5 kozmetičkih brendova rođenih u prošloj dekadi koji su promenili beauty scenu

autor Manda Javorina
IT BRANDS square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/IT_BRANDS_cover.jpg

Da li se i vama čini da neke stvari postoje oduvek? Ne sećate se kako je izgledao svet bez Instagrama (iako znate da jeste postojao)? Da ne pričamo o tome da nam se svima čini kako nam je Glossier na vrhu liste želja od kad znamo za sebe kao i to da je najnormalnija činjenica da etikete na poleđini čitamo više nego zvaničan opis onoga što kupujemo… Ali svet kozmetike je pre samo deset godina bio veoma, veoma drugačije mesto. Pređite ovu listu pet brendova koji su na njega imali najveći (a nekad i najradikalniji) uticaj.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772250907759.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772172796865-1.gif
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772240263348.jpg

Tata Harper

osnovan 2010. godine

Nažalost, proizvode sa etiketom Tata Harper još uvek ne možemo da kupimo u Srbiji ali ovo je brend koji je zaista promenio način na koji razmišljamo o kozmetičkoj industriji. Pre nego što je devojka po imenu Tata Harper, na samom početku protekle decenije, osnovala istoimeni brend samo su pojedinci potezali pitanje clean beauty ili veganske kozmetike. Da li se, uopšte, sećate tog vremena? Možda vam se čini nestvarnim, onako kao vreme pre mobilnih telefona (da, ima nas koji se i toga sećamo). Poreklom iz Kolumbije, Tata je inspiraciju za svoju 100% prirodnu liniju kozmetike pronašla u porodici – kada je njenom očuhu 2005. godine dijagnostikovan karcinom kože. Lekari su mu svetovali da rigorozno izbegava veštačke sastojke u kozmetici, a Tata je shvatila da je efikasnu, a prirodnu kozmetiku praktično bilo nemoguće pronaći u tom trenutku i odlučila da je napravi sama. Usput je promenila i dobar deo sveta oko sebe, a ostatak je istorija.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772250907759.jpg

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769729670337.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/15767697439147.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769872946112-2.gif

Huda Beauty

osnovan 2013. godine

Nazvati Hudu Kattan “šminkerkom i blogerkom” bi bilo kao kada bismo Ferrari nazvali “nekim autom”. Devojka iransko-američkog porekla je mogul kozmetike YouTube estetike koja je svoje carstvo izgradila na sopstvenom kredibilitetu influensera, i to iz Dubaija. Već svojim prvim proizvodom, linijom veštačkih trepavica koji se prvo prodavao u Sephori i koje je nosila Kim Kardashian, izazvala je oduševljenje svojih milionskih pratilaca, a novi proizvodi i uspesi su se samo nizali. Huda se danas nalazi na listi self-made milijarderki magazina Forbes, a Time magazine je 2017. godine uvrstio u listu 25 najuticajnijih ljudi na internetu. Estetika Hude Kattan je dijametralno suprotna onoj koju propagira Emily Weiss sa svojim Glossierom, ali su obe donele revoluciju u redove beauty industrije i pokazale koliko žene, mlade žene, postaju poslovna sila na koju treba računati.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769872946112-3.gif

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769324056012.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769567758194.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769591621861.jpg

Glossier

prvi proizvodi pušteni u prodaju 2014. godine

Malo šta ima da se kaže o ultimativnom unicornu kozmetičke industrije koji je od ove godine težak preko milijardu dolara. Emily Weiss je prešla put od uloge u rijaliti emisiji na MTV-ju, preko asistiranja u modnim magazinima do sopstvenog (kultnog) beauty bloga i opravdanog “statusa Estée Lauder za milenijalse” kao i naslovnice Time magazina. Sam brend je pionir čiji su trag posle pratili mnogi: Emily je prva shvatila moć direktne interakcije se svojim mušterijama i o kakvom zlatnom rudniku informacija i novca se zapravo radi. Pažljivim osluškivanjem uspela je da svojim čitaocima/kupcima pruži upravo ono što žele, a to je beauty koncept koji ne cilja na to da od vas napravi novu osobu već da malo “glancne” prirodnu lepotu koju već imate. Glossier je dokaz da je prodaja ideje o brendu kao sistemu vrednosti i sveobuhvatnom iskustvu, a ne samo kao o proizvodu, pravac budućnosti. Da li treba da posebno ističemo da je Glossier jedini kozmetički brend čiji dropovi generišu hajp koji može da se meri sa Supremom?

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576769567758194.jpg

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772338280666.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772495622922-2.gif
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772360938445.jpg

Kylie Cosmetics

osnovan kao Kylie Lip Kits 2015. godine

Voleli je ili ne, činjenica jeste da je najmlađa self made milijarderka na svetu, Kylie Jenner počela je od svojih paleta ruževa za usne da bi u roku od četiri godine prodala 51% svoje kompanije za, nadamo se da sedite, $600 miliona (slovima: šest stotina miliona dolara). Ovo je dizanje “kozmetike poznatih” na potpuno novi nivo o kome svi (pa čak i boginja svega Rihanna) i dalje mogu samo da sanjaju. Kylie nije beauty blogerka u klasičnom smislu te reči, pa je pogotovo na početku, bilo teško reći čemu duguje toliki uspeh u ovako kompetitivnoj industriji ali ona je sama sebi najbolja reklama, pitajte bilo koga od njenih 153 miliona pratilaca. Da, kada je Kylie u pitanju sve brojke su megalomanske, a svi uspesi planetarni čak i kada ih prate kontroverze. Danas se njeno ime nalazi na makeupu i liniji za negu kože. Proizvodi za kosu su sledeće polje za osvojiti.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772495622922-3.gif

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772529148795.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/1576772588327167.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/157677258828021.jpg

OUAI

osnovan 2016. godine

Jen Atkin je osoba koja je prva prenela organic i non toxic trend na polje proizvoda za kosu i zato je danas vrednost njene kompanije multimilionska. I ona je advokat “vi, samo bolje” filozofije, a samo ime je pariski način izgovaranja francuse reči “da” – nonšalantno i neodoljivo. Samo recite “ueeej”. Neraskidivo vezana za lik nje same, kompanija Ouai postoji da bi se ljudi osećali i izgledali bolje, a Jen je shvatila na vreme koliko taj segment “osećali” utiče na razvoj posla. I tako je započela svoju marku na Instagramu, pronašla put do najvećih zvezda u digitalnoj areni i u njima pronašla prirodne saveznike. I ne pokazuje znake usporavanja (i pored glasina da traži kupca za svoj brend).

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/12/157677258828021.jpg