Povezano
Isabelle Huppert kao Liliane Bettencourt u filmu koji opisuje jednu od najzanimljivih afera s početka 21. veka? („afera Bettencourt“), na Kanskom filmskom festivalu? Odmah nam je bilo jasno da želimo da gledamo film La Femme la plus riche du monde. Naviknuti da jedna od najboljih glumica na svetu najčešće tumači psihološki kompleksne karaktere, suzdržane, hladne, pa što da ne i – uznemirujuće, jedva smo čekali da vidimo na koji je način oživela bogatu naslednicu kompanije L’Oréal.
RADNJA FILMA O BETTENCOURT
Najzanimljivija stvar u vezi sa radnjom filma Najbogatija žena na svetu je što svi znaju o čemu se zapravo radi, a da o tome niko (glasno) ne govori. Glavna junakinja zove se Marianne Farrère (Huppert), ali je jasno da je reč o Liliane Bettencourt – u jednom trenutku najbogatijoj ženi na svetu čije je bogatstvo tada procenjeno na 82 milijarde dolara koja je porodičnu imperiju, kao jedino dete, nasledila od oca Eugènea Schuellera, osnivača kozmetičkog giganta L’Oréal. Zatičemo je u njenim šezdesetim godinama dok se budi u svom krevetu, a policija upada u njenu vilu i hapsi njenog gosta Pierrea-Alaina (Laurent Lafitte). Pierre je François-Marie Banier – poznati fotograf, koji se sa poznatom naslednicom upoznao nakon što ju je slikao za naslovnu stranicu magazina Egoiste (ime časopisa isto je i u filmu i u stvarnom životu) i promenio život u poznim godinama.

AFERA BETTENCOURT
Pored intimnih i pikantnih elemenata, stvarna afera koja je poslužila kao inspiracija za scenario za ovaj film (koji potpisuju Klifa, Cédric Anger i Jacques Fiesch) imala je i političku dimenziju u doba Sarkozya. Za veliko platno, za razliku od stvarne, ovde je radnja pomerena u kasne osamdesete i fokus je znatno više na bizarnim ličnim i porodičnim odnosima glavne junakinje, dok se politička komponenta svodi na nekoliko usputnih pominjanja Mitteranda i sramotnog otkrivanja nacističkih sklonosti njenog pokojnog oca.
Lik nadmene, cinične i svojeglave žene, Isabelle Huppert može da odigra i zatvorenih očiju.
U stvarnom životu, nakon smrti supruga 2007. godine, tada već 85-godišnja Liliane Bettencourt zbližila se sa François-Marieom Banierom, koji je bio pedesetak godina mlađi od nje. Obasipala ga je poklonima kao što su stan u centru Pariza, sportski automobili, vredna dela Picassa, Mondriana, Matisse-a. U jednom trenutku zaposlila ga je kao svog umetničkog savetnika i plaćala mu 700 hiljada evra godišnje, da bi na kraju na njega potrošila milijardu evra. Dok je porodica od Lilliane u početku to tumačila kao kapric stare dame, kad su stvari počele da se otimaju kontroli, njena ćerka i jedina naslednica imperije, odlučila je da preuzme stvari u svoje ruke, tuži prijatelja svoje majke, a nju proglasi neuračunljivom i tako sama postane naslednica imperije.

RAZUZDANI LJUBIMAC
Pierre-Alain, drugi glavni lik u filmu prikazan je kao narcisoidni kicoš sa nepresušnim repertoarom zajedljivih komentara koji često prelaze u otvorenu vulgarnost. On gotovo odmah postaje krajnje iritantan lik, a jedina osoba koja ostaje imuna na njegovo neumorno razmetanje je upravo glavna junakinja Marianne, prema kojoj je isprva ulizivački nastrojen, a zatim postaje njen saučesnik i ona ga prihvata kao neku vrstu svog razuzdanog kućnog ljubimca ili aksesoar. Iako ona zna da je on gej i njihov odnos nikako nije seksualan, postaje jedan platonski oblik ljubavi. Našoj junakinji Pierre-Alain pruža beg od dosadnog braka i života koji je toliko hladan, izblaziran i pun raznoraznih ekstravagancija, kakve samo bogati sebi mogu priuštiti. Za uzvrat, fotograf dobija novac, pokroviteljstvo i pristup privilegijama koje većina ljudi sebi ne može ni da zamisli. Kako se sve završi – gledaćete uskoro na Netflixu.
IZVANREDNA ISABELLE HUPPERT
Isabelle Huppert uspela je da dočara sav Mariann glamur, kao i njen besprekoran ten, te sve vreme deluje kao da je od porcelana ili slonovače. U ovom filmu je toplija, nego u mnogim ulogama u kojima smo je gledali, a dok pratimo radnju, na trenutak pronalazimo vezu sa Abuse of Weakness, film iz 2013. u kojem je francuska glumica imala glavnu ulogu. Sve pomalo podseća i dokumentarac, čemu verovatno doprinosi činjenica da znamo o kojim likovima se radi, a ima i dozu atraktivnosti i „sapuničnosti“, što je verovatno zbog toga što ga je producirao i Netflix, platforma na kojoj već možete da pogledate dokumentarno ostvarenje o stvarnim Bettencourt-ovima, The Billionaire, the Butler and the Boyfriend (da ne spojlujemo, pomenućemo samo da je batler u celoj priči odigrao važnu ulogu). Treba pomenuti i to da je Isabelle, dok je oživljavala Liliane Bettencourt uporedo snimala još jedan film, ali dok je gledate shvatate da je Marianne – lik nadmene, cinične, svojeglave žene, mogla da odigra i zatvorenih očiju.
Fotografije: PROMO/Festival de Cannes
Uz podršku brendova Black’n’Easy i Izipizi, BURO. Srbija u partnerstvu sa MCF Megacom Srbija, donosi ekskluzivne priče sa 78. Kanskog filmskog festivala.
Uz Black ‘n’ Easy, pravu tursku, ne morate se odricati svog omiljenog rituala, gde god da ste. Spremna da putuje, lako se i jednostavno pakuje i još lakše priprema. Potreban je samo minut, jedna kesica i vrela voda, da se prepustite uživanju u pravoj turskoj.
IZIPIZI više od 10 godina mami osmehe ljudima širom sveta, kreirajući lagane, fleksibilne i pristupačne naočare za celu porodicu – uz posvećenost svakodnevnom smanjenju uticaja na životnu sredinu.
MCF Megacom Film, kao vodeća distributerska kuća na Balkanu, poslednje dve decenije domaćoj publici donosi relevantne, nagrađivane i autentične filmove svetske kinematografije.