Već dugo je Instagram veoma korisno oruđe ali je u toku pandemije postao pravi prozor u svet, u sve one uglove, institucije i destinacije, na koje kako se čini nećemo uskoro svratiti. Pored toga što smo mogli da zavrimo u svakodnevicu svake manje ili više poznate ličnosti, deo njihovog dana i pogotovo u mešenje hleba, i pravljenje novih kolača, mnogi su svoje Instagram profile iskoristili i za drugačije sadržaje. Poznate ličnosti da se obrate svojoj publici ali i celom svetu sa idejom da pošalju reči podrške i saosećanja, umetnici da podele svoje nove radove i razmišljanja a kustosi da nastave da kuriraju kolekcije tamo gde mogu. Kako su mnogi svetski muzeji zatvoreni, određeni broj kustosa je iskoristio ovu situaciju i svoje Instagram profile kao platformu za približavanje umetnosti svima onima kojima nedostaje. Predstavljamo vam četiri profila, čije je praćenje gotovo jednako lekciji iz istorije umetnosti, ili kratkoj šetnji kroz muzej.
Stephanie Herdrich
Instagram: @stephanieherdrich
Muzej: The Metropolitan Museum of Art, Njujork
Asistentkinja kustosa američkog slikarstva i skulpture, Stephanie Herdrich, se u svom online kuriranju odlučila za kombinovani pristup profesionalnog i privatnog. Dok s jedne strane s vremena na vreme objavljuje i umetničke radove iz Metropolitan kolekcije radova, još češće se okreće svojoj ličnoj arhivi i radovima koje je videla uživo i koji su na nju ostavili utisak. Po početku ograničenog kretanja i putovanja, često je listala arhivu svojih fotografija u potrazi za malo utehe i uživanja u lepom i nekim mirnijim vremenima. Nakon toga je rešila da to podeli sa svima, kao prvo zato što lepe stvari nisu na odmet, a kao drugo zato što uživanje u radovima na veoma jednostavan način povezuje ljude koji inače i nisu povezani. Tako se, u njenoj insta kolekciji trenutno nalaze radovi izlagani od galerije David Zwirner preko Mauritshuis muzeja do samo Metropolitana, od flamanskih mrtvih priroda do pop arta.
Rosario Güiraldes
Instagram: @rosarioguiraldes
Muzej: The Drawing Center, Njujork
Već po samom početku vanrednih stanja i karantina širom sveta, Rosario je rešila da dnevno čim ustane na svom profilu podeli po jedan crtež iz Drawing Center kolekcije, mada nekada i van nje, samo dok je u pitanju crtež. Güiraldes smatra da je crtež kao tehnika procvetao tokom karantina i da su se mnogi umetnici tome okrenuli zato što nije previše zahtevna tehnika, smirujuća je za autora koji ima priliku da svoj fokus umesto na dnevne vesti prebaci na posvećenost stvaralaštvu, a konačni produkt je razumljiv svima. Kako veruje da lepota crteža leži u njegovoj demokratičnosti, skromnosti i dostupnosti, nastavila je sa praksom povezivanja ljubitelja crteža i apdejtovanjem novim radovima, i kada su vanredne mere uminule.
Siddhartha Shah
Instagram: @siddharthavshah
Muzej: Peabody Essex, Salem
Siddhartha Shah je kustos indijske i južno-azijske umetnosti u muzeju Peabody Essex u Salemu i inače, pre svih globalno nemilih događanja je veoma često u kolekciju svog feeda svrstavao i delove kolekcije sa kojom radi. Ipak, sa sve ozbiljnijom situacijom, izolovanijim ljudima, i svetom u kom je društveni kontakt prilično proređen, svoje insta-kuriranje je fokusirao na prikaze samoće i usamljenosti. Iz kolekcije moderne indijske umetnosti izvukao je najbolje predstave usamljenosti i redovno ih postavlja ne bi li pokazao da iz takvih stanja može da nastane nešto prelepo. Ako vam treba malo prštavog kolorita u slavu leta, i imate želju za otkrivanjem nove umetnosti o kojoj ne znate mnogo, ovo je sjajan profil za dodati na listu.
Melinda Watt
Instagram: @melindalwatt
Muzej: Art Institute, Čikago
Melinda Watt radi na poziciji glavnog kustosa u delu Art Instituta u Čikagu koji je posvećen istraživanju i očuvanju komada od tekstila. Bilo da su u pitanju radovi koji koriste tkaninu, konce, niti i kao materijal za rad, ili zaista komadi odeće i kostima, na njenom profilu će uživati svi oni koji vole dizajn tekstila. Čak i brzo skrolovanje po njenom feedu, donosi pregršt zanimljivih stvari, a za one posvećenije tu su neretko i prave lekcije u opisima slika. Od paterna sa kimona iz XX veka preko komada persijske nošnje iz XVIII veka do izuzetnih primeraka ručno rađene čipke. Poslednjih dana, Watt najčešće postavlja elemente sa njene prve, trenutno odložene izložbe “Fabricating Fashion: Textiles for Dress, 1700–1825” koja je trebala da bude otvorena tokom leta i koja se fokusira na modu XVIII veka u Zapadnoj Evropi.