Televizori više nisu dosadne crne kutije: ova četiri modela nećete želeti da sakrijete

autor Jelena Karakaš
tv square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/10/tv_cover.jpg

Odmah da se razumemo, ja sam ta iritantna osoba koja nema televizor i to godinama. Dovoljno sam pristojna pa neću tu činjenicu ubaciti u svaki razgovor kao simbol nadmoći i prenemaganja, jer…razlog što nemam televizor u stanu nije pseudointelektuelne prirode gde sam ja iznad situacije, aposultno ne! Zagriženi sam fan Netflixa, ali čega nisam fan? Ružnih televizora! There I said it. Televizori postaju sve veći, glomazniji i jednostavno ružni. Iskreno, radije iznad kamina držim ovalno ogledalo umesto nekog crnog monstruoznog kvadrata. Ono što je zanimljivo u ovoj priči jeste činjenica da postoji mnogo ljudi širom sveta koji se nećkaju da unesu televizor u prostor samo zbog pitanja dizajna i estetike (lepo je znati da niste ludi i u tome usamljeni, hvala!). Vodeće tehničke kompanije sve češće se udružuju sa najboljim arhitektama i dizajnerima današnjice i bome rezultati su prilično spektakularni! Televizori i dalje vrše svoju primarnu funkciju, ali oni izgledaju apsolutno genijalno. Ovaj trend je relativno nov i tek je u povoju, ali izuzetno me raduje njihova ideja da se pozabave ovom temom. Ovo su neki od novih (prelepih) modela čije srednje ime jeste – inovativnost.

 

Samsung Serif 2.0, Ronan i Erwan Bouroullec

 

 

U ovom deljenju ovaj model je moj miljenik i zapravo model koji je „povukao nogu“ reinvenciji kategorije televizora. Serif je predstavljen javnosti još 2015. godine, a delo je francuskih dizajnera, braće Ronana i Erwana Bouroulec. Oni su se vratili do osnova- ako televizor često zovemo i kutija, zašto ga ne bismo smestili u jednu?! Budući da su izuzetni dizajneri, „kutija“ u njihovoj izvedbi je mnogo više od toga. Serif je specifičan po stilizovanom ramu u koji je smešten ekran, a koji može samostalno da stoji u prostoru na elegantnim, tankim crnim nogicama. Zadnja strana televizora je stilizovana siva mreža i potreban mu je samo jedan kabl. Ove godine stigla je varijanta modela Serif 2.0 u tri nove (i uvećane) veličine uz male izmene u dizajnu koji je sad još rafiniraniji. Plus, ovaj televizor ima i „Ambient Mode“ što praktično znači da kad je isključen može biti veliki sat, ili umetničko delo (slično kao model Frame, ali nastavite sa čitanjem).

 

 

Panasonic Vitrine, Vitra & Daniel Rybakken

 

 

Ovaj televizor odaje samo kabl za struju inače biste mogli da pomislite da se radi o nekoj staklenoj komodi, ili komadu stakla koje je pod blagim uglom uramljeno u široki drveni ram. Poželećete da kucnete o staklo, ali dosta neverice – kad se udruže kompanije Panasonic i Vitra i dizajner Daniel Rybakken i očekuje se nešto elegantno i pomereno. Tek kad se televizor uključi otkriva se da je zapravo u pitanju OLED ekran, što znači da dok je isključen može se tretirati kao bilo koji drugi dekorativni objekat u prostoru. Predstavljen je na ovogodišnjem salonu nameštaja u Milanu, a rezultat je dvogodišnjih eksperimenata i zajedničkog rada tima švedskog proizvođača nameštaja i dizajn sektora zaduženog za inovacije kompanije Panasonic.

 

 

Bang & Olufsen Beovision Harmony

 

 

Bang & Olufsen jeste kompanija od koje smo navikli da teži kako vrhunskom kvalitetu, tako i vrhunskom dizajnu, pa nas tako predstavljanje Beovision Harmony televizora nije začudilo. Takođe je predstavljen u Milanu gde je odmah stekao prve fanove. Kada pritisnete dugme na daljinskom upravljaču televizijski ekran veličine skoro 2 metra (195.58 centimetara da budem precizna) se pojavljuje iza „paravana“ od hrasta i aluminjumskih zvučnika. A kada završite sa gledanjem još jedan pritisak dugmeta i sve se vraća u prethodno stanje. Za one koji nisu preveliki ljubitelji drveta, postoji i varijanta presvučena sivom tkaninom u dva tona sive boje.

 

 

Samsung Frame, Yves Béhar, Fuseproject

 

 

I šećer uvek ide na kraju, Samsung Frame televizor poseduje „Art Mode“ što znači da kada je isključen televizor postaje umetničko delo (možete izabarti željeno delo u Samsung art biblioteci), ekran je prilagođen prikazu pa je ponekada teško razlikovati šta je televizor, a šta samo slika na zidu. Kako bi ispratio ovaj sjajan tehnološki trik dizajner Yves Béhar je osmislio ramove koji na prvi pogled izgledaju baš poput onih tradicionalnih za ramljenje slika. Ovaj model prvi put je predstavljen javnosti 2017. godine, a sada je tu nova verzija sa poboljšanim ekranom i različitim opcijama za „ramljenje“. I najbolje od svega? Od prošlog meseca ovaj televizor je dostupan i na našem tržištu!