Da li biste obrijali glavu kako biste pogledali film pre svih?

Kampanja koja će se pamtiti.

autor BURO.
film

Novi film Yorgosa Lanthimosa, Bugonia, ima jednu od najupečatljivijih – i najluđih – marketinških kampanja u skorije vreme.

Prošle nedelje, desetine odvažnih gledalaca stajali su u redu da bi obrijali glavu kako bi dobili karte za ranu projekciju u Los Anđelesu, kao omaž ćelavom glavnom liku kog tumači glumica Emma Stone.

Gledaoci su dobili instrukciju da dođu ćelavi ili da budu spremni da im ošišaju kosu kako bi ušli u Culver Theater na rano prikazivanje ostvarenja koje se bavi teorijom zavere.

@meme.streak WOULD YOU SHAVE YOUR HEAD TO SEE A MOVIE EARLY? #Bugonia ♬ Lakme – Flower Duet – Lorne Balfe & Russell Emanuel & Steve Kofsky

Oni koji su bili spremni da se odvaže na ćelavost mogli su da gledaju projekciju besplatno. Redovi su počeli da se formiraju već oko 14 časova za projekciju koja je počinjala u 20 časova, pri čemu je oko 25 ljudi od više od stotinu stajalo u redu kako bi se ošišali.

Bugonia je premijerno prikazana na Venecijanskom filmskom festivalu u avgustu i na nekoliko festivala pre zvanične američke premijere. Stone glumi zajedno sa Jesse Plemonsom, Stavrosom Halkiosom, Aidanom Delbisom i Aliciom Silverstone. U pitanju je rimejk južnokorejskog ostvarenja iz 2003. godine, Save the Green Planet!

Kampanja za brijanjem glave je tek delić svega što je tim smislio da promoviše ovaj film.

Film Bugonia prati nesvakidašnja promo kampanja

Za promociju ostvarenja, marketinški tim je takođe kreirao sajt Human Resistance HQ. Sličan mnogim onlajn portalima, žarištima teorija zavere, na kojima se raspravlja i traže rešenja za naizgled neposredne pretnje, poput moguće invazije planete od strane vanzemaljskih vrsta, ovaj lažni sajt je ništa više do produžetak filma Bugonia.

Nije teško zamisliti da u lik Teddy, kojeg tumači Plemons, može koristiti upravo takav sajt u pokušaju da spasi Zemlju – koju on smatra ugroženom – i na kraju oteti izvršnu direktorku (Stone) velike farmaceutske kompanije, misleći da je ona zapravo Andromedanka.

image 7455476
instagram bugoniafilm

Briga uložena u promociju ostvarenja Bugonia ogleda se ne samo u dizajnu web stranice, već i u sadržaju koji nudi svojim korisnicima, od kojih su neki čak komentarisani od strane registrovanih posetilaca.

Sajt ima dijagrame, crteže, pa čak i članke: sav fiktivni materijal namerno kreiran za promotivnu kampanju. Elegantni detalj dolazi iz nekoliko isečaka iz Forbes magazina koji prikazuju intervjue sa Michelle Fuller, izvršnom direktorkom koju tumači Stone.

Neki odlomci su čak istaknuti kao sumnjivi i mogli bi da otkriju pravu vanzemaljsku prirodu žene.

film
instagram bugoniafilm

Marketinški tim nije ograničio svoje napore samo na onlajn svet: u Los Anđelesu su se pojavili bilbordi sa reklamama za Auxolith, farmaceutsku kompaniju kojom upravlja Michelle, uz fotografiju poslovne žene, išaranom frazom Andromedan scum.

Kao što je uvek slučaj sa njegovim delima, Yorgos Lanthimos je uspeo da stvori svet čija estetika svaki put nadilazi ekran, pažljivo vodeći računa o svakom detalju promocije.

Mnogo se pričalo i o fontu odabranom za poster, koji je kreirao niko drugi do Vasilis Marmatakis, grafički dizajner sa kojim grčki režiser održava saradnju još od uznemirujućeg filma Dogtooth iz 2009. godine, piše nss magazine.

Ovo je način stvaranja i promovisanja koji se proteže izvan bioskopa, proširujući univerzum koji bi inače postojao samo na velikom ekranu.

Fotografije: instagram bugoniafilm