Land Rover Defender Octa: Gospodin i avanturista

autor Uroš Popović
146

Upoznajte Defender Octa, najmoćniji i najekskluzivniji terenac u istoriji britanske kompanije. Land Rover je pomešao snagu sportskih superautomobila i proslavljenu 4×4 tehnologiju, čime je stvorio savršeni koktel performansi i prohodnosti na svim terenima.

U sedištu renomiranog brenda ne kriju da je na nišanu neretko favorizovana Mercedesova „G-klasa“ u AMG izdanju. Dobra uvertira za prvi speed date, zar ne?

Naoružan snažnim V8 motorom, Octa referiše na oktaedar ili dijamantski oblik, najjači i najluksuzniji materijal na svetu. Simbolika je i više nego jasna, Defender je namenjen najzahtevnijim ljubiteljima avanture, koji žele samo najbolje i to mogu da priušte.

DEF OCTA 25MY DYNAMIC 21

Iako je prvi Defender sišao s fabričke trake 1983. godine, zvučno ime čuveni terenac ponosno nosi tek od 1990. godine. Međutim, ljubitelji automobila znaju da su koreni Land Rover Defendera mnogo dublji od savremene, komercijalne priče.

Rani radovi uglastog terenca vezuju se za nemilosrdne uslove upotrebe. Kao ponos Ostrva ali i celokupne evropske industrije automobila, Land Rover bio je pandan američkoj kompaniji Jeep, koja se proslavila spartanskim modelom Willys.

Korak po korak, Defender je prelazio put od univerzalnog vojnika do savremenog SUV modela, spremnog za sve izazove u gradu. Ipak, uprkos urbanizaciji, Defender nije zaboravio prošlost i dominantne offroad gene.

DEF OCTA 25MY DYNAMIC 17
DEF OCTA 25MY DYNAMIC 20

Octa je za 28 mm viši od standardnih Defendera što vozaču omogućava da siđe s asfalta

Prvi utisak definitivno ne vara, jer je jedan pogled na karoseriju novog Defendera dovoljan da vozaču ulije dozu samopouzdanja. Ostalim učesnicima u saobraćaju Octa će izazvati strahopoštovanje, jer su dimenzije gorostasne. Karoserija je i dalje podsetnik da su dizajneri za prvi model u velikoj meri koristili usluge lenjira. Iako je kompletno modernizovan pre pet sezona, Defender je i dalje autentičan i drugačiji, što je na tržištu veoma, veoma retko.

To nije sprečilo dizajnere da zarade godišnji bonus, jer su diskretno ulepšali originalnu četvrtastu pojavu. Pažnja je ipak bila usmerena na detalje koji nisu ugrozili voljenu siluetu.

Pojava modela Defender Octa tako je proširena, lukovi točkova su izraženiji pa je karoserija generalno upadljivija. Land Rover ističe da su redizajnirani branici, koji u kombinaciji s zaštitom šasije omogućavaju istraživanje prirode i neuređenih puteva. Ne dozvolite da vas fancy imidž zavara: Defender Octa može da pregazi duboku vodu, čak do jednog metra, pa je jasno da je novi Land Rover spreman za globalno zagrevanje i sve češće poplave. Za kontakt s podlogom u tom slučaju su zadužene gume „kramponke“, na koje su montirane kovane multi-spoke felne. Šalu na stranu, Defender Octa je spreman bukvalno na sve uslove u vožnji!

DEF OCTA 25MY DYNAMIC 13

Dijamant na četiri točka: Naziv novog Defendera potiče od najčvršćeg i najpoželjnijeg minerala na zemlji – dijamanta. Oblik oktaedra mu daje prepoznatljiv izgled i trajnost ali ga označava kao vodeći model porodice Defender. Da poređenje stoji Land Rover dokazuje snagom, jedinstvenom pojavom i premijum imidžom.

Terenac ili superautomobil?

