Basquiat kao večna inspiracija: Nova saradnja Basquiat fondacije i retrospektivna izložba

autor BURO.
baskiat square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/07/baskiat_cover.jpg

Ime Jean-Michel Basquiat je jedno od onih koja su izazivala pažnju i oduševljenje i kada je bio fizički prisutan na sceni. Retki su oni koju su za života stekli slavu i status zvezde, i prešli put from rags to riches do svoje 27. godine. Eksplodirao je svetskom scenom ranih 80-ih, kao pravo čudo iz svemira kakvo je i bio, i nije neobično što su ga zvali čudom od deteta. Samouki kreativni genijalac, koji je njujoršku scenu okrenuo naglavačke i uneo uličnu umetnost u lepu, i obrnuto, zamaglivši sve postojeće granice. Za malo vremena koliko je stvarao ostavio je takav uticaj na umetnički svet da je na mnoge umetnike uticao i posle svoje smrti. Ne samo što se hip-hop scena utrkuje ko će imati koji Basquiatov rad, nego ga Jay-Z pominje i u pesmama a rado i bira da se u njega maskira. Ukratko, Jean-Michele je iza sebe ostavio neverovatno veliku količinu radova i ogromno nasleđe da se njegov uticaj proteže na umetnost, muziku i generacije kreativaca i danas, a ovo su najnovije saradnje i događanja iz Basquiat univerzuma.

Velika virtuelna retrospektivna izložba

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/07/1595920771417561.jpg

Prošle godine, koja nam prema svim standardima deluje kao da je bila pre pet godina, kada su sve galerije neometano radile, otvorena je monumentalna izložba Basquiatovih radova u Brant Foundation u Njujorku. Predstavljeno je nekoliko njegovih najpoznatijih dela i autoportreta sa mnogo manje poznatih, a sve u okruženju koje je zapravo te radove i inspirisalo. Sada, kako se galerije ponovo zatvaraju, neke se nisu ni otvorile, i kada smo svi uhvaćeni u različitim fazama ponovnog otvaranja i zatvaranja ka svetu, ova fondacija nudi besplatan online pogled na izložbu za sve koji nisu imali priliku da to urade uživo.

Virtuelna tura omogućava “šetnju” kroz sva četiri sprata i ukoliko se prošetate kroz hodnike i prostorije videćete neke od legendarnih radova kao što je višepanelni “Grillo” ili “Price of Gasoline in the Third World”. Kako izjava fondacije kaže: “Bezbrojne nedavne retrospektive su osvetlile njegov radikalni pristup, interdisciplinarni pristup muzici, poeziji, performansu, i umetnosti što ga je potvrdilo kao jednog od najnaprednijih umetnika i mislilaca svoje generacije, a kompleksan angažman u društvenim i političkim pitanjima ga čini sada relevantnijim nego ikada”.

Kroz celu izložbu prošetajte ovde.

Dr. Martens X Basquiat fondacija

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/07/1595920803305673.jpg

Saradnja je bila prirodan sistem rada za Jean-Michela tako da nije čudno što se i danas to na neki način nastavlja kroz njegovu fondaciju. Ovo nije prvi put da Basquiat fondacija sarađuje sa brendovima. U prošlosti su to bile saradnje sa Supreme i Uniqlo koje su takođe rezultovale proizvodima koji imaju elemente nekog umetnikovog rada.

Tako je nova Dr. Martens kolekcija još jedan omaž njegovoj haotičnoj genijalnosti i nove čizme 1460 i 1461 su postale novo platno za Basquiatov legendaran rad. Radovi koji se nalaze na cipelama su delovi radova iz “Dustheads” i “Pez Dispenser” i omota albuma “Beat Bop,” singla iz 1983. godine koji su izdali Rammellzee i K-Rob. 

Savremeni Basquiat- Genesis Tramaine

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/07/1595920829173379.jpg

Uvek je totalno bezveze u umetničkom (a realno i bilo kom drugom svetu) porediti nekoga sa nekim, jer ne treba crtati da su svi pojedinci jedinstveni u svom autentičnom stilu, ali ko god se susreo sa radovima Genesis Tramaine morao je pomisliti barem u jednom tranutku na Basquiata. Ova umetnica koja živi i radi u Bruklinu, radi hrabre apstraktne slike najčešće afroameričkih subjekata u kontrastu sa monohromatskom pozadinom. Fragmentisana lica njenih portreta govore o svoj kompleksnosti crnačkog života i iskustva i u tom smislu se može nazvati „Basquiatovom naslednicom“. Ipak, dok puno inspiracije pronalazi u njujorškoj grafiti sceni 80-ih, i svoj stil naziva urbanim ekspresionizmom, od Basquiata se razlikuje i u finalnom izrazu kao i u procesu stvaranja koji je za nju spiritualan i način da komunicira sa višim silama.