Ime Jean-Michel Basquiat je jedno od onih koja su izazivala pažnju i oduševljenje i kada je bio fizički prisutan na sceni. Retki su oni koju su za života stekli slavu i status zvezde, i prešli put from rags to riches do svoje 27. godine. Eksplodirao je svetskom scenom ranih 80-ih, kao pravo čudo iz svemira kakvo je i bio, i nije neobično što su ga zvali čudom od deteta. Samouki kreativni genijalac, koji je njujoršku scenu okrenuo naglavačke i uneo uličnu umetnost u lepu, i obrnuto, zamaglivši sve postojeće granice. Za malo vremena koliko je stvarao ostavio je takav uticaj na umetnički svet da je na mnoge umetnike uticao i posle svoje smrti. Ne samo što se hip-hop scena utrkuje ko će imati koji Basquiatov rad, nego ga Jay-Z pominje i u pesmama a rado i bira da se u njega maskira. Ukratko, Jean-Michele je iza sebe ostavio neverovatno veliku količinu radova i ogromno nasleđe da se njegov uticaj proteže na umetnost, muziku i generacije kreativaca i danas, a ovo su najnovije saradnje i događanja iz Basquiat univerzuma.
Velika virtuelna retrospektivna izložba
Prošle godine, koja nam prema svim standardima deluje kao da je bila pre pet godina, kada su sve galerije neometano radile, otvorena je monumentalna izložba Basquiatovih radova u Brant Foundation u Njujorku. Predstavljeno je nekoliko njegovih najpoznatijih dela i autoportreta sa mnogo manje poznatih, a sve u okruženju koje je zapravo te radove i inspirisalo. Sada, kako se galerije ponovo zatvaraju, neke se nisu ni otvorile, i kada smo svi uhvaćeni u različitim fazama ponovnog otvaranja i zatvaranja ka svetu, ova fondacija nudi besplatan online pogled na izložbu za sve koji nisu imali priliku da to urade uživo.
Virtuelna tura omogućava “šetnju” kroz sva četiri sprata i ukoliko se prošetate kroz hodnike i prostorije videćete neke od legendarnih radova kao što je višepanelni “Grillo” ili “Price of Gasoline in the Third World”. Kako izjava fondacije kaže: “Bezbrojne nedavne retrospektive su osvetlile njegov radikalni pristup, interdisciplinarni pristup muzici, poeziji, performansu, i umetnosti što ga je potvrdilo kao jednog od najnaprednijih umetnika i mislilaca svoje generacije, a kompleksan angažman u društvenim i političkim pitanjima ga čini sada relevantnijim nego ikada”.
Kroz celu izložbu prošetajte ovde.
Dr. Martens X Basquiat fondacija
Saradnja je bila prirodan sistem rada za Jean-Michela tako da nije čudno što se i danas to na neki način nastavlja kroz njegovu fondaciju. Ovo nije prvi put da Basquiat fondacija sarađuje sa brendovima. U prošlosti su to bile saradnje sa Supreme i Uniqlo koje su takođe rezultovale proizvodima koji imaju elemente nekog umetnikovog rada.
Tako je nova Dr. Martens kolekcija još jedan omaž njegovoj haotičnoj genijalnosti i nove čizme 1460 i 1461 su postale novo platno za Basquiatov legendaran rad. Radovi koji se nalaze na cipelama su delovi radova iz “Dustheads” i “Pez Dispenser” i omota albuma “Beat Bop,” singla iz 1983. godine koji su izdali Rammellzee i K-Rob.
Savremeni Basquiat- Genesis Tramaine
Uvek je totalno bezveze u umetničkom (a realno i bilo kom drugom svetu) porediti nekoga sa nekim, jer ne treba crtati da su svi pojedinci jedinstveni u svom autentičnom stilu, ali ko god se susreo sa radovima Genesis Tramaine morao je pomisliti barem u jednom tranutku na Basquiata. Ova umetnica koja živi i radi u Bruklinu, radi hrabre apstraktne slike najčešće afroameričkih subjekata u kontrastu sa monohromatskom pozadinom. Fragmentisana lica njenih portreta govore o svoj kompleksnosti crnačkog života i iskustva i u tom smislu se može nazvati „Basquiatovom naslednicom“. Ipak, dok puno inspiracije pronalazi u njujorškoj grafiti sceni 80-ih, i svoj stil naziva urbanim ekspresionizmom, od Basquiata se razlikuje i u finalnom izrazu kao i u procesu stvaranja koji je za nju spiritualan i način da komunicira sa višim silama.