Život Hanne Karin Bayer poznatije kao Anna Karina, bi vrlo lako mogao da stane u film za sebe. Prestala je da ide u školu sa samo 14 godina i počela da peva u kabareu i radi kao televizijski model. Sa 17 godina je pobegla od kuće i rodne Danske, i stopirala do Pariza gde ju je “otkrio” kasting direktor modeling agencije nakon čega je počela da radi reklame i modne editorijale. Tokom snimanja za Elle magazin, upoznala je Coco Chanel koja ju je posavetovala da promeni ime u Anna. Odatle je sve istorija.
Ne, zapravo, sve je istorija od godine posle, kada je upoznala Jean-Luc Godarda, koji je u to vreme bio filmski kritičar i koji ju je video u reklami za Palmolive kupke i ponudio joj malu ulogu u svom prvom dugometražnom filmu “Do poslednjeg daha” (“À Bout de Souffle”, 1960.) koju je ona odbila zbog scene u kojoj treba da bude obnažena, što njemu nije bilo baš najjasnije. Godard ju je posle nekog vremena zvao opet za svoj sledeći film “Mali vojnik” (“Le Petit Soldat”). E od tada stvarno počinje istorija, i njihova privatna, a i novo poglavlje kinematografije. Njihove saradnje su bivale sve češća, intenzivnije, i rezultat su mnogobrojni filmovi, i brak pa i razvod, ali i činjenica da je i posle mnogo godina (i nekoliko muževa) Anna uvek tvrdila da je Jean-Luc bio i ostao njena jedina ljubav.
Nakon prvih filmova u saradnji sa Godardom, čija je bila inspiracija u pravom smislu te reči, što je bila divna uloga ali i veliki teret, postala je glavna osa njegovih filmova, ali je delovalo da njena karijera nije postojala van njegovog kinematografskog sveta, a da je ona više deo sveta na ekranu nego van njega. Ipak, nešto kasnije iako zauvek zvezda Godard sveta, sarađivala je i sa drugim režiserima, a i sama se oprobala u režiji 1973 sa filmom “Vivre Ensemble”, a pored filma gde je promenila razne uloge od glumice preko producenta do režiserke, oprobala se i u muzici i književnosti.
Anna Karina, lepršavi, bujni, treperavi duh francuskog Novog talasa, umrla je u subotu, ali za njom je ostalo ogromno kinematografsko nasleđe, a ona sinonim vremena i estetike koju je živela. Ukoliko niste gledali ni jedan njen film (a složićemo se da su mali izgledi za to) ili, pak, vam lista nije potpuna, sada je pravo vreme za obnoviti gradivo ili dodati neke nove naslove. Vodite se listom naših omiljenih i štiklirajte redom.