Upoznajte DISKRETNOG HEROJA ulične mode – čoveka koji je izmislio Stone Island i CP Company
Njegovu odeću (Stone Island + CP Company) obožavaju milioni muškaraca širom sveta. Ipak, ime legendarnog dizajnera nekako je uspelo da ostane ispod radara mainstream mode.
Iako to u prvi mah zvuči kao nepravda, sve je baš onako kako je daroviti kreator i želeo… Ovo je priča o uspehu oca italijanske casual scene, jedinstvenog poput garderobe koju je kreirao. Massimo Osti.
NACIONALNA KREATIVNOST
Posleratna Italija nije bila teren za neodlučne. Perspektiva je bila izuzetno mala, a siromaštvo veliko… Loša materijalna situacija ipak je imala i svoju dobru stranu – buđenje nacionalne kreativnosti. To je bilo igralište na kojem je maksimum pružio i Massimo Osti.
Rođen u Bolonji, Massimo je od najranije mladosti bio idealista i sanjar. U tradicionalno crvenom gradu, Osti je živeo socijalizam u praksi. Danju je radio u kompaniji Pirelli, dok je večeri ulagao u obrazovanje.
Nakon četiri godine koje je proveo u fabrici, Osti je stekao diplomu iz oblasti marketinga i grafičkog dizajna, pa je samouvereno započeo novo životno poglavlje.
Iako Italiju danas posmatramo kao epicentar svetske mode, bili su to pionirski dani stila. Šezdesetih godina su postojala samo dva načina da muškarac pokaže svoj osećaj za estetiku – jedan je podrazumevao odelo i kravatu tokom nedelje, dok je vikend bio rezervisan za pantalone i ležernije džempere. Majice i sportske jakne niko još uvek nije nosio, niti ih je posmatrao odeću koja bi mogla da napravi razliku i promeni svet. Massimo Osti je tu video svoju šansu. Nije je propustio…
ŠIFRA: SPORTSKE JAKNE
Vođen snažnom intuicijom da je odeća moćno sredstvo komunikacije Massimo Osti je svetu mode posvetio život. U fokus kreacija je postavio do tada zapostavljene komade – majice i sportske jakne
Osti je šezdesetih revoluciju započeo posebnom tehnikom štampanog tekstila. Ekstravagantne majice prodavale su se vrhunski, mimo svih očekivanja, a epicentar potražnje bila je mondenska Sardinija.
Za izlazak iz anonimnosti bila je zadužena puffer jakna. Nekadašnji deo skijaške opreme, pa pravilu jarkih boja, Osti je promovisao kao deo urbane garderobe koji su prihvatili trendseteri željni promena. Uspeh koji je Massimo postigao više niko nije mogao da zaustavi…
Nedugo zatim šarmantni Italijan osnovao je brend Chester Perry, koji je objavio svoju prvu kolekciju 1971. godine. Ime je zbog pravnih peripetija promenio u C.P. Company, čime je najavio dolazak kompanije koja će zauvek promeniti casual scenu.
Osti je tokom karijere vukao konce u čak jedanaest modnih brendova. Najpoznatiji su svakako CP Company i Stone Island
FU*KIN’ CASUAL(S)
Bili su to dani kada su Britanci imali Burberry i Fred Perry. Tandem koji je osamdesetih dostigao kultni status na Ostrvu i danas gotovo religiozno nose buntovnici i fudbalski navijači. Preko noći njima se 1982. pridružilo još jedno ime – Stone Island.
Do naziva, Osti je došao sasvim spontano.
Nakon što je zamolio svoju suprugu da u romanu Josepha Conrada pronađe ime za nove proizvode rođen je naziv koji danas znaju gotovo svi. Gospođa Osti je odabrala reči Stone – „kamen“, a zatim Island – „ostrvo“. Ruža vetrova na kompasu porodične jedrilice inspirisala je stvaranje znaka marke, naglašavaju duh avanture. Rođen je Stone Island…
Massimo Osti je pre svega želeo da nova marka bude pionir u eksperimentiranju sa tkaninama. U tome je naravno i uspeo.
I dok su se velika i neretko prepotentna imena modne industrije pitala kako je samouki dizajner postigao impresivne rezultate, Stone Island je postao zaštitni znak mladih stanovnika Milana. Bili su to čuveni Paninari, opsednuti dizajnerskom odećom i luksuznim stilom života.
Godine 1987. Osti je dizajnirao Ice Jacket, komad koji je menjao boju u zavisnosti od temperature, zahvaljujući tekućim kristalima unutar tkanine. Naredne sezone je osmislio jedan od svojih najpoznatijih komada, Goggle jaknu, i danas kultni artikal urbane gerile.
Njihov trend su postepeno preuzeli i urbani mangupi svih vrsta, naročito pripadnici casual scene, fudbalski navijači. Engleskim „kolegama“ se svideo izgled Stone Island proizvoda, pa su ih prihvatili kao obavezan deo stadionske uniforme, bunta i nekonformizma…
KOŠARKA NA FUDBALU
Paradoksalno, Osti nije imao nikakve veze s fudbalom jer je dolazio iz porodice košarkaških navijača, simpatizera Virtusa. Ali to više nije ni bilo važno, jer su legendarne jakne sa znakom na levoj ruci prihvatili najpopularniji ljudi naše planete – profesionalni sportisti, glumci, pevači… Cene nisu bile male, što je bio novi izazov koji je Osti prigrlio.
Razbarušeni Italijan je uvek govorio da je lako prodati retke i izuzetne stvari bogatima. Pravi izazov je napraviti atraktivnu, funkcionalnu odeću po razumnoj, dostupnoj ceni. Nije želeo da moda bude rezervisana za elitu i da označava jaz između društvenih klasa. Upravo zbog toga je 1981. pokrenuo Boneville, brend koji je imao mnogo dodirnih tačaka sa stilom kompanije C.P. Company, ali po mnogo pristupačnijim cenama.
LEVO-DESNO
Kao rođeni borac, Osti nije bežao ni od političkog aktivizma. Dao je sve od sebe da pruži otpor narastajućem „berluskonizmu“ u društvu. Aktivno je i vodio kampanju u siromašnim četvrtima Bolonje.
Nezadovoljan prodorom novih vrednosti i konzumerizmom povukao se u sebe. Njegova melanholija se pretvorila u tumor. Te 2005. mediji su preneli tužnu vest – Massimo Osti preminuo je od raka pluća.
Danas, skoro dve decenije nakon silaska sa scene, Massimo Osti i dalje predstavlja dokaz da je stil imun na vreme, kao i da kvalitet nema rok trajanja…
JOŠ DOBROG SADRŽAJA IZ NAŠEG BURO.MEN SPECIJALA PRONAĐITE OVDE.
Fotografije: Pinterest