Društvene mreže postaju i prestaju da budu popularne brzinom svetlosti i prilično neobičnom dinamikom, pa tako iako je izašao još 2016. TikTok se tek u poslednjih godinu dana, a posebno u periodu karantina popeo među visokih top 5 najkorišćenijih mreža u svetu. Downloadovan je više od 2 milijarde puta a ByteDance, roditeljska kompanija TikToka, to jest njegovi vlasnici navodno imaju između 105 i 110 milijardi dolara privatnih investicija, što ukoliko je tačno, ovu platformu čini najvrednijim startupom na svetu. Dok su sve druge platforme i mreže bile prvenstveno okrenute povezivanju, upoznavanju i samoprezentaciji, TikTok je učinio nešto sasvim drugačije popularizujući “remiks” kulture. Uzeti neki sadržaji i modifikovati ga tako da se koristi u druge svrhe je postala tiktokovska ekspertiza, i očigledno nešto blisko današnjim, memovima sklonim, generacijama. Broj aktivnih korisnika je drastično skočio i dosegao 800 miliona i kako Dmitry Shapiro kaže: “TikTok je uveo novi koncept, da se ne počinje ispočetka, nego od nečega što već postoji samo ga treba izmeniti. Ljudi misle da “kopiranje” nema vrednost. Ali TikTok je pokazao da to nije slučaj. Pokazao je da remiksi sami za sebe mogu da budu i kvalitetniji od originala”. Uz reči hvale za sve ono što je ova platforma donela, Schapiro isto tako kaže i da je vreme da se ode korak dalje i zapravo upravo on, sa svojim timom radi na tome da se to i dogodi, radeći na novoj platformi, Koji, koja bi trebala da donese neophodni skok u dalj.
Koji želi da premosti sve dosadašnje problematike, i postane most između različitih platformi, učinivši deljenje društvenog sadržaja znantno lakšim, kao recimo mini igrice. Zapravo, mini-igrice i jesu jedan od glavnih njihovih fokusa budući da platforma podržava multimediju, audio, video, 3D grafiku, AR (augmented reality) i VR (virtual reality) sadržaj. Ukratko, sve što je potrebno za igricu koja je predviđena da traje kratko i može da ima naš lik kao glavni. Tako, dok TikTok trenutno deluje nepobedivo Dmitry Shapiro smatra da Koji donosi (r)evoluciju, jer ima za cilj da demokratizuje interaktivnost dozvoljavajući korisnicima da po želji prilagode memove, selfije, i igrice, uz pomoć gifova, audio klipova i manje više svega što nam padne na pamet, a bazirano na velikom broju postojećih templeja. U prevodu, postojeću najklasičniju recimo zombie igricu svaki korisnik može da prilagodi sebi, menjajući pozadine, likove, muziku i gotovo sve drugo i stavljajući svoj lik u lik glavnog junaka.
“Početi od nečeg što već postoji i prilagoditi ga je sasvim nova vrsta kreativnosti.” rekao je Shapiro, CEO Kojija dodajući da veruju u novu fazu interaktivnosti. Shapiro opisuje Koji kao platformu mini program koja je neverovatno jednostavna i privlačna za korišćenje. Na sličan način kao što su sajtovi kao Wix i Squarespace uprostili web kodiranje, i sveli ga drag&drop sistem, tako će isto Koji uprostiti interaktivni sadržaj. Da li će u tome uspeti, i da li će ljudima biti jednako zanimljivo da prave kratke igrice kao i da ponavljaju koreografije i remiksuju sadržaj, pitanje je. Ipak, tokom svog beta perioda, kompanija tvrdi da je napravljeno preko 150 000 koji-a koju su odigrani 10 miliona puta. Ako je tačno, onda zaista zvuči impresivno, i pokazuje da su na dobrom putu, ali svejedno ostaje pitanje da li je održivo na duže staze. Kao i za sve, treba sačekati, pa ako personalizovane igrice budu počele da nas napadaju sa svih strana, znaćemo da jeste.