Tri online zine magazina koja možete prelistati ako vam nedostaje malo drugačijeg sadržaja

autor BURO.
zines square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/zines-cover.gif

Ako vam je dosadilo skrolovanje kroz vesti i sve što morate da  ispratite iz sveta koji nas okružuje, nedostaje vam umetnost, ali vam se još uvek ne ide u galerije, samo jedna reč postoji koja može da reši stvari: zajnovi. Zines, zajns, zajnovi, fanzini, su dobro poznata forma malih magazina ograničene serije, koje prave umetnici i kreativci, i oni su zapravo pravi amalgam, buket jedinstvenosti, kreativnosti, i različitosti. Printana izdanja su pravi život koji fanzini vole da vode, ali kolaži eseja, fotografije, poezije, crteža, fikcije, picama, akvarela ali sasvim dobro izgledaju i online, i zine i tu još uvek obavlja svoju funkciju. Jer, zine-ovi pre svega imaju funkciju, a to je da budu oruđe zajednice, underground način komunikacije i osvetljavanje tema koje možda nećemo videti nigde drugde. Slobodni su, nezavisni, odbijaju da se pokore. Predstavljamo vam tri digitalna koja su privukla našu pažnju.

Isolate Zine

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1590756218655878.jpg

Ovih dana smo svi malo osetljivi na reč “izolacija” tako da ne deluje baš da želimo išta više da čitamo i slušamo o tome, bilo je dosta sve što se događalo IRL, ali ne brinite, ovaj zajn nije tmuran kao što možda zvuči na prvu. Zapravo fotografi koji su pokrenuli ovaj online fanzin, su se vodili idejom kako je izolacija neretko vezana za kreativnost i inspiraciju, gde se tek osamljeni umetnici i kreativci pravilno nadahnu. Iako su imali ideju da bude u potpunosti digitalan, Isolate Zine je napavljen i u print izdanju koje se može poručiti, jer su autori shvatili da bi ovo bio dobar način za sakupljanje novca koji se može proslediti u dobrotvorne svrhe. Ovaj zajn je skup manje ili više poznatih imena fotografskog sveta, od kojih svaki donosi svoje iskustvo sa izolacijom i stav o istoj, a celokupno donose sasvim drugačiji pogled na karantin. Mnogo kreativniji, dinamičniji, raznovrsniji print zine se može poručiti na njihovom sajtu, a sve fotografije i predstavljanje umetnika je možete videti i na njihovom Instagram profilu

Sulla Collective

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1590756268518655.jpg

Sulla kolektiv su pokrenule Sophia Yuet i Kassandra Piñero i ta ista imena stoje i iza online zine-a. Obe su umetnice i pišu godinama, primetile su da sceni globalno posmatrano nešto ozbiljno nedostaje – reprezentacija svih. Kako Kassandra kaže, pisala je i čitala celog života i to zasta voli da radi, ali u jednom trenutku je poželela da prestane jer ni jednu knjiga koju je pročitala nije bila o Portorikancima. I ne radi se samo o njima, naravno, već čitavom dijapazonu mladih ljudi koji odrastaju sa osećajem da na književnoj ili bilo kojoj drugoj sceni nema previše mesta za njih i sličnih njima. Zato su devojke pokrenule Sulla Collective. Njihov zine je otvoren za sve vrste načine izražavanja, i funkcioniše kao magazin, koji svakog meseca sa novim saradnicima obrađuje nove teme, sa fokusom na Latino i Afro-američke autore.

DobraVaga

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1590756325487125.jpg

Galerija savremene umetnosti DobraVaga u Ljubljani, ima tradiciju u produkciji zine-ova, i u okviru prostora i na sajtu imaju posebnu sekciju koja je posvećena savremenoj zine produkciji. Nove stvari izlaze mesečno i kombinuju arhivsku građu, različite medije i teme. Imaju priličnu kolekciju ovih “magazina” i veliki broj umetnika sa kojima su sarađivali, i zbog DobreVage, zine su ravnopravni član ljubljanske savremene umetničke scene, što obično nije slučaj. Svakog meseca obrađuju novu temu, ali veoma široko postavljenu poput “momenat nesigurnosti” a autori šalju svoje odgovore i misli. S druge strane, njihovi zine-ovi su neretko i mini-izložbe umetnika, sa naslovom, pričom i konceptom, a nekada poprime odlike grupne izložbe. Najsvežiji su „Morning Routine“ i “Comfort Food” koji su nastali tokom online zine radionice koje galerija DobraVaga držala tokom karantina.