Tri nove beogradske izložbe na našem radaru

Šta posećujemo narednih dana?

autor BURO.
izložbe

Proleće je uvek uzbudljivo na umetničkoj sceni Beograda, pa su na našem radaru nove izložbe koje posećujemo u poslednjim danima aprila i prvim danima maja.

Od instalacija u različitim medijima, do izložbe koje vas vode u prošlost grada, ova tri dešavanja vredi posetiti jer izazivaju i proširiju naše perspektive.

Evo koje tri izložbe su privukle našu pažnju.

NOVE BEOGRADSKE IZLOŽBE: DESET LJUBAVNIH PRIČA ZA KIŠU

Umetnik Uroš Ogrizović predstaviće se multimedijalnom izložbom pod nazivom „Deset ljubavnih priča za kišu“, čije otvaranje je planirano za subotu, 26. april 2025. godine u Galeriji Štab. Izložba je nastavak prethodne serije radova – „Priče Meseca i Kiše“, na kojoj aktivno radi od 2020. godine.

Izložba će biti sačinjena od nekoliko zasebnih celina koje zajedno utiču na stvaranje imaginarnog, paralelnog sveta u kojem umetnik živi. U središtu pažnje nalaze se slike na platnu velikih formata, prepoznatljive po ekspresivnim potezima ugljena, sofisticiranoj upotrebi pozlate i bogate ultramarin plave boje. Pored slika, na izložbi će se nalaziti oštre i loptaste forme od porcelana, u kojima se takođe prepliću plava i zlatna boja, stvarajući dinamičan vizuelni kontrast.

IZLOZBE
instagram galerijastab

U okviru ove izložbe, koja se može smatrati kulminacijom umetnikovog stvaralaštva tokom proteklih pet godina, planirana je i jedinstvena instalacija od porculanskih cigli u plavim, belim i zlatnim tonovima.

Ova instalacija će, nakon izrade, u galeriji oblikovati ruševinu objekta (hram), koji će se kao lajtmotiv pojavljivati kroz celu izložbu, nudeći posmatraču dublji uvid u imaginarni svet Uroša Ogrizovića.

Kako naziv izložbe sugeriše, „Deset ljubavnih priča za kišu“ će uključivati deset pažljivo osmišljenih kratkih priča koje će biti objavljene u galeriji, čime će se dodatno približiti ideja i emocija koje stoje iza ovog projekta.

Izložba traje do 10. maja 2025. godine

image 8951711
instagram galerijastab

BEOGRAD 60-IH 70-IH KROZ OBJEKTIV MARLIES VUJOVIĆ

Otvaranje ove izložbe, koja se održava u okviru Beogradske internacionalne nedelje arhitekture (BINA), očekuje se 22. aprila u Artget Galeriji KCB.

Beograd, u koji se Marlies Vujović 1960. godine doseljava, podsećao ju je, od samog početka, u mnogo čemu, na njen rodni Hamburg. Reke široke i moćne, zelenilo i parkovi koji prožimaju grad do Kalemegdana i Ušća, polet u arhitekturi i građevinarstvu posle razornih ratnih godina, rođenje novih delova grada i smelih objekata spakovanih u osmišljene urbanističke koncepte.

izlozbe
Foto: Bina.rs

Objektivima svog dvookog Roleflex foto-aparata počinje da beleži sve ono sto joj u novom okruženju pleni pažnju. Gradilišta, završene objekte i celine na Novom Beogradu, solitere za stanovanje u prvim blokovima, atrijume i terasaste lođe bloka 45, lamelu elegantnog hotela Jugoslavija, Tržni centar Fontana, stari Merkator, Centrotekstil, zgradu SIV-a, kompleks upravo završenog Sajmišta i Sava centra, beogradske hotele, upečatljiv centar 25. Maj sa svetioničkim karakterom tornja, sportke centre, pozorišta, muzeje, trgove, fontane i parkove, arhitektonske dragulje u Ulici kralja Petra, jugenstil i jos mnogo više.

Objektivom otkrtiva ono sto je inače skriveno i neupadljivo, detalje na fasadama, reljefe, materijale i boje, prozore i ulaze u zgrade. Beograd na njenim fotografijama je grad koji živi, deca na igralištima ispred novoizgrađenih škola i vrtića, trgovi i parkovi sa šetačima, bašte restorana sa punim stolovima, splavovi, Ratno ostrvo i Ada, šarene i prepune tezge na Zelenom vencu ili nekoj drugoj beogradskoj pijaci.

Njena izuzetno velika, opširna i po temama raznolika kolekcija profesionalnih fotografija Beograda i cele bivše Jugoslavije, rađenih bez retuša i današnjeg fotošopa, svedok je trenutka iz vremena poleta 60-ih, 70-ih i 80-ih godina.

Izložba traje do 17. maja 2025. godine.

NITI IMA NITI NEMA

Izložba „Niti ima niti nema“ osma je u nizu samostalnih izložbi autora Dimitrija Popovića. Instalacija urađena u murano staklu predstavlja poziv na propitivanje granica između crteža i skulpture, namera autora i percepcije posmatrača.

Priroda stakla je jedinstvena u svetu materijala – predstavlja tečnost koja uspeva da održi svoju formu kroz duži vremenski period, osim u uslovima veoma visokih temperatura. Samim tim, staklo ujedinjuje oprečne težnje – težnju ka stabilnosti i dugotrajnosti i težnju ka transformacijama i promeni.

Korišćenjem stakla kao likovnog materijala, ova instalacija otvara i pitanje dualiteta prirode crteža i skulpture i načina na koji oni nastaju. Prostorni crtež u tom kontekstu predstavlja poziv posmatraču da se prošeta kroz sopstvenu percepciju, koristeći se kolornim i prostornim sintagmama, gestovima zarobljenim u staklu.

Ova instalacija omogućava susret tradicionalnih metoda obrade stakla sa savremenim pristupima, omogućavajući kreiranje delikatnih, ali čvrstih formi koje lebde u prostoru i igraju se svetlom i senkama. Transparentnost stakla stvara iluziju lakoće i fragilnosti, dok istovremeno ispituje granice između dvodimenzionalnosti i trodimenzionalnosti, ostavljajući mogućnost da finalni oblik skulpture uvek izmiče.

Izložba traje do 4. maja 2025. godine.

Fotografije: Bina.rs; instagram galerijastab; domomladinebeograda