Tri nova albuma koja zaslužuju da se nađu na vašoj ovonedeljnoj listi

autor BURO.
3 albuma square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/3_albuma_cover.jpg

Dosta nove muzike albuma, singlova i mini-koncerata se pojavilo u poslednje vreme. Muzika je definitivno jedna od stvari koja nam je uvek neophodna, a ovih dana posebno. Neke je opšta izolacija naterala da završe svoje albume, neki su se bavili drugim stvarima kao recimo Lady Gaga, pa smo umesto dugoočekivanog albuma dobili neočekivani koncert. Bilo kako bilo, dosta toga novog, a od tog dosta ovo su tri najbolja albuma kojima možete da započnete novu nedelju u pravom ritmu. Sawayama je konačno predstavila svoj debitantski album, a Lido Pimienta došla u sasvim drugačijem stilu i raspoloženju. Kliknite play i uživajte.

SAWAYAMA, Rina Sawayama

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587385187374237.jpg

Dugoočekivani debitantski album britanske pop zvede Rine Sawayama je nekako uspeo u tome da bude savršeno svež i besprekorno poznat. Autorka, koju smo posebno zavoleli zbog sjajnog singla “Cherry” iz 2018. godine opet uspeva da nas čudesno teleportuje u tinejdž svet, samo sa stvarnijim i kompleksnijim temama i problemima. Njena muzika je zarazna kombinacija nu-metala i Britney Spears za koju Sawayama tvrdi da je ikona i pop scene i njen lični uzor, i to je kombinacija koja je veoma teško objašnjiva rečima, tako da bolje odmah pređite na slušanje. Trinaest numera će vas ubaciti tinejžersko sanjarenje i đuskanje uz četku-mikrofon, što je svima dobrodošlo.


Uprkos globalnom boomu regetona, latino i španska muzika tek u poslednje vreme zauzimaju mesto koje zaslužuju zahvaljujući pojavama na sceni kao što su Rosalia i ostali autori koji oživljavaju i osavremenjuju flamenko zvuk, Kali Uchis, ili Lido Pimienta. Njen prvi EP, Color, koji je objavila 2010, objavila je u saradnji sa mužem koji joj je bio producent i koji je, kako je kasnije rekla, odbijao da je nauči onome što zna “jer je to bio način da me drži zavisnom od njega.” Sada, deset godina i jedan razvod kasnije, Pimienta se vratila sa albumom Miss Colombia koji je gotovo u celosti snimila u svom kućnom studiju. Pesme je pisala i aranžirala sasvim sama, a rezultat je predstavljanje neverovatne lepeze njenih veština i mogućnosti kao izvođača, tekstopisca, i snažnog glasa promene. Kao afro-kolumbijanka u Kanadi, kao queer žena, sa Wayuu poreklom, kao samohrana majka, neretko je suočena sa rasizmom, mizoginijom i diskriminacijom generalno, o čemu u svojim pesmama i govori.


Fetch the Bolt Cutters, stiže osam godina nakon njenog poslednjeg objavljenog albuma, The Idler Wheel. Ipak, uprkos tome što je dugo nije bilo na sceni sa novitetima nismo je zaboravili. Prvo iz razloga što je Fionu Apple nemoguće zaboraviti, a drugo što nas je na sjajne stare pesme podsetila i Jennifer Lopez koja u “Hustlers” igra na njenu pesmu “Criminal” iz 1996. godine, a bilo je i nekih super duhovitih izjava poput one kako je prestala da koristi kokain. “Svaki zavisnik treba samo da se zaključa na jednu privatnu filmsku projekciju sa Quentin Tarantinom i Paul Thomas Andersonom i neće poželeti kokain više nikad u životu”. Ni ovaj album nije izuzet od zanimljivih priča i podataka, kao to da je kuhinjske elemente i pribor koristila kao perkusije, i da Cara Delevingne peva prateće vokale. Pored ovih zanimljivosti, Fetch the Bolt Cutters je veliki korak u Fioninoj evoluciji, jer je pored novih instrumenata (očigledno) uvela i novi način pisanja tekstova. I eksperimentalno i poznato i drugačije.