Sajtovi za online prodaju nas sve posmatraju, a sad imaju i vaš avatar!
“Neko nas posmatra,
Neko nas stalno gleda”
Nisam poludela i nisam u sred neke paranoidne epizode ali, nažalost, ne pričam ni o najnovijoj seriji na nekoj streaming platformi. Ne otkrivam toplu vodu ako vam kažem da nas prate sa svih strana. Dovoljno je da jednom makar i slučajno kliknete na nešto i da vam se gotovo istovremeno na Facebooku poslažu oglasi za sve na tu temu i u vezi sa tom stvari. Jasno, apsolvirali smo. Znamo i da veštačka inteligencija radi po principu analiziranja ogromnog broja podataka kao i za činjenicu da je sve kompanije koriste kako bi predvidele šta ćete poželeti i pre nego što toga postanete svesni. Isto tako, posebno na polju online prodaje, prodavci koriste chatbotove iza kojih stoji veštačka inteligencija za rešavanje jednostavnih zahteva mušterija. Na ovaj način, ljudsko osoblje (da li je i vama malo strašno što pravimo ovu razliku) se čuva za kompleksnije situacije. A da li ste znali da, čim ste jednom ušli na sajt koji koristi platformu Powerfront, dobijate svoj avatar koji se prati 24/7? Na ovaj način, platforma određuje ko eventualno ima problema pri kupovini i odmah šalje “pomoć” u vidu svog virtuelnog osoblja da utvrdi “‘đe zapelo?” i zbog čega još uvek niste napunili korpu. Pošto to pomoćno osoblje bolje i brže raspoznaje vizuelne od tekstualnih poruka, i to 60.000 puta brže, dobili ste svog avatara koji je kodiran bojom.
Ako mislite da vas niko ne vidi kada nedeljama merkate i stavljate i vadite iz korpe par skupih čizama, varate se. Šta više, vrlo je verovatno da nervirate onog ko je zadužen da prati vaše ponašanje, pardon, ponašanje plave/zelene/žute figurice koja vas predstvalja na ekranu. Iznad glave se nalazi zastava zemlje iz koje ste pristupili sajtu kao i po koji dodati simbol, u ovom slučaju za neodlučnog kupca.
Zvanična premisa programa Inside firme Powerfront je da omogućava kompanijama da svojim kupcima pruže online isto iskustvo inetrakcije i podrške online kao da se nalaze u fizičkoj prodavnici u kojoj su fizički prisutni prodavci. Kupovina luksuzne robe svakako jeste posebno iskustvo, pogotovo uživo, u toku kog se i očekuje da vas neko pomno prati i predviđa svaku vašu želju – od haljine koja bi vam se mogla dopasti do toga da li želite šampanjac ili kafu. Dodati element ljudske interakcije digitalnoj kupovini svakako ima smisla.
Firma Powerfront tvrdi da u toku svaka 24 sata, obradi informacije i podatke od oko 20 miliona pojedinačnih korisnika za oko 400 klijenata. U te klijente spadaju Gucci, grupa Neiman Marcus (kojoj pripada i e-commerce platforma Mytheresa), Sephora i Zara. Lista se samo produžava. Agent prodaje na ovim sajtovima sada može da klikne na vaš avatar i vidi vašu IP adresu, gde se nalazite, ponekad i vaše ime i sve vaše prethodne kupovine od postanka sajta. Imajte na umu da kupac uopšte ne mora biti registrovan da bi sve ove informacije stajale prodavcu na raspolaganju. Ukoliko chatujete sa prodavcem, on može da vidi sve što ste napisali i pre nego što kliknete “send”. Kao što vidite, Inside by Powerfront omogućava klijentima da svojim kupcima pruže uslugu luksuzne kupovine čak i ako ti kupci vrlo često nemaju pojma da se to dešava.
Ipak, jedno je kada mislite “ok, neko tamo negde snima moje klikove”, a potpuno druga stvar kada znate da jedan individualni prodavac prati te iste klikove i gleda crtež koji vas predstvalja, zar ne? Nekada su online konsultanti prodaje videli na svojim ekranima manje-više nepovezane podatke, tabele i grafikone. Na isti način je funkcionisala firma Powerfront, osnovana još 2001. godine sve dok 2015. godine na tržište nisu izbacili svoju prvu verziju softvera Inside i stvari su se drastično promenile. Danas, pomoću njih, kompanije mogu u sekundi da identifikuju kupce koji troše hiljade dolara (i koje treba da čuvaju kao oči u glavi) kao i one koji “samo gledaju” ili pune svoje virtuelne korpe ali ne prelaze na korak plaćanja. Prvu vrstu kupaca nikada ne uslužuju botovi već ozbiljni i diskretni prodavci. Uz sve ovo, Powerfront meri i kako se kupci osećaju dok su na sajtu i kupuju, ako se iznerviraju dim im krene iz ušiju, a obrve se namršte. Slatko, zar ne?
Pa… Nemojte zaboraviti da je ovo zlatan rudnik informacija. Vrlo vrlo vrednih informacija. Za sada, Powerfront ne trguje ovim informacijama sa trećim licima i one su dostupne samo njihovim klijentima iako je osnivač i CEO kompanije Hadar Paz veoma svestan šta one znače. “Znamo kakvi su ulozi u pitanju, nismo slepi. U ovom trenutku ništa ne radimo po tom pitanju.”
U. Ovom. Trenutku.