Childish Gambino: Njegov veliki povratak, novi album i svetska turneja
Kao što Childish Gambinovi pratioci već znaju, Atavista je blago preuređena verzija albuma 3.15.20, koju je Glover izbacio pre četiri godine, baš kad je počela pandemija i banalno ga nazvao po datumu izlaska. Novi, preimenovani album ima neke nove goste i aranžmane, kao i smislene naslove pesama. Originalni projekat sadržao je listu pesama nazvanih po vremenu u ukupnom trajanju albuma.
Inače, 2018. godina je za Donald Glovera aka Childish Gambina bila ultra produktivna – tada je izbacio tri singla, izveo najbolji nastup u show-u Saturday Night Live, objavio politički provokativan spot This Is America i započeo eksplozivnu svetsku turneju koja se protezala i tokom naredne godine, uključujući i Coachellu. Ali do kraja 2019. godine, album koji je najavljivao još uvek nije bio objavljen.
Ipak, 15. marta 2020, samo nekoliko dana nakon što je počeo lockdown, objavio ga je iznenada i bez ikakve pompe, uz samo jedan link-post na društvenim mrežama, da bi ga skinuo posle 12 sati.
Nedelju dana kasnije album je zvanično objavljen na servisima za strimovanje, zadržavajući svoj jednostavan beli omot. Postavlja se pitanje zašto je objavio nedovršen album u tom trenutku, a odgovor se nameće da je jednostavno želeo da postoji za fanove u slučaju da u maniru korone svemu dođe kraj (dramatična, ali ne i nesvakidašnja misao na početku svetske pandemije).
Tekstovi na ovom albumu podstiču slušaoce da preispituju društvene norme, prihvate svoje instinkte i traže dublje razumevanje sebe i okoline.
ATAVISTA – POVEZIVANJE SA DRVENIM INSTINKTOM
Naslovna pesma ovog nesvakidašnjeg albuma, postavlja intrigantan ton svojim spojem primitivne energije i letnjeg vajba. Pesma počinje pulsirajućim izobličenim zvukom sintisajzera koji evocira plemensku atmosferu, podsećajući na elektronsku muziku osamdesetih, sa dodatkom eksperimentalnog stila. Ona služi kao podsetnik da čak i u surovom i nemilosrdnom okruženju, postoji nada za pronalaženje značenja i svrhe kroz proces povezivanja sa svojim drevnim korenima.
U nastavku pesme, pojavljuje se razigrana melodija klavira, vodeći do Gambinovog glatkog vokala i opuštenog ritma bubnjeva. Tekstovi dotiču teme opstanka, društvenih pritisaka i težnje ka višem cilju. Ponavljajući stih, you think I’m crazy, but I’m high all the time sugeriše osećaj odvajanja od konvencionalnih očekivanja.
Refren, sa svojim zaraznim ponavljanjem Atavista, jača centralnu poruku pesme o vraćanju korenima svojih predaka i prihvatanju primitivnog instinkta za opstanak.
Osnovna, vibrajuća suština originalnog albuma ostaje, čak i sa novim aranžmanim, poput pesme Sweet Thang na kojoj gostuje Summer Walker. Nije baš toliko inspirisan funkom i neo-soulom kao Awaken, My Love! niti toliko fokusiran na rap kao Because the Internet, već postiže zdravu ravnotežu sa toplim soulfull popom, prstohvatom elektronike i sladunjavim melodijama.
Gambinovi fanovi mogu biti sigurni da se ovde ne zaustavlja: potpuno novi album, Bando Stone & The New World (koji će ujedno biti i muzika za predstojeći istoimeni film), izlazi za nekoliko meseci, a objavljeni su i datumi svetske turneje.
Prema mnogim kritičarima album je remek-delo, jedan od najvećih R&B projekata poslednje decenije i kaleidoskopski prikaz njegovih očigledno beskrajnih talenata: on peva, repuje, višestruko snima guste slojeve tuđih i svojih vokala, preuzima različite identitete za različite pesme; meša žive instrumente sa vintage analognim i digitalnim elektronskim klavijaturama.
Njegovi saradnici na albumu su: Ariana Grande, 21 Savage, Khadja i ko-producenti DJ Dahi i Oskarom nagrađivani kompozitor Ludwig Goransson. Poznavaoci ove vrste muzike složiće se da se oseća veliki uticaj Princa, Sly Stona, Stevie Wondera i Outkasta.
Album je slojevito osveženje – krećući se od sladunjavosti i razigranosti do mračnih pretećih vokala, od vintage soula do tamnog freestylea i dolazi kao odličan teaser za predstojeću turneju, koju jedva čekamo.