Teorije fanova, simbolika iza tekstova i šta nam je još doneo novi album Taylor Swift

autor BURO.

Kako je Iva Lorens u svom fangirl letteru napisala muzičarki: „Iva, život je previše kratak da bismo glumili da ne gotivimo Taylor Swift“. „Midnights“ vrtimo na repeat i sjajno se zabavljamo na vozu koji smo se usput ukrcali, čitajući teorije fanova, simboliku iza njenih tekstova i ljudi koji su ne(slučajno) završili kao deo ovog projekta.

Jezikom brojki, Taylor je već oborila dva rekorda na Spotify-ju, za album i umetnicu sa najviše streamova. I ne samo da je u ponoć 21. oktobra izbacila 13 pesama, već nas je počastila sa dodatnih sedam. Fanovi dižu pesnice u vis, ali odlaze dalje u tumačenje albuma i svega onoga što mu je prethodilo.

Uoči objavljivanja albuma, muzičarka je otkrila da je „Midnights“ inspirisan neprospavanim noćima, a da je jedna od njegovih ključnih tema maštanje o osveti koja zaista prigušeno odzvanja pojedinim numerama koje su referenca na neke od razmirica između Taylor i Scotta Borchetta, Scootera Brauna, Karlie Kloss, a spekuliše se i Kim Kardashian i Kanye Westa.

Prva pesma za koju se čini da govori o dve najrazornije svađe u njenom životu je pesma broj11, „Karma“, koja počinje referencom koja vuče na Karlie Kloss – „talking shit for the hell of it“. Njih dve su u periodu između 2014. i 2016. bile nerazdvojne, ali se njihovo prijateljstvo krajem te godine raspalo. Nijedna od njih tada nije komunicirala sa medijima ali se ispostavilo da je Karlie otkrila menadžeru Taylor neke privatne informacije iz njenog života. U nastavku pesme, čini se da Taylor referiše i na svađu sa vlasnikom izdavačke kuće za koju je potpisala svoj prvi ugovor, Scottom Borchettom koji je odbio da joj pripiše prava na njenih prvih šest albuma koja su joj nedvosmisleno pripadala. 

Na scenu je onda nastupio drugi manipulator, Scooter Braun, kome je Taylor posvetila pesme „My Tears Ricochet“ (And when you can’t sleep at night (you hear my stolen lullabies)) i „It’s Time to Go“ (Now he sits on his throne in his palace of bones, praying to his greed).

Spekulacije se nastavljaju u pravcu Kanye Westa i jednu od najpopularnijih svađi u pop kulturi (koliko god to ogavno zvučalo), ali je jasno je da je lirska interpretacija subjektivna, te ove tvrdnje ostaju nešto što će svaki slušalac dalje promišljati i preispitivati. Osim toga, Taylor je takođe neko ko svoje tekstove piše iz perspektive izmišljenih likova, ali fanovi uprkos tome nemaju mira. Loša krv između njih dvoje rodila se kada je reper na užasan i ponižavajući način prekinuo govor muzičarke prilikom prihvatanja nagrade za video godine na MTV VMA 2009 — za šta se kasnije, ruku na srce, izvinio. Ali, ipak je to Kanye i verovatno niko sem njega samog ne zna iz kojih pobuda radi stvari koje radi.

I bivši su „žrtve“, konkretno John Mayer sa stihom “I would’ve stayed on my knees / And I damn sure never would’ve danced with the devil at nineteen”.

Istražna policija nastavlja potragu za simbolikom u tekstovima pesama, a neki od njenih članova su uvereni da su rešili bar jednu misteriju. Reč je o petoj numeri albuma, „You’re On Your Own, Kid“, u kojoj Taylor peva: „Vidim veliko bekstvo, tako dugo, Daisy May.“ Neki Swiftiesi su ubeđeni da je ona nerođeno dete trudne Blake Lively i Ryana Reynoldsa i da je pevačica lukavo otkrila ime njihove četvrte bebe.

Na stranu sve netačne i tačne pretpostavke, teorije i simboliku, Taylor je sa „Midnights“ uradila sjajan posao. I dok se fanovi, kolege ili njeni „neprijatelji“ bave onim što je možda, a možda nije htela da kaže, ona nezaustavljivo raste, kao ličnost i muzičarka i zaista je lepo svedočiti jednoj tako inspirišućoj tranziciji. I ako je Taylor u tom procesu odlučila da uzvrati manipulatorima koji su oblikovali njenu budućnost, so be it! Sigurno je da im neće dopustiti da napišu i njenu budučnost, jer ovoga puta to samouvereno radi samo ona.