
Živeli bismo u novom filmu Pedra Almodovara "Ljudski glas"
Sasvim je sigurno da postoji mnogo reditelja za koje se može reći da su autentični ili da su stvorili sasvim poseban rukopis koji možete prepoznati na keca, međutim ono što je sada sasvim jasno Almadovaru to ide od ruke. Teško da postoji film za koji možete reći da se ne vidi da nije njegov ili da nećete znati već u prvih nekoliko sekundi da je u pitanju pasionirani obožavalac melodrame, jarkih boja, bizarne estetike i nepredvidive ženske prirode.

Nakon saradnje sa njegovim miljenikom i glumačkom zvezdom koju je lično otkrio, Antoniom Banderasom, obožavaoci su bili ubeđeni da je snimio svoj poslednji, testament film, međutim, zahvaljujući koroni i hard-core izolaciji, Almadovar se ponovo vratio u igru, ovog puta sa modnom ikonom i ženom koja važi za ličnost koja nije s ove planete - Tildom Swinton. Pored izbora glavne junakinje, u ovom filmu je dosta toga neočekivano za bogati opus španskog reditelja, uključujući i njegovo trajanje od trideset minuta, kao i činjenicu da je ovo njegov prvi film na engleskom jeziku. U ovom kratkom filmu, zasnovanom na drami Jean Cocteaua, sve se vrti samo oko jednog lika, tačnije oko nje Tilde Swinton, koja igra melanholičnu, ostavljenu ženu i praktično ceo film provodi tako što se šeta po fantastično izdizajniranom stanu, za koji se na samom kraju ispostavlja da je postavljen na prostranoj i ozvučenoj pozorišnoj sceni.

Tilda+Pedro = glas razuma
Kako bi sve izgledalo tako savršeno i kako bi nam išla voda na usta u želji da i mi provodimo vreme u tom istom stanu, makar morali da budemo isto toliko u depresiji, Almodovar je angažovao svog dugogodišnjeg saradnika i art direktora Antxón Gómeza. Almodovaru se od početka sviđala ideja zamišljenog prostora, u stilu filmskog seta, kako bi što bolje dočarao upravo tu pomešanost stvarnosti i fantazije. Uprkos tome što se sve vrti oko izbezumljene žene koja visi na telefonu s bivšim ljubavnikom, Almodovar je želeo da taj skučeni prostor ipak izgleda kao ljubavno gnezdo. Kako bi se postigao takav utisak, kadrovi su jednostavno okupani svetlošću, ali se to postiglo i odabirom komada nameštaja koju su zaista primeri najmodernijih komada novijeg veka u osnovnim bojama - od Jonathan Adlera, preko Fascarinija, pa sve do Franca Albinija. Sva rasvetna tela su zaista besprekorno izdizajnirana, bilo da se radi o električno-plavim lampama u dnevnoj sobi ili lusteru sa niskim visećim svetlom u foajeu. Stvari su donošene sa svih strana sveta - Los Anđelesa, Pariza, Italije, Madrida, uključujući i privatno vlasništvo Pedra Almodovara, što je dosta izraženo u njegova dva poslednja filma. Upravo takav enterijer, koji neodoljivo podseća na njegov lični prostor gradi poseban nivo povezanosti gledaoca sa intimnošću same filmske priče, pretvarajući je u eksluzivni vizuelni doživljaj.

Chanel ceger, Balenciaga krinolina i sekira
Naravno da kostim igra jednu od glavnih uloga u ovom video delikatesu. Skoro da ne postoji Almodovarov film koji nema zavidan fundus odeće koje pamtimo za ceo život. Tako je i sada odličan posao uradila Sonia Grande, kostimografkinja istančanog ukusa i osećaja za vreme. S toga i ne čudi što je ženu koja pati obukla u Balenciaga modele koje potpisuje Demna Gvasalia, od glave do pete. Film otvara krinolina, a zatim outfit zamenjuje crna svedena haljina sa zloglasnim čizmama, a nakon toga se njena anksioznost pojavačava tirkiznim komplet odelom iz resort kolekcije 2020. uparenim sa Tom Ford naočarima i crnim Chanel cegerom, jer šta čoveku preostaje dok pati, nego da se lepo obuče. Iza ovog monohromatskog izgleda krije se skrivena poruka koji sa sobom nosi glavni ženski lik - lik koji Tilda opisuje kao ženu koja svoju opsesiju za modom i urbanu sofisticiranost zapravo pretvara u klaustrofobičnost lutkine kuće, ubijajući u sebi svaki atom realnog života.

Almadovar i sada, po ko zna koji put maestralno izvodi neverovatno suptilni hod po samoj ivici ljudske duše, demonstrirajući do koje mere poznaje žensku prirodu i za samo pola sata uspeva da vas u potpunosti hipnotiše. Jedno je sigurno - ovaj film, ostaće kao neka vrsta svedočenja za budućnost, sećanje na vremena u kojima smo, uprkos ogromnoj patnji, mogli da nosimo šta god nam padne na pamet, samo što nismo imali gde da odemo.