I to je verovatno i glavni razlog zašto se ova obuća prodaje u tolikim količinama. Setimo se i dvehiljaditih kada su UGG doživele vrhunac i bile i na stopalima Kate Moss i Britney Spears. Kada malo bolje razmislimo – ne znamo na čijim stopalima nisu bile. Ono što je usledilo bio je normalan sled događaja: prezasićenost brendom, razne imitacije, jeftinije kopije, i negativne konotacije. Uskoro su UGG završile u Urban Dictionary i to u sekciji Basic Bitch starter pack, zajedno sa lateom od bundeve.
Verovatno su Gucci i Balenciaga i estetika koju su ove modne marke donele imali dosta uticaja na prihvatanje „ružnih“ brendova. Prada je to radila godinama unazad, ali nikada nije doživela tu vrstu hajpa kao ova dva brenda. Odjednom su svi oni komadi koje su imali uzašno negativne asocijacije postali cool: Teva sandale (sa čarapama ili bez), Gucci torbica oko stuka, Balenciaga patike. Ali tu pričamo i o cikličnim trendovima koji će se promeniti istom brzinom kojom su došli, tako da je bitno za brendove koji prave „ružne“ stvari kakvu poruku šalju. I UGG i Birkenstocks i Crocs svoju marketinšku priču plasiraju na udobnost. A to je stvar koja za razliku od trendova ne prolazi već ostaje kao stalna odrednica.
Međutim, ovi brendovi su modni, a to znači i da moraju da se menjaju i adaptiraju i da odrednica „udobno“ ne može da bude biznis model na kojem će se zauvek voziti. Takođe ovi brendovi pokušavaju da izmaknu zamke definisanja koje su neminovne. UGG radi na sve načine da se odalji od definicije „obuća za hladno vreme“. Promenili su potpuno dizajnerski tim i ubacili nove modele među kojima su i oni za proleće i leto. Cilj je da se malo po malo udalje od sopstvene priče o proizvođačima ružne obuće od ovčjeg krzna. Kao što vidite na novim kampanjama sve više se obraćaju mladima i to na cool način, što je vidljivo i izborom modela ili poznatih lica koje uzimaju da ih reklamiraju. Još jedna stvar je vidljiva: kolaboracije. One su se pokazale kao savršen potez i dovele do porasta prodaje među muškarcima, ciljnoj grupi sa kojom je UGG kuburio i na vrhuncu svoje popularnosti i sa kojima nikada nije uspeo da se poveže.
Čak je i Teva koja je popularna po sandalama odlučila da u svoju ponudu ubaci i patike kako bi postigla prisustvo na tržištu tokom cele godine. Slične poteze povlači i Hoka, poznati po svojim „ružnim“ patikama, koje smo ove godine mogli videti da nose i Gwyneth Paltrow i Kanye West (ako se ikada budete pitali šta imaju zajedničko, eto odgovora). I slično kao i sa Teva sandalama i Hoka se pozicionira na tržištu izazivajući reakciju „toliko su ružne da su simpatične“.
Sa druge strane neki „ružni“ komadi se prave samo da bi se izazvala kontroverza, i da, mislimo na vas Balenciaga i na vaše kroksice. Ukrašene broševima i koječim i sa đonom od 10 centimetara postale su nezaobilazan meme i komad koji su ljudi obožavali da ismevaju. Čak su i televizije radile priloge o njima. A zar to nije bolja reklama za Balenciagu od bilo kakve kampanje?
Svakako imajmo na umu i kuda se moda kreće danas: milenijalsi i mlađi potrošači. A oni svoj dan na poslu sigurno ne provode noseći odela ili salonke. Ove „ružne“ stvari, koje su u isto vreme i udobne, oni doživljavaju kao vrstu protesta protiv „lepe“ mode koja je za njih stvar prošlosti. Za mlade važi parola „što ružniju stvar nosim, to se više penjem na stepeniku društvenih mreža“. Novi cool je tu i vreme je da se naviknemo na njega. Ali možda će nam trebati vremena. Jer je ružan.