Ispod mišićavog poklopca motora se nalazi rasni V8 motor koji radi u saradnji sa dva turbo punjača. Kako bi dežurni ekolozi lakše progutali gorku pilulu tu je i mild-hybrid tehnologija. To je prečica do silovitih ubrzanja, jer Defender Octa zbirno proizvodi 635 konjskih snaga i čak 750 njutnmetara obrtnog momenta. Ne tako davno pomenuta „ergela“ bila je ponos superautomobila kuća Ferrari, Lamborghini, Maserati.

Ujedno, to je gotovo sto konjića više od glavnog rivala, Gelandewagena! Samo kažemo.

To znači da će na semaforu najsnažniji Defender postideti quasi trkače, jer do 100 km/h Octa stiže za 4 sekunde, poništavajući zakone fizike i mase koja prelazi 3 tone! Za prenos snage je zadužena osmostepena automatika.

DEF OCTA 25MY DYNAMIC 08

V8 daje maksimum na polju performansi, pogotovo kada se u priču uključi Twin Turbo tehnologija. To znači da će nakon silaska s makadama (i posete perionici) Defender Octa na asfaltu isporučiti performanse pravog sportskog automobila! Kao multipraktik Land Rover sve to može dok putnici uživaju u apsolutnom hedonizmu. Gospodski, kako samo Britanci umeju.

Vožnja po oblacima

Dostupan po prvi put u Defenderu, sistem 6D Dynamics oslanjanja definitivno pravi razliku jer će upravo on modelu Octa dati neuporedivu svestranost, Ahilovu petu nekadašnjih old school terenaca.

DEF OCTA 25MY LOCATION DETAIL 030724

Hidraulički povezana 6D Dynamics tehnologija odlikuje se inovativnim sistemom kontrole uzdužne i poprečne rotacije koji će omogućiti modelu Defender Octa da održi gotovo ravan stav tokom ubrzanja, kočenja i skretanja. Istovremeno, 6D Dynamics dopušta nezavisni hod točkova i raspodelu obrtnog momenta na nazahtevnijim terenima. Defenderov paket poznatih režima vožnje TerrainResponse ostaje i dalje na dohvat ruke vozaču: Sand, Mud, Ruts, Grass, Gravel, Snow ili RockCrawl – Defender Octa može sve, brzo i sigurno.

Vašar taštine: enterijer je praktično salon za masažu na točkovima

Enterijer se više ne može opisati kao spartanski. Akcenat je na kvalitetnoj izradi i pažnji usmerenoj na detalje, pa putničkim prostorom dominira luksuz. Unutrašnjost Defender Octa modela prati stil dosadašnjih Defendera, ali su konstruktori budućim kupcima pripremili iznenađenje: nova Performance sedišta.

Ona su specijalno razvijena za Octa modele i imaju konstrukciju školjke sa integrisanim naslonima za glavu. Uprkos minimalističnoj formi opremljena su grejanjem i hlađenjem, a nakon napornog dana tu je i funkcija masaže!

DEF OCTA 25MY PETRA SEATS 030724
DEF OCTA 25MY STUDIO INTERIOR 030724 01

U civilnoj konfiguraciji, Octa nastupa u kombinaciji sa 22-inčnim aluminijumskim felnama i all-season gumama koje omogućavaju max brzinu od 250 km/h. Za zaustavljanje Land Rover poverenje daje brendu Brembo čije su kočnice najbolje na tržištu.

Za kraj, nova je i paleta boja koja uključuje dve ekskluzivne nijanse: zavodljivu Petra Copper i Faroe Green boju. Ljubiteljima sivih tonova Land Rover nudi Carpathian i Charente nijanse, dok svi modeli Defender Octa linije imaju kontrastni krov i vrata prtljažnika u sjajnoj Narvik crnoj. Kupcima je na raspolaganju i opciona mat folija, kao dodatni sloj zaštite karoserije u terenskom ambijentu.

Octa performantni motor praktično deli s BMW M „peticom“, što je najbolji dokaz da je u pitanju vrhunski agregat!

Foto: Promo