Nalazimo se na ozbiljnoj prekretnici: nadomak nove seksualne revolucije u kojoj vibratori i ostale igračke počinju da izlaze iz dubina poslednjih fioka na svetlo dana, a ruku na srce, sa svojim apgrejdovanim izgledima, mogu tu i da ostanu. Niko ne bi primetio razliku između vibratora ili recimo osveživača vazduha, ili dizajnerskog komada. Masturbacija za sve rodove konačno dobija mesto koje zaslužuje i iz tabu sektora ulazi u mejnstrim priče a sve se to dogodilo zahvaljujući sexual wellnessu i mnogo otvorenijem seksualnom pejzažu i dijalozima, ali i kao posledica karantinskih frustracija.
Ipak bio je dug put do ovakvog stanja stvari. Na primer, statistika i istraživanje seksologa Alfreda Kinsleya iz 1953. pokazuje da je samo 62% žena različitih nacionalnosti ali u SAD, prijavilo da se redovno ili relativno redovno samozadovoljava. Nasuprot tome iste godine je 92% muškarca odgovorilo potvrdno na to isto pitanje. Šezdeset godina kasnije, globalni izveštaj o samozadovoljavanju iz 2018. pokazuje da muškarci ostaju pri svom postotku, dok je procenat žena skočio na 76%. Ukratko, o masturbiranju je počelo transparentnije i iskrenije da se priča, a kako stvari stoje „seks sa samim sobom“ upražnjavamo više, češće, i što je najvažnije kvalitetnije.
U skladu sa tim, na polju kvaliteta i napredovanja industrije seks-igračaka se takođe desila ozbiljna revolucija. Igračke su raznovrsnije, prefinjene, vizuelno privlačnije, a mnoge je moguće kupiti u radnji zajedno sa kupkama i balzamom za usta. Normalizacija je sveprisutna, tema sexual wellnessa trendinguje svuda, a kada pričamo o trendovima, bilo je pitanje trenutka kada će na ovaj voz uskočiti i poznate ličnosti.
Cara Delavigne je još prilično davno objavila da se pridružuje sexual wellness i tech komaniji Lora DiCarlo kao suvlasnica i kreativni konsultant. Tom prilikom je izjavila i da “žene imaju iste potrebe i nagone kao i muškarci, ali nas je još uvek sramota da pričamo o tome kako uživamo.” dodala je i da će se to uskoro promeniti. Amin, sestro, naravno da hoće. I menja se! Međutim, pored nje, i neizbežne Gwyneth Paltrow koja u Goop shopu naravno da ima svašta od “This smells like my vagina” sveće do zlatnog vibratora, ovim putem su krenule još neke poznate ličnosti. Tako je nedavno Dakota Johnson otkrila da je investitorka i ko-kreativna direktorka sexual wellness brenda Maude, dok je pevačica Lily Allen predstavila svoj vibrator po imenu Liberty, nastao u saradnji sa nemačkom sex-toy kompanijom Womanizer. Ovo sve govori u prilog tome da je sve veći broj poznatih koji se pridružuju ovim biznisima, da imamo patern i novi trend i da su seks-igračke i zvanično biznisi budućnosti.
S druge strane, svi znamo i onu poznatu krilaticu “sex sells” i verovali ili ne, ona još uvek važi. Šta više, možda i više nego ikada, i kada je u pitanju biznis seks-igračaka, pričamo o prilično unosnom poslu. Na globalnom planu, sex wellness tržište u poslednjih nekoliko godina ozbiljno eksplodiralo, i ako je njegova vrednost 2014. iznosila 23 milijarde dolara na svetskom nivou, 2019. je ta brojka skočila na 74 milijarde dolara, a očekuje se rast na 108 milijarde do 2027. To govori u prilog činjenici da su poznati velikim delom tu zato što vide svoju zaradu, razume se, ali ukoliko je njihov profit vezan za naše uživanje, iskreno nemamo ništa protiv.