Samo nekoliko dana pred proglašenje vandrednog stanja u Beogradu se pojavio novi brend koji je i za tih nekoliko dana izazvao veliku pažnju. Radi se o prelepom butiku u ulici Kralja Petra koji u ponudi ima odeću i aksesoare turskog modnog brenda Roman. Ovo je jedan od onih brendova koji beleži uspon iz godine u godinu nudeći stvari koje svakako jesu trendi, ali su namenjene onima koji ipak žele nešto malo drugačije i to po pristupačnim cenama. Kako dizajn dolazi sa područja Turske, tu su prisutne boje i paterni koji nas asociraju na užurbanost predivnog Istanbula, a sve to u krojevima koji su vrlo promišljeni i laskaju svakoj figuri. Iza dolaska ovog brenda i u naš glavni grad stoji Snežana Bogosavljević koja je godinama uspešno bila u svetu enterijera, a sada se odvažila na novu modnu avanturu u koju je uskočila spremno i puna planova za period pred nama.
Čim je vandredno stanje ukinuto požurili smo da saznamo što više o dolasku Romana. Već sa vrata nove radnje jasno je da se radi o nečemu posebnom i konceptu kakav nam je definitivno nedostajao, a uz asistenciju ljubaznih devojaka iz prodaje brzo i lako možete naći ono što vam je potrebno. Ali čak i da samo želite da razgledate i natenane smislite šta želite od svog stila ove sezone, tu možete pronaći nove ideje. Ovo mesto je zapravo savršeno mesto za pauzu u centru grada kada vam je potreban predah, inspiracija i nova perspektiva. Snežana nam je ispričala o čemu se radi i šta sve ovde možemo pronaći…
Možete nam reći više o konceptu Roman, radi se o veoma popularnom turskom brendu, zar ne?
Da, reč je o priznatom turskom brendu, koji je na tržištu 40 godina. Danas ima više od 50 prodajnih objekata u Turskoj i više od 20 u svetu. Ove godine proširili su poslovanje na tržište Srbije, a krajem godine otvaraju se radnje u Francuskoj, Engleskoj, Švedskoj i Nemačkoj. U Sjedinjenim Američkim Državama su već prisutni sa svoje tri radnje, a 2021. godine očekuje se značajnije osvajanje ovog tržišta. Kompanija Roman Srbija, kao korisnik franšize, dobila je ekskluzivno pravo za region. Vizija Romana jeste da bude jedan od vodećih svetskih brendova visoke mode.
Približite nam o kakvom se stilu radi kada se kaže Roman?
Pristupačan, inovativan stil, prepoznatljiv po prirodnim materijalima: lanu, pamuku, vuni, svili… Dvadeset odsto nove kolekcije jesen/zima 2020/2021. biće urađeno od recikliranih materijala. Roman su u najvećem broju odabrale žene, nevezano za godine koje nose, koje prate trendove, vode računa o detaljima, moderne su, sofisticirane, samouverene, dinamične, otvorene za nove ideje, beskompromisne po pitanju stila. Roman, kao društveno odgovorna kompanija, plasirala je 2010. godine kolekciju „Organic by Roman“. Drugi aspekt društvene odgovornosti brenda Roman odnosi se na izgradnju škola, pomoć deci, kao i podršku umetnicima kroz značajna sponzorstva i donatorstva.
Ono što se odmah primeti jeste da se radi o enterijeru radnje koji je dosta drugačiji od uobičajnog izgleda high street radnji i bliži je nekom concept butiku?
Roman, kao neko ko se dugi niz godina bavi modom, diktira i dizajn enterijera radnje, vodeći računa da se koriste isključivo prirodni materijali, poput mermera, drveta i metala. Uporedo sa razvojem tekstilnog dela Romana, razvio se i dizajnerski studio koji, prateći svetske trendove, najbolje predstavlja prirodnu i ženstvenu notu Romana.
Šta kupci koji dođu u radnju mogu očekivati? Čuli smo da se radi o malim serijama posebnih komada?
Svojim kupcima pružamo visok nivo usluge i prezentacije brenda. Osoblje, osim dugogodišnjeg rada u prodaji, prošlo je i obuku u Romanu. Prići i posvetiti se svakom kupcu, prepoznati šta želi, prilagoditi komad njenim potrebama i senzibilitetu je politika kompanije.
Videli smo da su već stigli kupaći kostimi sa Moeva x Roman potpisom, možete nam reći više o toj saradnji?
Ovo je treća godina kako Roman & Moeva uspešno sarađuju na kolekciji kupaćih kostima i resort programa, vodeći strogo računa o izboru materijala ali i tome da u isto vreme obe kuće ostanu verne svom prepoznatljivom visokom stilu.
I vaša priča je veoma interesantna, iz kompletno drugačije industrije prešli ste u modu i ritejl, kako je do toga došlo?
Gospodin Toplusoy, vlasnik brenda Roman, i ja smo se prepoznali jer smo oboje, on iz sektora građevine a ja enterijera, prešli u mnogo inspirativniju priču. Prilikom njegove posete Beogradu uverio se u potencijal grada i naš tim – Roman Srbija.
Imate veoma zanimljiv stil, da li se vodite sopstvenim ukusom kada je u pitanju izbor stvari? I koje aktuelne trendove biste nam preporučili za aktuelnu sezonu?
Hvala, godinama kupujem i oblačim se u Romanu i otud i ideja o dovođenju Romana na tržište Srbije. Kada je reč o trendovima, uvek je aktuelno ono u čemu ste najsigurnije i najzadovoljnije, a znam da Vam Roman to nudi.
Ako biste mogli da izaberete samo tri komada iz aktuelne kolekcije koji bi to bili?
Laneno odelo Roman, pamučna duga suknja i Roman & Moeva kupaći kostim, naravno. Uz ove komade bićete sigurno zapaženi.
Kralja Petra 30, Beograd