Kako se prave trejleri (zbog kojih gledate filmove)? Objašnjava čovek koji ih edituje

    01.03.2023.
    RECOMMENDED

    Ne pamtimo trejlere, pamtimo filmove ali jedno i drugo su neraskidivo povezani. Trejleri su neretko glavni krivci zašto se uopšte opredeljujemo da kliknemo play i uronemo u neke druge svetove, ali čini se da oni tek u poslednje vreme dobijaju pažnju koju suštinski zavređuju. Urednik trejlera, Bill Neil, radi u Buddha Jones-u praveći filmske uvode za naslove koji nas plaše, uzbuđuju i, što je najvažnije, podstiču da ih uopšte pogledamo. Kako to uspeva?

    Nakon fenomenalnog trejlera za film „Mother“ u režiji Darrena Aronofskog, Youtuberi su bili radoznali da saznaju ko stoji iza te male genijalnosti, pa je tako Billov rad postao daleko prepoznatljiviji. U ovom videu on objašnjava stvari koje urednik trejlera primećuje i na kojima zapravo radi, počevši sa teaserima iz 60-ih, on stiže do sadašnjice razmatrajući tehnike koje su se menjale, kao i one koje su opstajale u trci sa vremenom. Jedno od največih otkrića jeste saznanje da urednici trejlera obično imaju samo dnevne novine umesto kompletnih rezova, što definitivno objašnjava onaj osećaj nakon odgledanog filma da nas trejleri „lažu“. Štaviše, u trejleru nekada mogu završiti scene koje ne pronađu put do finalne verzije filma, što opravdava taj osećaj i lošu reputaciju koja ih prati.

    Sa druge strane, moć dobrog trejlera je neprikosnovena, to je ono najslađe parče zbog kog želimo da smažemo „celu tortu“ i moramo da priznamo da ni sami nismo puno razmišljali o njima kao zasebnog kategoriji. Barem ne dok nismo nabasali na rad Billa, ali definitivno smatramo da editori istih zaslužuju kredit. Naposletku, oni su neretko glavni krivci što se uopšte opredeljujemo da gledamo pojedine filmove, to je najmanje što zaslužuju. U komentarima ispod njegovog videa se čak povela diskusija da trejleri zaslužuju posebnu kategoriju Oskara.

    Da vam ne bismo kvarili zabavu i krali pozornicu čoveku koji sve ovo iz prvog lica – pri tome na zabavan način koji tera na slušanje – objašnjava, predlažemo da izdvojite deset minuta i poslušate ovaj mini masterclass o trejlerima. Mi navijamo da ovo postane serijal!

    Saznaj više:
    Povezani članci: